Strona 1 z 3

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 07:03
autor: cristoforo
Podpinam się pod temat, bo mnie też interesują opinie nt. tych telefonów z "dystrybucji europejskiej" i ewentualnych problemów z nimi.

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 08:38
autor: vonski
Ja kilka lat temu kupiłem kilka telefonów od podobnej firmy działającej w moim mieście. Też mieli sprzęt z zagranicznej dystrybucji (najczęściej od niemieckich operatorów), też wystawiali FV 23%.
Kiedyś z ciekawości zabrałem swojego S4 do serwisu Samsunga i pokazałem im telefon i papiery z zapytaniem o gwarancję. Okazało się, że owszem: telefon ma europejską gwarancję, pod warunkiem że posiadasz oryginalny dowód zakupu (w tym przypadku niemiecki paragon lub FV zakupu). Bez tego polski oddział Samsunga nie weźmie go na gwarancję.
To było już trochę dawno, czasy i przepisy się zmieniają, więc nie dam głowy, że dalej tak jest. Dla mnie jest to jedna dość logiczne, bo kupując taki telefon (nie licząc nowości), skąd można wiedzieć jaki czas temu ktoś go kupił od operatora?

A tak na marginesie to wspomnianego komisu już nie ma, podobno zlikwidowali ich za wałki z podatkiem VAT. Podobno.

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 12:30
autor: cristoforo
Postanowiłem skontaktować się z autoryzowanym serwisem (akurat Samsunga) i zapytać u źródła jak to jest z tą dystrybucją europejską (nie wiem jak u innych producentów). Okazuje się, że trzeba mieć dowód zakupu z naliczonym VAT-em (23%), a ponadto na dokumencie powinien znajdować się numer IMEI. Wtedy honorują 2 letnią gwarancję i nie ma z tym problemu. Jeśli się ma tzw. VAT-marża 0%, to z gwarancji nic nie będzie, więc trzeba uważać.
Myślę, że przed zakupem warto też poprosić sprzedawcę o nr IMEI urządzenia, a potem poprosić w punkcie serwisowym Samsunga, czy dane urządzenie jest OK, czy nie (czy rzeczywiście pochodzi z dystrybucji EU). To chyba najpewniejszy sposób :)

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 12:52
autor: cyanoone

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 17:25
autor: SACZI
Czyli podsumowując, jest dobrze, dopóki jest dobrze.
7, 8, czy 10 stów może i można ryzykować.
Przy zakupie za 3000PLN, warto się zastanowić.

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 17:29
autor: habish
Saczi, daj mejla w PW to Ci pokaże jaką fakturę wystawiają.

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 18:45
autor: SACZI
.

Re: BestCena i podobni

Post:05 wrz 2017, 19:35
autor: w12
Gwarancja europejska to gwarancja ograniczona. Pełną gwarancję z wymianą telefonu włącznie posiadają tylko telefony z polskiej dystrybucji. Takie jest stanowisko Samsunga.

Re: BestCena i podobni

Post:06 wrz 2017, 10:57
autor: cyanoone
@SACZI, lepiej usuń maila. Można Cię dzięki temu znaleźć na pewnych portalach.

Re: BestCena i podobni

Post:06 wrz 2017, 12:28
autor: maniek0071
Taka faktura nie różni się niczym od marży oprócz tego że jak kupujesz na firmę to możesz odliczyć vat.
Będzie tak samo jak z marżą będą honorowane do czasu - bo taka sprzedaż to strata dla krajowych dystrybutorów. Przecież jaki problem jest wystawić fakturę 23% ? Załóżmy mam firmę Usługi Sprzątające XYZ - telefon mam 2 lata skończyła się gwarancja - dopisuje sobie do PKD sprzedaż telefonów wystawiam FV sobie na osobe prywatną z numerem imei i mam nową 2letnią gwarancję bez żadnych ograniczeń ? FV jest 23% vat jest ?
W apple jest przykładowo że ważna jest tylko i wyłącznie faktura zakupu od pierwotnego dystrybutora - możesz mieć później i 10 FV 23% od kolejnych pośredników i bez pierwotnej nic nie załatwisz.

Oczywiście ja sam kupuję z takich źródeł a sklep mogę polecić - gdyż i tak 99% usterek w telefonach to zbite ekrany czy tylne klapki a dopłacać 1000zł do zakupu z oficjalnej dystrybucji to wg. mnie głupota ale jak ktoś panikuje że wyda oszczędności swojego życia i telefon mu się zepsuje i nie będzie mógł spać czy z tym dowodem zakupu mu przyjmą to niech lepiej kupi w oficjalnej dystrybucji.

Jeśli sprzęt traktujesz jak normalną rzecz codziennego użytku i jak się zepsuje to oddasz na gwarancję jak uznają to fajnie jak nie to trudno sprzedaż jako uszkodzony dołożysz i kupisz nowy.

Re: BestCena i podobni

Post:06 wrz 2017, 13:36
autor: vonski
@maniek0071: prawie całkowicie się z Tobą zgadzam, zwłaszcza w kwestii przejmowania się gwarancją. Co do pierwotnej faktury zakupu to potwierdza to moją opinię w/s Samsunga z Niemiec.

Jedna uwaga: jak kupiłeś telefon na swoją firmę i chcesz go sprzedać z FV 23%, to nie musisz wcale dopisywać PKD. To odsprzedaż zakupionego towaru. Tak samo jest z samochodami, kopiarkami, komputerami itd.

HTC 10 z Best Cena

Post:26 lis 2017, 20:11
autor: michal99
Hej,

szukam telefonu do 1500 zł. Moją uwagę przykuł HTC 10, z tym, że jest on ciężki do znalezienia w Polsce. Jest ciekawa oferta tego telefonu na portalu BEstCena:

https://bestcena.pl/telefony/htc-10-32g ... t75gh41li3

http://allegro.pl/htc-10-32gb-szary-i69 ... ef4b7b6655

Widzę, że ten telefon można też kupić tutaj :

https://mobile-city.pl/product-pol-826- ... -GREY.html

ten sklep w przeciwieństwie do tamtego wystawia fakturę vat 23%

Czy ktoś kupował ten telefon w tym sklepie i może podzielić się jakimiś doświadczeniami?
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam!

Re: Bestcena.pl

Post:30 sty 2020, 10:00
autor: Remington
Coś się dzieje - podobno sklep wstrzymał wysyłkę towarów, bo im US wszedł na konta (i magazyn).

Re: Bestcena.pl

Post:30 sty 2020, 10:21
autor: iphoneski
Całe szczęście, że AirPodsy kupiłem jakiś miesiąc temu. Nic dziwnego, że ktoś się nimi zainteresował, bo ceny były naprawdę atrakcyjne, więc musieli coś kombinować.

Re: Bestcena.pl

Post:30 sty 2020, 14:23
autor: forum_tg
gsmonline.pl pisze: Popularny sklep internetowy Bestcena.pl wstrzymał sprzedaż.
Witryna w internecie nadal działa, ale nie można realizować zakupów.
Bestcena.pl nie informuje o powodach blokady, ale serwisy internetowe zaczynają informować, że w firmie prowadzącej ten sklep, rozpoczęła się kontrola Służb Skarbowych.

Bestcena.pl słynęła z dużo niższych cen sprzedawanych produktów, ale według kupujących firma nie wystawiała „pełnych” faktur.

Produkty nie pochodziły z polskiej, oficjalnej dystrybucji, dlatego sklep ten nie był lubiany przez dystrybutorów działających na polskim rynku (zaniżał im statystyki sprzedaży w Polsce).

Klienci informują, że wszystkie złożone przed blokadą zamówienia zostały teraz anulowane.

Oto jeden z bardziej merytorycznych komentarzy na profilu FB sklepu Bestcena.pl:

(...)Wczoraj natomiast dostałam e-maila z informacją, jakoby Urząd skarbowy przejął konto Bestceny, stąd realizacja zamówień została wstrzymana. Zadzwoniłam więc dzisiaj na infolinię BC (swoją drogą, nie miałam problemu żeby się połączyć) i oto, co się dowiedziałam:
- konto bankowe bestceny zostało zawieszone - oznacza to, że zostało tymczasowo zajęte przez Urząd skarbowy. Na ile czasu i na jak długo - tego nie wie nikt. Na pewno pracownicy po dokonanej kontroli skarbowej dostaną spowrotem dostęp do konta, więc zwrócą wszystkim należności za brak dostarczonego towaru (pytanie tylko ile to potrwa...)
- realizacja zamówień została wstrzymana - pracownik infolinii nie określił dokładnie, czy przez Urząd skarbowy, czy przez samą firmę - jednak z uwagi na dokonywaną kontrolę (można przypuszczać, że jako, że firma zablokowała możliwość kupna na ich stronie internetowej, chcą tym samym uchronić innych klientów od nieudanych transakcji)
- po zapytaniu, czy firma po prostu nie może wysłać mi telefonu, skoro i tak znajduje się on na magazynie, pracownik infolinii odwołał się do wstrzymanych realizacji - firma zablokowała zarówno możliwość kupna, jak i wysyłki zakupionych już towarów (czy było to wskazanie urzędu skarbowego - nie wiadomo)
Podsumowując - w Bestcenie przeprowadzana jest kontrola Urzędu skarbowego, nikt nie powiedział, jakoby pieniądze już przelane na konto miały przepaść - możliwe, że po dokonaniu kontroli, Urząd skarbowy w razie wykrycia nieprawidłowości zobowiąże firmę do uiszczenia kary grzywny (nie wiadomo jak długo kontrola ta będzie trwać) jednakże z racji na to, że firma prosperuje długi czas na rynku, możliwe, że kontrola ta ma tylko charakter prewencyjny i Urząd skarbowy nie dopatrzy się uchybień w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej przez Bestcenę.

Obrazek
kopiuje cały artykuł, żeby nie wrzucać linka i nie nabijać innym wejść.

Re: Bestcena.pl

Post:30 sty 2020, 23:05
autor: Remington
Wejdźcie na https://bestcena.pl/regulamin i przeczytajcie "OGÓLNE WARUNKI I WARUNKI HANDLOWE OFERTY GENIUS DLA OSÓB BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI".

Oferty oznaczone jako GENIUS są (ciekawe od kiedy) tylko najmem sprzętu, a wpłacone pieniądze kaucją. Własność po stronie sklepu, brak możliwości dysponowania sprzętem. Tonący brzytwy się chwyta, by tylko dowieść, że VAT się nie należał.

Grubo.

Re: Bestcena.pl

Post:01 lut 2020, 01:48
autor: Remington
dragonist.pl - bliźniaczo podobny sposób działania.

Przypadek?

Re: Bestcena.pl

Post:01 lut 2020, 17:02
autor: forum_tg
oczywiście że nie. jawna próba "oszczędności", tzw. kreatywna księgowość.

Nawet Allegro wydało oświadczenie, że Bestcena przez ich portal sprzedawał telefony zgodnie z opisami na aukcjach.

Re: Bestcena.pl

Post:04 lut 2020, 16:27
autor: Remington
Od Amber Gold mija 8 lat, zmieniła się władza, ale tektura tworząca to państwo wciąż ta sama. UOKiK ostrzega:
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16194

Re: Bestcena.pl

Post:04 lut 2020, 18:30
autor: TomLee
W styczniu kupiłem od nich smartfon przez Allegro i w opisie aukcji stało jak byk : "W tej ofercie sprzedajemy urządzenie nowe, zapakowane fabrycznie przez producenta". Wychodzi na to, że przez Allegro sprzedawali. :)
W tej chwili ten sam smartfon kosztuje na ich stronie 170 zł więcej.