Strona 1 z 1

Właściciel numeru.

Post:14 gru 2013, 13:09
autor: Stentor
Na początek krótki opis sytuacji . Kolega kilkanaście lat temu, od osoby prywatnej nabył telefon komórkowy wraz z kartą SIM czyli z numerem telefonu[prepaid Simplus]. Po pewnym okresie użytkowania podarował go siostrze. Telefony się zmieniały natomiast SIM pozostawał . Siostra kolegi z tym numerem telefonu ukończyła studia, pracowała w rożnych firmach. Z tym numerem telefony w dużym stopniu związane jest jej życie zawodowe i prywatne. W ostatnim czasie postanowiła przejść do innej sieci na abonament . Okazało się że numer ma wlasciciela ,jest zarejestrowany. Niestety nikt nie pamięta transakcji sprzed kilkunastu lat.
I tutaj prośba o pomoc .
Jak można przejąć prawa do takiego numeru.
Czy w ogóle jest to możliwe?

Post:14 gru 2013, 14:00
autor: Morvius
jeśli ktoś już rejestrował kartę w plusie to idąc do salonu plusa w systemie mają na pewno dane osoby rejestrującej. podejrzewam że taką informację udzielą jakiejś osobie upoważnionej ale to jest do zrobienia. Trzeba iść do salonu i spytać. :wink:

Post:14 gru 2013, 14:12
autor: bazooka
Morvius, wątpię...

Tematy podobne były:
http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... %B6ciciela
http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... %B6ciciela

Moim zdaniem nie ma szans, bez choćby numeru PUK. Ewentualnie, numer choć jest zarejestrowany, to może nie odbyło się logowanie na stronie plusa. Spróbuj, jeśli będziesz mógł się jakoś zalogować na numer to może jakieś dane właściciela odzyskasz... po nitce do kłębka. Jeśli logowano numer na stronie bez maila przypisanego, a następnie numeru PUK - takie przerejestrowanie, przeniesienie numeru jest raczej niewykonalne.

Post:14 gru 2013, 14:43
autor: Stentor
sebusy pisze:Morvius, wątpię...



Moim zdaniem nie ma szans, bez choćby numeru PUK. .
Dziękuję za komentarze.
Może znajdą PUK. Być może zachowała się jakaś dokumentacja .

Post:14 gru 2013, 14:43
autor: Morvius
uprę się przy swoim i poczekam na odpowiedź Stentor by zobaczyć czy się dało :wink:

Post:14 gru 2013, 14:48
autor: Stentor
Morvius pisze:uprę się przy swoim i poczekam na odpowiedź Stentor by zobaczyć czy się dało :wink:
Wczoraj jak o tym dyskutowaliśmy to wpadł nam taki pomysł żeby iść do salonu i moze nie od razu poprzenosić numer co mogłoby zniechęcić operatora do działania a na przykład spróbować uruchomić jakiś abonament w Plusie:) na tym numerze.
Wydaję się że bez dobrej woli ze strony Plusa się tutaj nie obędzie.

Post:14 gru 2013, 14:56
autor: bazooka
Stentor pisze: a na przykład spróbować uruchomić jakiś abonament w Plusie
...ale żeby to zrobić numer musi być przekazany jak w tematach powyżej i umowę zawrzeć może jedynie właściciel numeru - po to są cesje i prawo własności... no chyba, że po znajomości jakoś w centrali czy przez jakiegoś kierownika większego salonu... :)
...może jakieś podanie/prośba na mail BOK Plusa coś by dał - przedstawić historię numeru, przez przekazanie możliwe najlepszej dostępnej dokumentacji.
Czasami pomaga udawanie głupa, a czasami wręcz odwrotnie: znajomość tematu, stanowczość, pewność siebie - nie przewidzisz :)

Post:14 gru 2013, 17:09
autor: bolek2004
Nic tu odkrywczego nie napiszę, ale jeśli chodzi o dane osobowe, plus jest bardzo restrykcyjny i w salonie się niewiele wskóra. Jedyne wyjście to mieć jakieś znajomości w plusie i w ten sposób ustalić właściciela numeru i spróbować wtedy go przekonać żeby wyrejestrował ten numer albo przepisał na daną osobę. Tyle że to już podchodzi pewnie pod jakiś paragraf z KK.
Sama karta z pukiem nic nie da. Niestety za gapowe się płaci, można było pomyśleć o tym przy zakupie telefonu z tym numerem.

Post:17 gru 2013, 07:32
autor: Stentor
Kolega jest po pierwszej wizycie salonie . Wspomniał o ewentualnym abonamencie i to zachęciło sprzedawcę do działania . Jednak sam numer nie wystarczył . System nie wrzucił żadnych wartościowych informacji. Ruszyły poszukiwania dodatkowych danych.

Post:19 gru 2013, 16:48
autor: bolek2004
Na pewno ktoś da mu abonament na czyjeś dane, albo udostępni czyjeś dane osobowe od tak bo chce wziąć abo:)

Post:20 gru 2013, 08:07
autor: Stentor
bolek2004 pisze:Na pewno ktoś da mu abonament na czyjeś dane, albo udostępni czyjeś dane osobowe od tak bo chce wziąć abo:)
Dzięki za troskę.
Są pewne postępy ale nie będę o nich na razie pisał aby przypadkiem nie zaszkodzić sprawie:)
A koledze polecam do rozważań cytat z filmowego Wałęsy . „Bo ludzie są ludzcy” :) Czasami w dobrym a czasami w złym znaczeniu . A Ty w jakim znaczeniu jesteś ludzki?

Post:20 gru 2013, 08:55
autor: bolek2004
To nie chodzi o bycie ludzkim, tylko o procedury, a w plusie jest tak jak jest. Być może coś się ostatnio zmieniło na lepsze bo już nie mam z nimi do czynienia, ale czasem to śmiesznie wychodziło na przykład kolega przez ileś lat używał numeru w plusie (prepaid) no i gdzieś puk zgubił, a w miedzy czasie 3 razy pin źle wprowadził karta była niezarejestrowana więc numer musiał pójść do śmieci bo w żaden sposób nie dało się go zarejestrować po to żeby uzyskać puk. Nie pomagało nawet to że podał stan konta i ostatnie numery gdzie dzwonił. W przeciwieństwie do na przykład Ery gdzie wystarczyło te dane podać żeby numer zarejestrować na siebie. Przykłady można by mnożyć, miałem z plusem bardzo długo do czynienia więc wiem co mówię.
Ale oczywiście mam nadzieje że się koledze powiedzie i wszystko się dobrze skończy.
Prosiłbym tylko o info w tym wątku jak sprawa się zakończy bo aż jestem ciekaw.

Post:20 gru 2013, 10:19
autor: reboot
@up
Czy w Plusie nie wystarczy okazać karty sim w celu rejestracji?

A co do tematu wątku, to ciężka sprawa. Można poprosić konsultanta czy w systemie jest jakiś numer kontaktowy do osoby, na którą jest zarejestrowany numer i może ze strony Plusa ktoś mógłby spróbować kontaktu bez podawania tego numeru zainteresowanej osobie.

Post:21 gru 2013, 11:33
autor: Stentor
bolek2004 pisze: Prosiłbym tylko o info w tym wątku jak sprawa się zakończy bo aż jestem ciekaw.
Ja też jestem ciekawy zakończenia:) Mam nadzieję że kolega nie straci zapału i doprowadzi sprawę do jednoznacznego końca jaki on by nie był.
Ja oczywiście poinformuję o tym . Mam to w zwyczaju.

[ Dodano: 2013-12-21, 11:39 ]
reboot pisze:@up
Można poprosić konsultanta czy w systemie jest jakiś numer kontaktowy do osoby, na którą jest zarejestrowany numer i może ze strony Plusa ktoś mógłby spróbować kontaktu bez podawania tego numeru zainteresowanej osobie.
Pomysł ciekawy:). Na razie idziemy w kierunku innej metody ale jak się nie uda to tą też trzeba bedzie wykorzystać.
Trzeba przyznać ze to byłoby najlepsze rozwiązanie . Praktycznie bezkonfliktowe.

Post:04 kwie 2014, 19:43
autor: telepik
No i jestem ciekaw jak to się rozwiązało, a tu informacji brak przez tak długi czas ;)