Strona 1 z 1

SERWIS i warunki HELP

Post:05 paź 2005, 23:43
autor: Raven
witam

nieszczęśliwie mój nowy siemens trafił do serwisu i tak z Gdyni poleciał do Gdańska później do Warszawy i teraz nawet nie wiem co sie z nim dzieje, jednak nie o to chodzi, piszą oni że naprawa musi być dokonana w ciągu 14 dni

Jakie mam prawa jeżeli jest 14 dzień i telefonu nie ma? (kolejne dni.....)
Mija termin i czego moge żądać a czego mi nie wolno?

Czy jeżeli oddałem im nowy telefon (dzień wcześniej wzięty z salonu) miał być tylko soft zmieniny, a okazało sie coś innego poważniejszego (taki dostałem) i telefon wraca do mnie już z elementami używalności np. brak foli na wyświetlaczu (dodaje że dałem telefon tak jak odebrałem z salonu) to czego moge żądać? ??

Post:06 paź 2005, 13:54
autor: malsssh
ja bym ich opierd**** zdrowo :P

re

Post:06 paź 2005, 19:40
autor: Saracen
niedotrzymanie terminu naprawy servisowej wiąze się z prawem nabycia takiego samego modelu od sprzedawcy a co z rękojmią??do 5 dni..???

Post:06 paź 2005, 21:34
autor: Shila
To jest tak:

Serwis ma 14 dni na naprawe, jesli po 14 dniu nie otrzymasz telefonu to mozesz rządac:

1. wymiany lub naprawy
lub
2. odstapienie od umowy badz stosunkowe obnizenie ceny

To drugie to w przypadku kiedy wymiana lub naprawa sa niemozliwe, ale to sie rzadko zdaza.

Swoja droga to masz wybor miedzy gwarancja a rękojmią. Rekojmia trwa rok czasu, natomiast gwarancja 2 lata [wg ustawy o warunkach sprzedazy konsumenckiej].. i wlasnie w przypadku gwarancji masz po 14 dniu w/w mozliwosci. Po za tym gwarancja sie wydluza, czyli jesli zalozmy kupiles telefon pol roku temu, czyli zostalo ci 1,5 roku gwarancji.. to jesli teraz dasz ją do serwisu po okazaniu karty gwarancyjnej.. to znow gwar. biegnie Ci na nowo dwa lata!

No! Przydaly sie cwiczenia z Prawa Obrotu Handlowego!

Post:06 paź 2005, 21:52
autor: D@rio
Shila pisze:To jest tak:

Serwis ma 14 dni na naprawe, jesli po 14 dniu nie otrzymasz telefonu to mozesz rządac:

1. wymiany lub naprawy
lub
2. odstapienie od umowy badz stosunkowe obnizenie ceny

To drugie to w przypadku kiedy wymiana lub naprawa sa niemozliwe, ale to sie rzadko zdaza.

Swoja droga to masz wybor miedzy gwarancja a rękojmią. Rekojmia trwa rok czasu, natomiast gwarancja 2 lata [wg ustawy o warunkach sprzedazy konsumenckiej].. i wlasnie w przypadku gwarancji masz po 14 dniu w/w mozliwosci. Po za tym gwarancja sie wydluza, czyli jesli zalozmy kupiles telefon pol roku temu, czyli zostalo ci 1,5 roku gwarancji.. to jesli teraz dasz ją do serwisu po okazaniu karty gwarancyjnej.. to znow gwar. biegnie Ci na nowo dwa lata!

No! Przydaly sie cwiczenia z Prawa Obrotu Handlowego!
Hehe. Skad masz takie informacje? ...bo ja sie z tym nie zgodze.

Post:06 paź 2005, 22:49
autor: Shila
D@rio, to akurat pamietam, bo 2 dni temu mialam wyklad i cwiczenia z Handlu! Mam nawet czarno na bialym to napisane w zeszycie. Z reszta ustawa o konsumentach tak przewiduje!
Tak samo jest w ksiazce. Jak cos to mozesz co najwyzej nie zgodzic sie z moja doktorką z wykladu! ;)

art 8 u. 4
Jeżeli kupujący, nie może żądać naprawy ani wymiany, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku[...]
Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej

Post:06 paź 2005, 23:15
autor: Raven
dzięki, z czego to jest zaczerpnięte? Jakaś ustawa o prawach konsumenckich?

Post:06 paź 2005, 23:29
autor: Shila
*Kodeks Cywilny
*ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
*ustawa o ochronie praw konsumentow

:)

Post:07 paź 2005, 00:10
autor: D@rio
Shila pisze:To jest tak:

Serwis ma 14 dni na naprawe, jesli po 14 dniu nie otrzymasz telefonu to mozesz rządac:

1. wymiany lub naprawy
lub
2. odstapienie od umowy badz stosunkowe obnizenie ceny

To drugie to w przypadku kiedy wymiana lub naprawa sa niemozliwe, ale to sie rzadko zdaza.

Swoja droga to masz wybor miedzy gwarancja a rękojmią. Rekojmia trwa rok czasu, natomiast gwarancja 2 lata [wg ustawy o warunkach sprzedazy konsumenckiej].. i wlasnie w przypadku gwarancji masz po 14 dniu w/w mozliwosci. Po za tym gwarancja sie wydluza, czyli jesli zalozmy kupiles telefon pol roku temu, czyli zostalo ci 1,5 roku gwarancji.. to jesli teraz dasz ją do serwisu po okazaniu karty gwarancyjnej.. to znow gwar. biegnie Ci na nowo dwa lata!

No! Przydaly sie cwiczenia z Prawa Obrotu Handlowego!
Shila, wez ksiazke gwarancyjna z kazdej Nokii chociazy i poczytaj tam sobie wszystkie punkty. (sa na odwrocie..) A zobaczysz jak bardzo sie mylisz.
Pozatym, to chyba producent sobie ustala warunki gwarancji...

Post:07 paź 2005, 00:46
autor: pantera
ojjjj Siemens znany jest z 'długich' terminów ;) ... mój telefon tez u nich leżał z 10 dni a wgrywali tylko nowy soft ... gdy do nich zadzwoniłem to w koncu kazali przyjechac iii co???? telefonu niema bo pan 'Mietek' z serwisu zabrał telefon 'na testy' - czytaj - miałeś człowieku fajny telefon, wiec sie nim pobawie przez kilka dni, przeciez Tobie to roznicy nie robi ... to byl moj pierwszy Siemens, zaraz po wizycie w serwisie poleciał do sprzedaży .... wniosek ??? ... nigdy więcej nie kupie telefonów tej firmy ,,, za serwis!!!! normalnie tragedia ,,, a podobno to niemiecka solidność z nich kipi....

Post:07 paź 2005, 17:25
autor: Shila
A.. D@rio bo Tobie po glowie chodzi gwarancja producenta! :) Jednak tak jak nam Pani Doktor mówiła, to bierze sie rowniez gwarancje ustawową pod uwagę.
Jesli serwis nie stosuje sie do gwarancji producenta, to ma sie zawsze jeszcze gwarancje ustawowa, ktorej serwis nie powinien.. jakby to powiedziec "nadwerezac", nie powinien jej łamac.

Tylko ze zazwyczaj na gwarancji jest napisane:

Gwarancji nie podlega:
1. to to i to
2. to to i to
itd są wymieniane punkty

I co to za gwarancja? ;)

Dlatego dobrze ze jest gwar. ustawowa! Dobrze ze zostal nasz rok uświadomiony, bo teraz jak cos to wiemy jak uderzyć! :)

Post:07 paź 2005, 18:23
autor: WitekT
Zwróćcie uwagę na jedno - akt niższego rzędu, jakim jest gwarancja, nie może stać w sprzeczności z aktami wyzszego rzędu (ustawami, itp.).