DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #875303  autor: TonySter
 05 lip 2016, 09:12
Właśnie dostałem informację, dzwoniąc na infolinię T-Mobile, o ogólnokrajowej awarii u nich w sieci. Problem dotyczy połączeń wychodzących, które nie są realizowane z dużej części abonentów. Połączenia przychodzące działają bez zarzutu. Awaria trwa już od około g. 14.00 od 04/07/2016!!!
Ciekawostką jest stwierdzenie Pani Konsultant na infolinii, że problem jest "globalny" i dotyczy całego kraju... (heheh). Jak "globalny", to zapytałem czy występuje również w innych krajach nawet poza Europą, gdzie jest obecny T-Mobile... (?). Pani Powiedziała, że ma informacje tylko na temat Polski - więc poprawiłem ją, że "ogólnokrajowy" :)
ALe wracając do meritum - mam problem, ponieważ mamy w rodzinie starszą osobę mieszkającą w małej miejscowości i korzystającą z sieci T-Mobile, która nie może aktualnie nigdzie zadzwonić (!!!!) - na szczęście odbiera połączenia - ta funkcja jeszcze działa.
Czy Ktoś ma jakieś precyzyjne informacje - co się stało w sieci T-Mobile i kiedy usuną awarię?
Z góry dziękuję za jakieś informacje...

PS.: Może by tak Ktoś umieścił news'a na stronie Telepolis.pl, jeżeli oczywiście macie więcej danych że faktycznie jest to problem o większym zasięgu... (a tak ludzie myślą że im coś nie działa w telefonie i tracą czas na zabawę z różnymi funkcjami aparatu :().
 #875330  autor: rk_KRK
 05 lip 2016, 12:26
Dostałem potwierdzenie z BOA, że rzeczywiście pracują nad usunięciem awarii, ale problem który zgłosiłem jest trochę inny. Problem dotyczy użytkowników mających podpięty numer stacjonarny do numeru komórkowego (ale możliwe, że użytkowników "stacjonarnych" numerów komórkowych również).
Problem wg. mojej obserwacji dotyczy użytkowników znajdujących się w tzw. Strefie Domowej. Usługa telefonu stacjonarnego podłączonego do numeru komórkowego działa w ten sposób, że gdy telefon zaloguje się do stacji bazowej w obszarze ustawionym w T-Mobile jako Strefa Domowa, to wszystkie rozmowy wychodzące poprzedzane są takim krótkim sygnałem dźwiękowym.
I teraz problem jest taki, że użytkownik w strefie domowej gdy wybiera numer to nie słyszy tego sygnału i przez około minutę tak jakby nic się nie dzieje: połączenie nie zestawia się natychmiast tylko widać na wyświetlaczu, że telefon "wybiera" numer. Jeżeli poczeka się ok. minuty, to jest duża szansa na to, że połączenie się zestawi, ale większość użytkowników tak długo nie czeka. Przeniesienie się z telefonem poza obszar Strefy Domowej usuwa problem.
 #875350  autor: TonySter
 05 lip 2016, 15:09
@rk_KRK dzięki za wpis.
Nie wiedziałem, że ma to znaczenie. Na wspomnianej, w moim poście, karcie SIM też jest podpięty (oprócz nr komórkowego) nr stacjonarny. Niestety nie wyślę starszej osoby poza jej strefę domową, aby przetestowała czy działają skutecznie i poprawnie połączenia wychodzące...
Ale poproszę Ją aby sprawdziła, czy jak się dłużej poczeka, to numer się "wybierze" i połączenie wychodzące dojdzie do skutku...
 #875354  autor: TonySter
 05 lip 2016, 15:30
@rk_KRK - masz rację...
sprawdzone empirycznie
połączenia wychodzące działają, tylko trza się wykazać duuużą cierpliwością - ponieważ telefon bardzo długo wybiera nr (spokojnie grubo ponad minutę albo nawet dwie) i dopiero wtedy zestawia się połączenie...
Z pewnością nie jest to prawidłowe działanie sieci!
Trudno powiedzieć czy czy wczoraj też tak było - czy też wybieranie było tuż przed zestawieniem połączenia, przed końcem tego nienaturalnie długiego czasu oczekiwania, kasowane przez użytkownika.
Tylko dlaczego doszliśmy do tego wniosku na forum telepolis.pl, a nie dostałem takiej informacji od operatora - zgłoszenie techniczne niedziałającej podstawowej funkcjonalności (!!!) wisi im od wczoraj w systemie i jeszcze dziś rano dzwoniłem ponownie...
(słaba strasznie ta sieć T-Mobile - trza zmieniać operatora!).
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 15:36 przez TonySter, łącznie zmieniany 1 raz.
 #875356  autor: rk_KRK
 05 lip 2016, 15:36
@TonySter, dzięki za potwierdzenie, że to chodzi o łączoną usługę: komórka + stacjonarny.
Jeśli chodzi o Twój przypadek, to oczywiście wszystko rozumiem. Starsza osoba nie wyjdzie z telefonem poza Strefę Domową, ale również nie będzie jej łatwo wysiedzieć minuty przy telefonie, czekając na połączenie bo telefon wtedy nie wydaje z siebie żadnego dźwięku. Brak jest punktu odniesienia więc w kontekście oczekiwania na sygnał minuta to jednak długo. Bo literki na wyświetlaczach nawet w telefonach "dla Seniorów" są bardzo małe i nieczytelne :(
Ale miejmy nadzieję, że tak rozległa awaria będzie usuwana z odpowiednio wysokim priorytetem.
 #875359  autor: TonySter
 05 lip 2016, 15:50
rozległa... ;)
Pani z BOA dziś rano powiedziała, że "globalna"...
ale mamy empiryczne potwierdzenie jak na razie że ogólnokrajowa :)
Sądząc po Twoim nicku - to małopolska i podlasie (mój przypadek)
Priorytet??? myślę, że jeszcze nikt nie zajął się moim zgłoszeniem tylko wisi w kolejce :(
Ciekaw jestem też czy namierzyli choć skutecznie objaw problemu - no chyba że czytają forum na telepolisie ;) .
Zobaczymy jak długo im zejdzie w namierzeniu problemu i usunięciu skutecznie usterki.

Kilka lat temu jak uruchamiałem te dwa nr (komórka + stacjonarny) na jednej karcie sim to nie dość, że w salonie ery w małej miejscowości "spaprali" umowę. Numer stacjonarny przenosił się przez 10 dni (sic!) (w tp zgasł a w erze nie chciał się uaktywnić).
Później zaś telefon cały czas "samoistnie" wychodził ze strefy domowej - skutkiem czego - abonent był niedostępny pod nr stacjonarnym - składałem kilka reklamacji i chyba ze trzy razy "zwiększali" strefę domową (aparat logował się - leżąc cały czas na stole - do różnych bts'ów).
 #875360  autor: rk_KRK
 05 lip 2016, 15:53
TonySter pisze:[...]Tylko dlaczego doszliśmy do tego wniosku na forum telepolis.pl, a nie dostałem takiej informacji od operatora - zgłoszenie techniczne niedziałającej podstawowej funkcjonalności (!!!) wisi im od wczoraj w systemie i jeszcze dziś rano dzwoniłem ponownie...
(słaba strasznie ta sieć T-Mobile - trza zmieniać operatora!).
Na to, że problem związany jest tylko z abonentami mającymi na jednym SIMie usługę stacjonarną i mobilną wpadła wczoraj moja szwagierka :D Ona ma Strefę Domową praktycznie w całym mieście bo T-Mobile ma tam tylko dwie stacje bazowe. Więc od razu zauważyła brak dzwięku sygnalizującego zalogowanie w Strefie Domowej.
Potwierdziliśmy to wczoraj i dziś rano w Kakowie, ale wczoraj w Salonie też jeszcze nie wiedzieli o tym problemie, a dzisiaj rano, jak już miałem wszystkie dane i zadzwoniłem ze zgłoszeniem, to w BOA już wiedzieli o co chodzi.
Co do Operatorów, to realnie patrząc każdy z nich ma swoją grupkę nieszczęśliwych Klientów, bo każdy z Operatorów komuś, czymś się narazi... Cudowny Operator po prostu nie istnieje, a jeśli istnieje, to tylko w reklamach....
Więc jeżeli chodzi o zmianę Opa to ma to sens tylko w przypadku, gdy w miejscach w których przebywamy najczęściej inni Operatorzy mają albo znacząco lepsze pokrycie sygnałem, albo za porównywalną usługę mają znacząco korzystniejszą ofertę cenową.