DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1149214  autor: Tapir
 03 maja 2023, 19:20
Miałem dziwną sytuację, a mianowicie dostałem wiadomość, że "użytkownik tego numeru jest już dostępny ...", a po chwili ktoś zadzwonił z informacją, że to z mojego numeru próbowałem się kontaktować.

To niemożliwe, nikt nie dzwonił z mojego numeru w tym czasie i nie ma też połączenia wychodzącego na ten numer. Format numeru +48 796 XXX XXX

Co się mogło stać, na 100% z mojego telefonu nikt nie dzwonił na ten numer.
 #1149216  autor: Remington
 03 maja 2023, 19:39
Ktoś dzwoni prezentując się Twoim numerem. Celowo lub wskutek błędu.

Wpisz swój nr w Google czy go nie ma już na stronach z nękającymi lub spamerskimi numerami.

P.S. Jesteś w Polsce z tym numerem?
 #1149217  autor: Tapir
 03 maja 2023, 20:02
Remington pisze:
03 maja 2023, 19:39
Ktoś dzwoni prezentując się Twoim numerem. Celowo lub wskutek błędu.

Wpisz swój nr w Google czy go nie ma już na stronach z nękającymi lub spamerskimi numerami.

P.S. Jesteś w Polsce z tym numerem?
Szukałem w Google tego numeru - nie ma.
Tak, cały czas w Polsce. Nikt nie miał w tym czasie dostępu do mojego telefonu (Play).
 #1149218  autor: Remington
 03 maja 2023, 20:11
No to wygląda na to, że ktoś to jednak robi celowo. Albo by się posłużyć nieskompromitowanym numerem do spamowania, albo by się pod Ciebie podszyć (i wtedy może zadzwonić do banku). Nie masz fizycznej możliwości temu zaradzić.
 #1149224  autor: adrjannn
 03 maja 2023, 21:41
1) Sprawdź na stronie https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/ w jakiej sieci jest ten numer 796 xxx xxx. Z tego co pisałeś, Twój numer jest w Play
2) Sprawdź w Play24 wykaz połączeń czy jest tam Twoje połączenie do numeru 796 xxx xxx. Zawsze możesz podpytać konsultanta w Play24 na chacie
 #1149272  autor: Tapir
 04 maja 2023, 15:47
koszalineo941268 pisze:
03 maja 2023, 20:23
Czy to jednorazowe zdarzenie?
Na ten numer tak, ale było jeszcze inne wychodzące.
adrjannn pisze:
03 maja 2023, 21:41
1) Sprawdź na stronie https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/ w jakiej sieci jest ten numer 796 xxx xxx. Z tego co pisałeś, Twój numer jest w Play
P4 Sp. z o.o. (RPT: 92)
adrjannn pisze:
03 maja 2023, 21:41
2) Sprawdź w Play24 wykaz połączeń czy jest tam Twoje połączenie do numeru 796 xxx xxx. Zawsze możesz podpytać konsultanta w Play24 na chacie
Zalogowałem się i nie ma tego połączenia (próby połączenia). Kilka godzin przed rzekomym połączeniem nie miałem żadnych połączeń. Dopiero kilka minut po moim "dzwonieniu" osoba oddzwoniła, a później przesłała screen z informacją, ze mój numer próbował się połączyć. Tłumaczyłem, ze na 100% z mojego telefonu nikt do tej osoby nie dzwonił.

Co ciekawe prawie 1,5 godziny po tym zdarzeniu w wykazie połączeń znów "dzwoniłem" na nieznany mi numer (nie dzwoniłem, ale próba takiego połączenia jest w zestawieniu). Rozmowa wychodząca na nr 48790998xxx (również P4 Sp. z o.o.) trwająca 8 sekund, nazwa salda "Połączenie bezpłatne ", opis "POCZTA GŁOSOWA".

Tak więc oba numery i mój również u tego samego operatora.
 #1149274  autor: Remington
 04 maja 2023, 16:26
Mieszacie różne rzeczy.

Skoro widać coś w P24, to nie była to próba połączenia tylko udane połączenie. Bo tam widać tylko udane. Skoro więc tamten ktoś miał nieodebrane, Ty komunikat o dostępności, to nie mogło tego być w P24.

Druga sprawa to połączenie na pocztę głosową widoczne w P24. To jest przekierowanie z Twojego numeru na pocztę, czyli ktoś dzwoniąc do Ciebie został do niej przekierowany (np. gdy rozmawiałeś lub sam na swój nr zadzwoniłeś).

Skoro to nie roaming, to wyjaśnienie jest tylko jedno i już je podałem - ktoś dzwonił do tej osoby celowo identyfikując się Twoim numerem.
 #1149352  autor: Vieslav
 05 maja 2023, 21:39
Po pierwszym poście myślałem, że użytkownik padł ofiarą scamu. Ale skoro połączenia są widoczne na billingu to w pierwszej kolejności sugerowałbym odebranie wszystkim aplikacjom uprawnienia do wykonywania połączeń lub przerzucić kartę do nie-smartfona i obserwować. Może dałeś jakiejś aplikacji uprawnienia do wykonywania połączeń i teraz sobie gdzieś dzwoni w tle.