Strona 1 z 1

ERA Korekta faktury

Post:21 lis 2009, 11:24
autor: dzazik
Witam,
4 dni temu zapłaciłem rachunek telefoniczny. Dzis przyła mi informacja, ze źle zostały naliczone faktury i rachunek wyślą jeszcze jeden. Co mam teraz zrobić? bo pierwszy raz jestem w takiej sytuacji. Zapłacić ten drugi też? czy zadzwonić na infolinię i sprawę wyjaśnić?

Post:21 lis 2009, 12:12
autor: osachorzow
dzazik, jeśli na pierwszej fakturze naliczyli za dużo, to będziesz miał nadpłatę, którą odliczysz sobie przy następnej fakturze. Jeśli masz niedopłatę to musisz zapłacić kwotę z wysłanej korekty w terminie, jaki będzie tam podany :)

Post:21 lis 2009, 12:21
autor: dzazik
Dzięki za szybki odzew ale mam jeszcze dylemat:

Założymy, że będe miał nadpłatę, to jak przyjdzie nastepny rachunek dajmy na to na 60zł, miałem nadpłaty (dajmy na to 25 zł). To płace tylko 35zł? i mam skreślić 60zł na blankiecie? i napisać 35 własnoręcznie długopisem? czy jak, bo nie wiem?, czy po prostu z automatu przyjdzie rachunek na 35zł, mimo, ze powinien wynieść 60zł?

Post:21 lis 2009, 13:41
autor: Marens
Będziesz miał automatycznie mniej do zapłaty, przyjdzie faktura na mniejszą kwotę.

Post:21 lis 2009, 14:28
autor: dzazik
Ok dzięki za info

Post:21 lis 2009, 15:41
autor: osachorzow
Marens, nie do końca... różnie to w erze bywa ;)

Sytuacja 1) Dostaje się fakturę korygującą i wtedy mając nadpłatę (za poprzedni miesiąc) faktura za obecny przychodzi na pełną kwotę - ewentualną nadpłatę trzeba samemu odliczyć jeśli korzysta się z przelewów - jeśli idziesz na pocztę z blankietem to musisz wypisać nowy na mniejszą kwotę. Tylko w przypadku polecenia zapłaty zostanie pobrana kwota z faktury pomniejszona o nadpłatę (automatycznie).

Sytuacja 2) Korekta faktury zostanie dokonana na następnej fakturze (bez wysyłania odrębnej faktury korygującej) i kwota do zapłaty na formularzu będzie prawidłowa (czyli mniejsza, bo obejmująca nadpłatę).

Post:21 lis 2009, 16:23
autor: maniek
dzazik pisze:Co mam teraz zrobić? bo pierwszy raz jestem w takiej sytuacji. Zapłacić ten drugi też? czy zadzwonić na infolinię i sprawę wyjaśnić?
Zaczekaj az przysla ci rachunek. Nie ma sie co stresowac :wink: Zrób tak jak napisał osachorzow