DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.

Moderator: Moderatorzy

 #1111540  autor: Lopez_
 12 lut 2021, 14:47
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W telegraficznym skrócie, kupiłem telefon, który był wzięty na raty. W wyniku powstania zaległości w płatnościach poprzedniego właściciela, operator zablokował telefon (nieaktywne ikony aplikacji, istnieje możliwość odbierania wiadomości i połączeń, ale nie można ich wykonać). Zadłużenie zostało spłacone, a telefon w dalszym ciągu jest zablokowany. Walka z operatorem trwa już prawie 2 miesiące. Oni twierdzą, że blokada została zdjęta, a ja tłumaczę, że nie. Zostały nadane uprawnienia do odinstalowania aplikacji INFO, niestety po kliknięciu OK nic się nie zmienia. Telefon nadal posiada blokadę. Słowo przeciwko słowu. Trzy tygodnie temu złożona została reklamacja w salonie Plusa, na którą do dnia dzisiejszego nie odpowiedzieli (wypowiedzenie umowy na numer telefonu oraz zwrot kosztów telefonu, który stał się cegłą z tytułu winy operatora- nie potrafienia odblokowania telefonu tym samym bezprawnego zajęcie mojego mienia). Spychologia na każdym kroku. Salon kieruje na infolinię, infolinia twierdzi, że blokadę zdjęto i uważa, że telefon jest uszkodzony, salon Samsunga twierdzi, że telefon jest sprawny i jest to wina najprawdopodobniej nieumiejętnego zdjęcia przez operatora oprogramowania blokującego, ale bez przyjęcia na serwis, sformatowania telefonu nie wyda takiej opinii. Nie mam zamiaru tracić pieniędzy (przyjęcie na serwis wiąże się z kosztami) ani danych aby udowadniać, że Ziemia jest okrągła.

Brakuje już mi sił więc będę zobowiązany za jakąkolwiek pomoc.
 #1111547  autor: Remington
 12 lut 2021, 18:13
Ale namotałeś w tym opisie. Skoro kupiłeś go z drugiej ręki, to z Plusem rozmawiać może tylko ten co od niego kupił. Ty możesz też Plusa straszyć, ale nie reklamacją tylko powództwem o uczynienie Twojej własności bezużyteczną.

Czy odpowiedzi Plusa i Samsunga masz na piśmie? Jeśli nie, to zdobądź je na piśmie i pokaż jedną jednym, a drugą drugim. Jeśli nie zmienią stanowiska, konsument (czyli ten od kogo go kupiłeś) może próbować zwrócić się do Rzecznika Konsumentów lub którejkolwiek organizacji konsumenckiej. Tobie nie pomogą, bo Ty nie kupiłeś go jako konsument.

Bo przede wszystkim, prawo do roszczeń masz wobec sprzedawcy, gdyż to on sprzedał Ci przedmiot z wadą prawną, której sprzedać nie miał prawa.