Strona 1 z 1

Co zrobić, aby oni nas słuchali? Aby chociaż forum poczytali

Post:24 sty 2005, 10:32
autor: WuWojtas
Witam 8)

Chodzi mi o to, że my - użytkownicy telefonów komórkowych i stacjonarnych różnych sieci - wypowiadamy się na różnych forum (czy forach bo nie wiem czy to się odmienia :oops: ) na różne tematy i w odpowiedni sposób je krytykujemy, chwalimy, opisujemy...

Ale co z tego - jeżeli kierownictwo tych firm, o których rozmawiamy, nie jest nawet zainteresowane naszymi opiniami? Gdyby tak było - uruchomili by oficjalne forum przyklejone do ich stron. Kiedyś, kilka lat temu Idea zaryzykowała. Umieściła forum, ale szybko je zamknęła nie zostawiając śladu. Opinie użytkowników im najwyraźniej nie odpowiadały, to woleli nie słuchać :!: :!: :!:

Czy to jest normalna sytuacja, że tysiące, miliony ludzi dusi w sobie chęć przekazania jakiegoś dobrego pomysłu, bądź słowa krytyki na temat nowej oferty, ale nie ma komu? Za to wypowiadamy się na forum (tak ja to teraz robię :D ) tylko, żeby ktoś odpowiedzialny c hciał to poczytać...

Proszę wziąć udział w przygotowanej przeze mnie ankiecie...

Post:24 sty 2005, 10:40
autor: WitekT
Ludzie odpowiedzialni za nowe taryfy w poszczególnych sieciach bardzo często oderwani są od rzeczywistości - naprawdę nieliczni albo mają swój instynkt, albo czytają ukradkiem pmtg i pytają znajomych o ich preferencje.

Utwierdziłem się w tym przekonaniu 3 lata temu, kiedy to podczas rozmowy po jednej z konferencji Idei pół-żartem, a pół-serio jeden z dyrektorów zapytał mnie i wspólnika na ile się wyceniamy. :) Po prostu dziwił się naszymi ciekawymi pomysłami, naszym obrazem rynku i Idei - a to wcale nie były żadne wymysły czy skomplikowane rzeczy. Wiele od tego czasu się nie zmieniło.

Forum to nie taka prosta sprawa - trudno byłoby nie kasować niektórych postów, a zarazem nie być posądzonym o stronniczość. Patrząc na dobre i złe strony takiego przedsięwzięcia należy stwierdzić, że tych drugich jest chyba więcej...

Post:24 sty 2005, 21:55
autor: Sirmark
WitekT pisze:Ludzie odpowiedzialni za nowe taryfy w poszczególnych sieciach bardzo często oderwani są od rzeczywistości - naprawdę nieliczni albo mają swój instynkt, albo czytają ukradkiem pmtg i pytają znajomych o ich preferencje.
ludzie od marketingu i tworcy taryf maja inne spojrzenie na rynek.. i staraja sie wycisnac z niego jak najwiecej.. pod pozorem uszczesliwienia uzytkownikow.. no ale o tym wiadomo..
Natomiast operatorzy oficjalnie przyznaja sie do sledzenia komentarzy uzytownikow pod newsami zarowno na wortalach telekomunikacyjnych jak i forach fyskusyjnych o GSM.

Natomiast co z tego wynika to zupelnie inna sprawa..

Forum to nie taka prosta sprawa - trudno byłoby nie kasować niektórych postów, a zarazem nie być posądzonym o stronniczość. Patrząc na dobre i złe strony takiego przedsięwzięcia należy stwierdzić, że tych drugich jest chyba więcej...
dlatego biorac pod uwage to co napisalem wyzej to ejstem przeciw komentowaniu na stronach oficjalnych operatora.. na oficjalnych stronach powinny byc tylko potrzebne informacje.. A opinie wyrazac mozna w miejscach bardziej do tego przystosowanych... nie wyklucza to oczywiscie
udostepnienia przez operatorow jakiegos adresu email na opinie uzytkownikow...
no ale kto by chcial ciagle bluzgi czytac ;-)

Post:03 lut 2005, 19:20
autor: Dragon
ja tez chcialbym placic 20 gr za rozmowe i 5 za sms-a (a moze lepiej za darmo) ale wy chyba zapominacie ze operatorzy to nie sa zlote rybki, to biznes jak kazdy inny, oni chca zarobic (co prawda musza do tego miec uzytkownikow- a ci musza byc zadowoleni zeby korzystac z ich uslug)

Post:05 lut 2005, 12:51
autor: art
Takie oficjalne fora nie sprawdzily by sie raczej... wiadomo ze ludzie czesciej uzywali by ich do krytykowania i wyrazania niezadowolenia niz do pisania o dobrych stronach danej sieci... a publikowanie takich opini klientow byloby kopaniem dolkow pod samym soba... ludzie beda pisac o minusach oferty, o kruczkach i podstepach w niej zawartych... rownie dobrze operatorzy mogli by napisac pod regulaminem promocji o wszystkich chwytach marketingowych jakie w danej promocji zastosowali...

strony oficjalne maja za zadanie reklamowanie uslug i ich sprzdawanie a nie skłanianie ludzi do refleksji na temat tego czy dana promocja jest ok... na stronie oficjalnej kazdy produkt musi byc ok nawet jesli do konca taki nie jest :D... pierwsze wrazenie o produkcie musi byc pozytywne i nic nie moze tego zmieniac (np takie forum oficjalne z roznymi opiniami)... jak klient zaczyna sie zastanawiac i wahac to moze umknać:D... stad obserwujemy w ostatnich czasach w TV czy na plakatach coraz wiekszymi czcionkami slowa takie jak NAJTANIEJ, DARMOWE itd... "darmowe" ale kosztuje hehe 29 pln miesiecznie :D... o takich rzeczach sie nie mowi na stronach oficjalnych wprost a na forum zaraz bylo by to wyciagniete i wszelkie takie triki byly by napietnowane... i praca marketingowcow poszla by na marne :D

kazdy madry i rozwazny klient zanim zdecyduje sie na oferte danego operatora najpierw przeanalizuje sam regulamin a jesli nic z niego nie zrozumie wejdzie na forum takie jak np telefpolis.pl i zapyta innych o zdanie... poszuka opinii innych na temat danej oferty i najparwdopodobniej dowie sie wszystkiego co wiedziec powinien... ze strony oficjalnej dowiesz sie tylko "dlaczego warto" ale nie mozna winic za to operatorow bo to sa firmy nastawione na zysk i posrednio w naszym interesie jest to takze aby te firmy byly zyskowne, aby sie rozwijaly przez to i aby mogli oferowac nam coraz wyzszej jakosci uslugi :D

duza czesc naszego spoleczenstwa jeszcze nie dorosla niestety do podejmowania decyzji chocby tak banalnych jak zakup telefonu i wybor najlepszej dla siebie oferty... sluchamy milych sprzedawcow i telefonistek w BOA :D a oni przeciez maja jasne zadanie, sprzedac uslugę... i tak jest w wielu innych przypadkach nie tylko w odniesioenu do branzy telekomunikacyjnej...

Post:05 lut 2005, 12:59
autor: art
tak sie rozpisalem, ze zapomnialem podsumowac i ustosunkowac sie do tematu... osobiscie chcialbym aby takie forum oficjalne bylo! i zeby szefowie tych firm bralki pod uwage to co klienci mysla... ale to raczej nie realne wiec coz... pozostaje nam www.telepolis.pl/forum/ :D...

dzieki chocby takim forom czesc ludzi ktorzy nie daja sie odrazu nabrac na dana oferte maja mozliwosc zglebienia swojej wiedzy na jej temat i poznania opinii innych... i dzieki nim pozniej nie zaluja podjetych decyzji... takze choc wplyw takich nieoficjalnych for nie jest znaczacy to jednak wnosza one cos dobrego demaskujac marketingowe chwyty sprytnych operatorow :D ...

Post:03 mar 2005, 12:35
autor: Irek
Ha zawsze istnieje mozliwośc oceny konkretnych artykułó przez nas na forum. W końcu po to tu jesteśmy!

Post:21 mar 2005, 10:41
autor: pajorro
Strony operatorów mają charakter informacyjny...

Post:21 mar 2005, 14:23
autor: xlord
Pisanie E-mail'i do BOKow jest jak walenie glowa w mur. Wiem to z autopsji, ze w 90% przypadkow odpowiedzi na moje, nawet nie skargi, zapytania, maja sie nijak do tematu glownego. Niektore listy od konsultantow sa jakby przypomnieniem wypowiedzi Stana Tyminskiego ze slynnej juz konferencji prasowej '90 roku. Sadze, ze mozliwosc komentowania czy pozytywnego, czy negatywnego poczynan operatora na oficjalnej jego stronie bylaby czyms pozadanym.
I nie sadze, zeby to byly same slowa krytyki, bo w koncu, czy ktos majacy telefon w danej sieci, zostal zmuszony do jej wybrania?

Post:23 sie 2005, 20:28
autor: Th0mas
Powiem Wam szczerze, że brakuje mi na stronach sieci komórkowych forów. Pisma mają swoje fora i redaktorzy czerpią z nich wiedzę na temat preferencji swoich klientów, czemu operatorzy tego nie robią?

Post:23 sie 2005, 20:38
autor: Przemek
Moim zdaniem nigdy się na to nie zgodzą (przynajmniej Era)ponieważ za dużo negatywnych opinii mogłoby być i ludzie mogliby się znięchecać, a nie o to na takich forach chodzi :P

Post:23 sie 2005, 21:14
autor: Klusek
Swojego czasu była strona POPa a na niej forum, niestety forum bardzo szybko przestało działać a szkoda :(

Post:23 sie 2005, 23:32
autor: Bartosz
bo szkoda im czasu na coś takiego

zawsze można wysłać im e-maila czy coś w tym stylu ze swoimi uwagami co do oferty itp. takie info zbierają na 100% i w zależności od ilości uwag i zgłoszeń wprowadzają lub nie nowe pomysły w zycie