DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.

Moderator: Moderatorzy

 #1105658  autor: mohay
 26 paź 2020, 19:31
Witam
We wrześniu 7dni przebywałem w Czarnogórze, niestety nie otrzymałem SMS od operatora Play o kosztach połączeń w Czarnogórze.
Po złożeniu reklamacji, Play odpowiedział że taki SMS został wysłany.
Może został wysłany ale nie dotarł.
Jak można to udowodnić?
 #1105660  autor: Remington
 26 paź 2020, 19:35
A jakie to ma znaczenie? Obowiązuje Cię cennik, a nie treść SMS-a.

I tym lepiej, bo Play nie przykłada się do aktualizacji cen w tych SMS-ach. Całkiem niedawno miałem podane w SMS w UE stawki dawno zniesionych dopłat.
 #1105720  autor: mohay
 28 paź 2020, 09:56
Według prawa europejskiego operator ma obowiązek uprzedzić użytkownika sieci o kosztach usług w ramach roamingu obowiązujących w danym kraju.
Jeżeli tego nie dopełnił to czy ma prawo rozliczać usługi według cen o których nie uprzedził swojego klienta?
 #1105721  autor: forum_tg
 28 paź 2020, 10:03
Żart!
obowiązuje cennik. jednakże ja lubię takie sprawy!
złóż proszę pozew do Sądu i zdaj znam relację.

dzięki skargom do UKE na operatorów i ich nie przestrzeganie przepisów, regulaminów etc., nie raz miałem przyznawane zwroty pieniędzy czy zadośćuczynienie. Ale wszystko ma być zgodne z regulaminem i cennikiem,
 #1105746  autor: Remington
 28 paź 2020, 17:25
mohay pisze:
28 paź 2020, 09:56
Według prawa europejskiego operator ma obowiązek uprzedzić użytkownika sieci o kosztach usług w ramach roamingu obowiązujących w danym kraju.
Jeżeli tego nie dopełnił to czy ma prawo rozliczać usługi według cen o których nie uprzedził swojego klienta?

Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele.

Po pierwsze, obowiązek wysłania SMS-a dotyczy wyjazdów do krajów objętych eurotaryfą, a Czarnogóra nie jest.

Po drugie, SMS ma charakter tylko informacyjny, nie ma żadnych konsekwencji jego niewysłania czy błędów w treści, ani nie wpływa na to czy i jakie opłaty będą naliczane, bo to reguluje cennik usług.

Po trzecie, operator może sprawdzić czy jego system wysłał ten SMS i kiedy, ale za jego doręczenie nie odpowiada, bo dzieje się to przez pośrednika i zagranicznego operatora.

Po czwarte, operatorzy aktualizują ceny w tych SMS-ach często z duuuuuuużym opóźnieniem.