DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1111072  autor: Kuba1232
 03 lut 2021, 09:04
Witajcie

Zwracam się z nietypowym problemem i liczę na pomoc w jego rozwiązaniu.

Jestem kierowcą a sprawa dzieje się na terytorium Szwecji. Problem dotyczy otwierania bramy wjazdowej na firmę.
Otrzymaliśmy taki numer telefonu: WYMODEROWANO. Pod ten numer się dzwoni i brama automatycznie się otwiera. U mnie niestety to nie działa i kończą mi się pomysły jak to rozwiązać.

Problem był zgłaszany 2 razy do obsługi obiektu i twierdzą, że u nich wszystko jest dobrze. Myślałem początkowo, że nie dodali mojego numeru do systemu.

Mam iPhone 8, zresetowałem ustawienia do fabrycznych.

Mój numer nie jest prywatny, ukryte id, itp.

Numer mam T-mobile z Polski na kartę. Nigdy nie miałem najmniejszych problemów z dzwonieniem czy wysyłaniem wiadomości na Szwedzkie czy inne numery. Roaming mam włączony, nie ma żadnych blokad.

Zgłaszałem sprawę do operatora, otrzymałem taką odpowiedź:
Dzień dobry. Dziękujemy za zgłoszenie. Zgłoszony przez Ciebie problem techniczny został zamknięty. Prosimy o wybór numeru docelowego w formacie +xxxxxxxxx. Wskazany format 00xxxxxxxxx nie jest formatem zalecanym przez ITU i nie jest on obsługiwany przez operatorów zagranicznych.

Idąc za ich instrukcjami nadal nie działa. Złożyłem reklamację i oczekuję na odpowiedź.

Kiedy dzwonię pod ten numer mam dwa krótkie sygnały. Tak, jak się dzieje w sytuacji gdy nie ma się zasięgu lub środków na koncie.
Gdy dzwoniłem z telefonu kolegi ma jeden sygnał taki jak ten gdy do kogoś dzwonimy po czym go rozłącza i brama się otwiera.

Kolega ten ma numer w Play na abonament. Wpisuje on dokładnie ten numer który podałem. Bez żadnych formatów +, 00, czy numeru kierunkowego. Są tam też ludzie z innych krajów i wszystkim działa bez to zarzutu.

Problem ten bardzo komplikuje mi pracę. Do tej pory byłem bardzo zadowolony z mojego operatora. Nie wiem czy nie przyjdzie mi go zmienić.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2021, 09:12 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Nr telefonu to dana osobowa
 #1111075  autor: Remington
 03 lut 2021, 10:22
Zamiast zera na początku wstaw +46

To nie kwestia operatora tylko telefonu, który chcąc ułatwić Ci życie wstawia polski prefiks przed numerem.

Inna jeszcze sprawa to czy każdy dzwoniąc na ten numer otworzy bramę, czy może tylko numery zapisane na jakiejś liście i może Twój numer musi się na niej znaleźć?
 #1111094  autor: Kuba1232
 03 lut 2021, 21:32
Remington pisze:
03 lut 2021, 10:22
Zamiast zera na początku wstaw +46

To nie kwestia operatora tylko telefonu, który chcąc ułatwić Ci życie wstawia polski prefiks przed numerem.

Inna jeszcze sprawa to czy każdy dzwoniąc na ten numer otworzy bramę, czy może tylko numery zapisane na jakiejś liście i może Twój numer musi się na niej znaleźć?
Kiedy wpisuje ten numer nie wyświetla się nic przed nim, jak temu zaradzić?
Dziwi mnie to bo koledze z Polski wszystko działa bez zarzutu.
Każdy numer musi zostać wpisany do książki zaufanych numerów. Zarządca obiektu twierdzi, że został wpisany i z jego strony jest wszystko wporzątku.
TomLee pisze:
03 lut 2021, 12:27
Ja sprawdziłbym, czy na innym telefonie usługa działa. Jeżeli tak, to nie kwestia operatora, tylko telefonu.
Wezmę następnym razem z domu drugi telefon, ale wydaje mi się że to jest problemem.
Wszystkie ustawienie przywróciłem do fabrycznych. Większość osób z którymi rozmawiałem ma jabłka i nic nie musieli robić.
 #1111102  autor: Remington
 03 lut 2021, 21:51
Nie rozumiem zbytnio o co chodzi z tym wyświetlaniem, bo numery międzynarodowe wybiera się z kierunkowym kraju, inaczej telefon chce nam ułatwić i dzwoni do Polski (nie każdy, ale wiele ma taki ficzer).

Zadzwoń też na inny szwedzki i numer (a najlepiej na kilka) i upewnij się czy na każdym poprawnie wyświetla się Twój numer. W roamingu nie zawsze to funkcjonuje prawidłowo, a jak sam potwierdziłeś jest wymagane do poprawnego działania bramy.

Jeśli wszystko jest OK, to spróbuj na innym aparacie.