DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1014325  autor: umcusumc
 15 wrz 2018, 13:21
Nie twórz mitów. Firma musi informować o nagrywaniu rozmowy. Osoba fizyczna/konsument nie ma takiego obowiązku.

Co do spraw w sądzie - odnoszę wrażenie, że nigdy jako konsument nie byłeś "w sądzie". Gdybyś był, to nie dawałbyś takich rad, że nie trzeba nagrywać, bo "sąd może nakazać". Sąd może wiele rzeczy, tylko zapominasz, że to jest zmarnowany czas i często pieniądze. A w przypadku sprzedających na allegro, to taka zapisana rozmowa może decydować o tym, czy straciłeś pieniądze, czy nie. Jak ktoś jest naiwny, to może wszystkim na słowo wierzyć - jak kto woli.
 #1064108  autor: Dorotea
 02 lut 2019, 10:04
Można i trzeba nagrywać na swoje potrzeby w celu ochrony własnych interesów. Zwykle poinformowanie o takim zamiarze kończy się odmową konsultanta i szybkim zakończeniem rozmowy co już samo w sobie jest dość wymowne. Raz tylko zaskoczył mnie pracownik banku, którego chciałam zbyć i spytałam, czy zgadza się na nagranie rozmowy, zgodził się :)

Swoje rozmowy zawsze można nagrać, ale nie wolno rozpowszechniać, czyli wstawki na YT odpadają. Ale w razie sporu sądowego takie nagranie może zostać uznane za dowód. Czasami wystarcza cytat i deklaracja, że posiada się nagranie rozmowy, żeby wyegzekwować swoje prawa. Niestety we wszelkich BOK-ach siedzą również krętacze, dlatego zwykli zjadacze chleba muszą bawić się w redaktorów.