DAJ CYNK
  • W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.
W tym dziale znajdziesz pomoc przy sporach i reklamacjach dotyczących usług telekomunikacyjnych lub sprzętu.

Moderator: Moderatorzy

 #1082219  autor: pmickr
 14 paź 2019, 21:34
Pomóżcie bo wymiękłem po rozmowie z konsultantem na chacie. Jestem zielony jeśli chodzi o usługi na kartę, nie mam doświadczenia, a konsultant robi mi wodę z mózgu.

"Krótki" opis.

Mam na karcie (Free) pakiet "Pakiet Internet" (z cyklicznej usługi) oraz "Bonus Internetowy za doladowania" (1000GB). Wg. gościa z chatu, dane najpierw będą zabierane z tego bonusu, dopiero potem ze zwykłego (który to się będzie kumulował przy odnowieniu jak cykl wyskoczy). I dotąd nie ma problemów.

Przy okazji odnowienia pakietu, sprawdzam konto, a tu ubyło z "Pakiet Internet", który to miał przecież być nietknięty do czasu zużycia tego bonusowego. Odpaliłem chat i tu zaczyna się coś czego dalej nie rozumiem. Wg. pana z chatu, ubytek pakietu podstawowego spowodowało korzystanie ze Spotify. "Ale że co?" pytam, na co pan odwołał się do regulaminu (https://orange.binaries.pl/bw/20155/0/2 ... 6f5d60.pdf), punkt 12). "12) Bonus nie może być wykorzystywany na streaming danych w ramach strefy TV&Wideo na Orange World (wap.orange.pl).".

Dla jasności, karta siedzi w routerze (ZTE MF286) i udostępnia internet, Spotify faktycznie odpaliłem, laptop z Win10, apka desktopowa Spotify.

Aż pogooglałem co to ten Orange World. Wg. Orange (https://www.orange.pl/portal/map/map/ar ... =3648659#1), Orange World to:
"Orange World to komórkowy portal nowej generacji dostępny w Twoim telefonie pod adresem wap.orange.pl. Znajdziesz tu serwisy rozrywkowe, telewizję na żywo, pliki wideo i MP3, a także informacje, prognozę pogody i wiele innych rzeczy. Z portalu ściągniesz też ulubione dzwonki i tapety oraz zagrasz w najnowsze gry Java.".

Czyli jakiś twór minionej epoki z którego nigdy nie korzystałem (a w każdym razie świadomie). A teraz najlepsze. Pan z chata twierdzi, że faktycznie regulamin nie jest zbyt jasny, ale tak, nie ma tu żadnej pomyłki, słuchanie Spotify to naliczanie za korzystanie z wap.orange.pl. Gdybym nie miał tego pakietu internetowego "podstawowego", to mimo ogromnej paczki danych w bonusie, pobrali by mi kesz z konta. A gdyby tam nic nie było, to by usługa nie działała. Przynajmniej wg. pana z chatu :P

Pytałem pana o to jakie inne usługi są też tak traktowane, ale nie potrafił udzielić odpowiedzi. Zaciął się na "Czy w czymś jeszcze mogę pomóc?"...

Router nie cudowany, LTE śmiga, żadnych cyrków dotąd nie było. Nie wiem co mam o tym myśleć. Poprosiłem o złożenie reklamacji, zobaczymy co z tego będzie.

Żeby była jasność - niby nic wielkiego się nie stało, pobrało 100MB z jednej paczki a nie drugiej. Tyle tylko, że równie dobrze mogło pobrać pieniądze. Nie może być tak, że regulamin sobie a praktyka sobie, że jestem chargowany za widzimisię a nie konkretne zapisy.

Czy konsultant zapomniał leków czy faktycznie tak jest, że Spotify jest traktowane jakoś inaczej. Co z innym streamingiem jak Netflix, HBO czy Youtube? Konsultant nie znał odpowiedzi, może wy znacie.
 #1082257  autor: pmickr
 15 paź 2019, 17:13
Dzięki za odpowiedź. Wpisałem "Spotify" w szukajkę w linkowanym temacie i znalazł dokładnie jednego posta (Twojego autorstwa) - "... Okazuje się, że aplikacja Spotify ma inne przywileje. :lol:"

Ilość stron przeraża, jest tam coś więcej wyjaśnione, czyjeś boje w temacie, etc? Warto przejrzeć cały temat?