DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy smartfonów marki Xiaomi i pochodnych (Redmi, POCO) oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy smartfonów marki Xiaomi i pochodnych (Redmi, POCO) oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Dział poświęcony w całości na produkty firmy Xiaomi.
 #1129031  autor: MPUltra
 07 mar 2022, 12:17
Witam, przesiadłem się z Samsunga Galaxy S7 na Poco X3 Pro i odkryłem, że raz na jakiś czas tracę internet LTE (Orange, znika ikona LTE ze statusbara i za chwilę się pojawia (tak 1-5 sek), 3G działa poprawnie). Miejsca zamieszkania nie zmieniłem, na S7 działało OK. Może przez to, że S7 obsługuje VoLTE/VoWiFi (a Poco nie) w Orange i przez to ma jakiś lepszy plik konfiguracji?

Kupiłem starter Play i tam internet działa poprawnie. (Więc problem sprzętowy to raczej nie jest) Robiłem reset do ustawień fabrycznych, zmiana APN, wymiana karty sim, nic to nie dało. Jakieś rady? (prosiłem na czacie o reset konfiguracji SIM, ale konsultantka nie poradziła sobie)

Dodatkowe informacje: Taryfa OFnK z przedłużaniem i kumulacją internetu, czas na zwrot telefonu upłynął.
 #1129301  autor: TheEcki
 16 mar 2022, 14:47
Problem znany, chociaż ja nie mam z tym problemów, bo nie używam MIUI, podobno jest to wina MIUI i po aktualizacji do MIUI 13 problem nadal występuje. Poco X3 Pro ogarnia VoLTE i Wi-Fi bez problemów. Ja mam czystego Androida 12 i nie mam problemów z działaniem, a dodam, że też mam w Orange.
 #1129303  autor: MPUltra
 16 mar 2022, 16:23
Dzięki za odpowiedź, ale wczoraj wysłałem telefon do serwisu. Chyba niepotrzebnie...

W sumie tak myślałem, że coś z softem, albo z firmware modemu. Chociaż coś z obsługą/certyfikacją VoXXX też może być, bo korzystam teraz z Samsunga Galaxy Note3 Neo, który nie obsługuje VoXXX i też zrywa LTE, tyle że całkowicie (brak zasięgu), i to w podobnych miejscach, chyba, że to zbieg okoliczności.

W tym customie coś musiałeś dogrywać, czy VoXXX działało od razu?
 #1129304  autor: Pijo
 16 mar 2022, 16:45
Spróbowałbym w ustawieniach APN zmienić ustawienie Tryb APN na IPv4.
 #1129307  autor: MPUltra
 16 mar 2022, 18:54
Pijo pisze:
16 mar 2022, 16:45
Spróbowałbym w ustawieniach APN zmienić ustawienie Tryb APN na IPv4.
Właśnie IPv4 było ustawione domyślnie. Ustawiałem konfig IPv4 i IPv6 ze strony Orange i bez zmian.
 #1131045  autor: MPUltra
 08 maja 2022, 12:32
Czy w Orange abonament/flex/nju abonament internet nie przerywa w tym telefonie? Ogólnie, to normalne w Xiaomi, że są takie problemy? Czy tylko Poco X3 Pro/mój egzemplarz tak ma?
 #1131050  autor: marcin19883
 08 maja 2022, 14:06
Nie rozumiem was. Po co zmieniacie cuda niewidy w ustawieniach internetu telefonu? APN nie odpowiada za zasięg. To już wina operatora, że coś grzebie w nadajnikach lub jesteś w złym miejscu, gdzie zasięg skacze.
 #1131051  autor: MPUltra
 08 maja 2022, 16:19
marcin19883 pisze:
08 maja 2022, 14:06
Nie rozumiem was. Po co zmieniacie cuda niewidy w ustawieniach internetu telefonu? APN nie odpowiada za zasięg. To już wina operatora, że coś grzebie w nadajnikach lub jesteś w złym miejscu, gdzie zasięg skacze.
Orange nic nie modernizuje w mojej okolicy, a gdy przekładam simkę do SGS7 to działa ok (podobno Samsungi mają słabsze anteny niż chińczyki, ale może chodzi tu o nadgorliwość w Xiaomi). Zasięg -100 - -110 dBm. Obsługa volte/vowifi (lub jej brak) ma na wysypywanie się internetu jakiś wpływ? Gdyby zrzucało z lte do 3g, to ok, problem z zasięgiem. Ale wywala całkowicie internet.
 #1131075  autor: marcin19883
 09 maja 2022, 14:43
MPUltra pisze:
08 maja 2022, 16:19
Orange nic nie modernizuje w mojej okolicy, a gdy przekładam simkę do SGS7 to działa ok (podobno Samsungi mają słabsze anteny niż chińczyki, ale może chodzi tu o nadgorliwość w Xiaomi). Zasięg -100 - -110 dBm.
NIe porównuj różnych telefonów. Każde urządzenie inaczej reaguje na zasięg. Kwestia innej budowy, anten, SoC, modemu itp. Czy grzebałeś coś w telefonie? W sensie instalacja custom romów? Czy fabrycznie jak od sklepu? Druga sprawa, Orange nie wspiera Poco X3 Pro w kwestii Volte/VoWifi.
 #1131112  autor: MPUltra
 10 maja 2022, 17:16
marcin19883 pisze:
09 maja 2022, 14:43
MPUltra pisze:
08 maja 2022, 16:19
Orange nic nie modernizuje w mojej okolicy, a gdy przekładam simkę do SGS7 to działa ok (podobno Samsungi mają słabsze anteny niż chińczyki, ale może chodzi tu o nadgorliwość w Xiaomi). Zasięg -100 - -110 dBm.
NIe porównuj różnych telefonów. Każde urządzenie inaczej reaguje na zasięg. Kwestia innej budowy, anten, SoC, modemu itp. Czy grzebałeś coś w telefonie? W sensie instalacja custom romów? Czy fabrycznie jak od sklepu? Druga sprawa, Orange nie wspiera Poco X3 Pro w kwestii Volte/VoWifi.
Internet wysypuje się niezależnie czy na stocku, czy customie (MiuiPolska, Evolution X, ArrowOS, LineageOS). A z Volte/VoWifi chodziło mi o to, że może telefony, które to wspierają (w Orange) mają jakiś "lepszy" plik konfiguracji i może lepiej sobie radzą z internetem.
 #1131114  autor: marcin19883
 10 maja 2022, 17:39
MPUltra pisze:
10 maja 2022, 17:16
A z Volte/VoWifi chodziło mi o to, że może telefony, które to wspierają (w Orange) mają jakiś "lepszy" plik konfiguracji i może lepiej sobie radzą z internetem.
Z tego co zauważyłem, to telefony z Volte, trzymają się lepiej LTE.
 #1131392  autor: MPUltra
 19 maja 2022, 18:23
Z tego co zauważyłem, to telefony z Volte, trzymają się lepiej LTE.
Czyli pozostaje albo zmiana operatora na Play/Plus/T-M, albo zmiana telefonu na taki, który obsługuje VoLTE w Orange?
 #1131898  autor: MarkusP
 02 cze 2022, 11:20
MPUltra pisze:
07 mar 2022, 12:17
Witam, przesiadłem się z Samsunga Galaxy S7 na Poco X3 Pro i odkryłem, że raz na jakiś czas tracę internet LTE (Orange, znika ikona LTE ze statusbara i za chwilę się pojawia (tak 1-5 sek), 3G działa poprawnie). Miejsca zamieszkania nie zmieniłem, na S7 działało OK. Może przez to, że S7 obsługuje VoLTE/VoWiFi (a Poco nie) w Orange i przez to ma jakiś lepszy plik konfiguracji?

Kupiłem starter Play i tam internet działa poprawnie. (Więc problem sprzętowy to raczej nie jest) Robiłem reset do ustawień fabrycznych, zmiana APN, wymiana karty sim, nic to nie dało. Jakieś rady? (prosiłem na czacie o reset konfiguracji SIM, ale konsultantka nie poradziła sobie)

Dodatkowe informacje: Taryfa OFnK z przedłużaniem i kumulacją internetu, czas na zwrot telefonu upłynął.
Miałem podobny problem. Też traci mi się internet. Nie zmieniałem jednak nic. Możliwe, ze to przez jakąś konfigurację
 #1142356  autor: waflewryju
 24 sty 2023, 19:01
Mam to samo w X3 NFC.
Ktos rozwiazal ten problem?
Probowalem juz chyba wszystkich "normalnych" rzeczy (ust. APN, baterii, apki, neta, nieogr. dostep do bat. i neta itp.)
No, poza przywroceniem do fabrycznych, bo mialbym duzo do przeniesienia i konfiguracji...
Mam zamiar wgrac custom ROMa Arrow, mam nadzieje, ze pomoze.