DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.

Moderator: Moderatorzy

 #1107170  autor: wezysko
 23 lis 2020, 20:55
Witam. Mam z Play taki problem: 07.09.2020r. oddałem telefon Nokia 8 do serwisu poprzez Salon. Play utworzyło z tego zgłoszenie 235095557. Po miesiącu pobytu w serwisie, serwis odesłał puste pudełko z adnotacją, iż koszt naprawy przewyższa nowy, czy coś tym stylu, i żeby Play dała mi nowy telefon. I od tej pory zaczęła się jazda. Mamy 23.11 a Play pali głupa. Ja robię zgłoszenia poprzez czat, oni je kasują. Dziś otrzymałem taką odpowiedź: "Dziękuję za zgłoszenie. Uprzejmie informuję, iż urządzenie jest w trakcie serwisowania. Prosimy uzbroić się w cierpliwość. W ramach rekompensaty Pana faktura została skorygowana o kwotę 50 zł. Będę wdzięczna za ocenę mojej pracy, życzę miłego dnia. Magdalena K, Obsługa Klienta Play" No łaskawcy. Aż się wzruszyłem. A za każdym razem konsultant na czacie zapewniał mnie ze składa monit do działu technicznego i NA PEWNO ktoś się ze mną skontaktuje. No i skontaktowała się poprzez rozpatrzenie zgłoszenia Pani Magda i dała 50 zł i piszę bzdurę że telefon jest serwisowany co jest kompletną bzdurą. Miał może ktoś podobne doświadczenie, a może odwiedza to forum ktoś z mitycznego działu technicznego? A może juz mam prawo zrezygnować z ich usług? Albo gdzie uderzyć z kim sie kontaktować Proszę pomóżcie.!!!
 #1107174  autor: zielony71
 23 lis 2020, 22:04
Nie chcą Ci oddać, bo sami nie mają.
Musisz sam zdecydować czy wolisz zwrot pieniędzy, czy wymianę na inny model, napisać odpowiednie pismo i wysłać poleconym. Pewnie sam sobie z tym nie poradzisz.
Poproś o pomoc Rzecznika Konsumentów, listę adresową znajdziesz w sieci.
 #1107191  autor: wezysko
 24 lis 2020, 10:07
Remington pisze:
23 lis 2020, 22:05
Rękojmia czy gwarancja?

Rzecznik Konsumentów (nie kupiłeś na firmę?) to chyba najlepsze rozwiązanie.
Gwarancja, jestem osobą prywatną
 #1107213  autor: Remington
 24 lis 2020, 17:24
Jako konsument trzeba zawsze korzystać z rękojmii. Gwaranacja jest zawsze gorsza, bo jej warunki określa gwarant, nie czekałbyś miesiąc na odpowiedź tylko maks. 2 tygodnie. Trzeba sprawdzić co w niej było. Rzecznik to właściwy kierunek, ale i on będzie chciał poznać postanowienia karty gwarancyjnej.

Jeżeli gwarantem był producent, to pewnie są to te warunki: https://www.nokia.com/phones/pl_pl/supp ... 8/PL/pl-PL To producent zobowiązuje się w nich do wymiany, uwikłania w to sprzedawcy gwarancja w ogóle nie przewiduje. Zatem Play słusznie umywa ręce, bo wina za brak wymiany sprzętu spoczywa na gwarancie. Zaznaczam, że tylko przy założeniu, iż to ta gwarancja, a nie jakaś inna wystawiana np. przez dystrybutora, importera itp.
 #1107216  autor: wezysko
 24 lis 2020, 18:22
Nie znam sie na prawie konsumenckim ale są też fakty: operator sprzedał mi abonament z telefonem, za telefon zapłaciłem i płace też wyższy o 20 zł miesięcznie abonament bo to oferta z telefonem. Skoro okazał się wadliwy operator (PLAY) powinien mi go wymienić skoro reklamacja telefonu okazała się zasadna i serwis wystawił stosowny dokument na to. Ja nie kupowałem telefonu od Nokii tylko od Play. Co miesią płace abonament. Niech sobie cokolwiek uzgadnia Play z Nokia, co mnie w sumie to obchodzi. A operator powinien przestrzegac umowy to znaczy zapewnić mi sprawny telefon
 #1107228  autor: Remington
 24 lis 2020, 21:39
Niestety to się tylko tak wydaje. Z operatorem zawarłeś dwie umowy: telekomunikacyjną oraz kupna-sprzedaży, uprawnienia z tej ostatniej realizuje się poprzez rękojmię, na którą niestety się nie zdecydowałeś, więc roszczenie wobec Playa przepadło.

Zasady są następujące:
1. Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego na zasadach opisanych w ustawie (a ta nie może być gorsza niż zasady unijne). Czyli tu Play by odpowiadał przed Tobą zgodnie z tym jak piszesz.
2. Gwarancja to odpowiedzialność gwaranta (czyli tego kto sam zobowiązał się w gwarancji do jej udzielenia) na zasadach jakie on sam sobie wymyślił, ale w granicach prawa polskiego i UE (ale te granice są bardzo szerokie).

Ty wybrałeś gwarancję, a więc sprawa jest między Tobą a gwarantem.

Jeśli to jest ta gwarancja, do której dałem linka to spór jest na linii Ty-HMD Global Oy. Nie wiem na jakich zasadach Play przyjął ten telefon, bo gwarancja mówi o dostarczeniu urządzenia „Producentowi lub do autoryzowanego punktu serwisowego”, zapewne Play ma z nimi jakąś umowę na pośrednictwo w tej kwestii. Nie zmienia to jednak faktu, że Play tylko pośredniczył i wszelkie roszczenia z Twojej strony musi zrealizować HMD, bo wybrana przez Ciebie gwarancja to „umowa” między Tobą a HMD właśnie. Chyba, że gwarancji udzielił ktoś inny.

Idź do Rzecznika Konsumentówi i po wszystkim daj znać jak udało się rozwiązać problem.

P.S. Trzeba się cieszyć, że nie kupiłeś telefonu za przysłowiową złotówkę, bo wtedy praktyką sprzedawcy w razie reklamacji z tytułu rękojmi bywa zwrot gotówki...
 #1107229  autor: wezysko
 24 lis 2020, 22:04
Ok. to w takim razie niech mi oddadzą kasę za telefon i obniżą abonament o 20 zł, jako abo bez telefonu. i git
 #1107230  autor: Remington
 24 lis 2020, 23:13
Ale tak jak Ci napisałem wyżej: wybrałeś gwarancję, więc nic od Playa nie możesz oczekiwać. Co najwyżej w geście dobrej woli mogą coś zrobić tak jak obniżyli abonament. Spór jest między Tobą a gwarantem, a nie sprzedawcą - tak wybrałeś.

Racja jest po Twojej stronie, więc wygrasz. Poważni gwaranci dają lepszy sprzęt na osłodę - znam konkretny przykład gdy w przypadku reklamacji opaski Garmin konsument otrzymał lepszy model (jedyny znany mi przypadek, gdy gwarancja okazała się lepsza od rękojmi). Twój gwarant (nie sprzedawca) okazał się niepoważny.

Jeśli mieszkasz w dużym mieście, to Rzecznik Konsumentów moźe być zawalony sprawami i każe długo czekać (u mnie to było 2-3 mies. czekania na w ogóle podjęcie sprawy). W takiej sytuacji uderzaj do Federacji Konsumentów oraz Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Choć nie prowadzą postępowań urzędowych jak Rzecznik, to ich prawnicy też pomagają.

I od razu uprzedzam wszystkich: Rzecznik Konsumentów nie jest wszechmocny ani nie wydaje decyzji administracyjnej, jeśli nie dojdzie do porozumienia między stronami to rozkłada ręce i mówi, że teraz możemy iść do sądu i co najwyżej pomoże nam napisać pozew.
 #1107858  autor: wezysko
 08 gru 2020, 09:04
I po wielu interwencjach udało się. Dostałem od Play Samunga Galaxy S 8 plus w zamian. I miałem wybór, bo jeszcze wchodził w grę Huawei P 20 lite. Wszystko trwało dokładnie 90 dni... Przy kolejnych interwencjach na czacie Play uzyskałem łącznie 70 zł rekompensaty. 3 miesiące jak z bicza strzelił... Pozdrawiam i dziękuje za pomoc