Problem z internetem w Sony Xperia Z
Post:03 gru 2014, 14:59
Witam, nie dawniej jak dwa tygodnie temu zakupiłem fabrycznie nowy telefon Sony Xperia Z na allegro. Posiadał on simlocka - orange - którego ściągnąłem za pomocą strony, wykupiłem tam kod za 35 zł, wszystko grało, simlock zdjęty (wiem, że nie zdejmując simlocka w salonie orange utraciłem gwarancję, nie pomyślałem wczesniej.). Problem pojawił się wtedy gdy chciałem użyć pakietu który posiadam w sieci plus. Otóż uruchomiłem komórkowy transfer danych, wchodzę w przeglądarkę - i lipa. Na jaką stronę bym nie wszedł, wyskakuje komunikat - jesteś offline. Szukam rozwiązania w internecie i tworzę punkt APN, wszystko zgodnie z zaleceniami plusa, czyli:
Nazwa: Plus
APN: plus
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN: default lub internet
Przycisk wstecz i wybrać nowy APN zieloną kropką
I co ? I nic. Jak byłem offline tak nadal jestem. Próbuje przez stronę plusa skonfigurować telefon onnline. Wpisuję swój numer, otrzymuję kod smsem, wpisuję go, klikam 'ok',zaczyna się kręcić 'kółeczko' co jest jednoznaczne z tym, że coś ruszyło. Pełen nadziei cieszę mordkę, aż tu nagle wyskakuje komunikat:
Brak ustawień dla telefonu. Przejdź do konfiguracji ręcznej.
I pod spodem dane typu numer komórkowy : wyskakuje mój numer , producent: nokia, modeł: lumia 610 i nic nie da się z tym zrobić, nie ma opcji na zmianę telefonu w tej rubryczce. A takie dane wyskakują bo jak brałem abonament to własnie z tym telefonem.
No i pełen żalu udaje się do punktu plusa, wyjaśniam im problem, oni do mnie, że mam zadzwonić na infolinię i tam poprosić konsultanta o przesłanie smsa z konfiguracjami internetowymi. No to dzwonię, proszę, on się mnie pyta jaki teraz posiadam telefon, no to mówię - Sony Xperia Z,
on, że od jak dawna, odpowiadam, że od tygodnia. Na co on, że jeszcze karta nie widzi tego telefonu czy coś w tym deseń i że oni nie maja jeszcze tych ustawień i że różnie się pojawiają, może to trwać nawet do miesiąca. I się mnie pyta czy próbowałem ręcznie, ja, że tak i nic, to dalej pyta czy próbowałem automatycznie online, ja na to, że tak i wyskakują mi te dane ze starego telefonu i nie mogę ich zmienić. On na to, że on tak samo nie może jeszcze ich zmienić i trzeba czekać aż będzie można. No to czekam czekam już z dwa tygodnie i się nie pokoje. Dzisiaj z kumplem w szkole eksperymentowaliśmy i on włożył swoją kartę do mojego telefonu a ja włożyłem do jego (bez podtekstów), no i co ? Na jego telefonie mój internet elegancko śmiga a na moim to samo, pokazuje, że offline. Więc jak to, na jego działa a na moim nie ? Może to być jakiś problem z telefonem ? Przecież jest nowy. A może to własnie dlatego, że jest nowy?
Jak mogę jeszcze rozwiązać ten problem ? Po prostu czekać aż te konfiguracje pojawią się panu konsultantowi i mi je prześle ? Czy spróbować oddać na gwarancję telefon do Sonego czy do sprzedawcy bo w orange już stracił gwarancje ? A i dodam, że Wi-fi elegancko śmiga.
Pozdrawiam
Nazwa: Plus
APN: plus
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN: default lub internet
Przycisk wstecz i wybrać nowy APN zieloną kropką
I co ? I nic. Jak byłem offline tak nadal jestem. Próbuje przez stronę plusa skonfigurować telefon onnline. Wpisuję swój numer, otrzymuję kod smsem, wpisuję go, klikam 'ok',zaczyna się kręcić 'kółeczko' co jest jednoznaczne z tym, że coś ruszyło. Pełen nadziei cieszę mordkę, aż tu nagle wyskakuje komunikat:
Brak ustawień dla telefonu. Przejdź do konfiguracji ręcznej.
I pod spodem dane typu numer komórkowy : wyskakuje mój numer , producent: nokia, modeł: lumia 610 i nic nie da się z tym zrobić, nie ma opcji na zmianę telefonu w tej rubryczce. A takie dane wyskakują bo jak brałem abonament to własnie z tym telefonem.
No i pełen żalu udaje się do punktu plusa, wyjaśniam im problem, oni do mnie, że mam zadzwonić na infolinię i tam poprosić konsultanta o przesłanie smsa z konfiguracjami internetowymi. No to dzwonię, proszę, on się mnie pyta jaki teraz posiadam telefon, no to mówię - Sony Xperia Z,
on, że od jak dawna, odpowiadam, że od tygodnia. Na co on, że jeszcze karta nie widzi tego telefonu czy coś w tym deseń i że oni nie maja jeszcze tych ustawień i że różnie się pojawiają, może to trwać nawet do miesiąca. I się mnie pyta czy próbowałem ręcznie, ja, że tak i nic, to dalej pyta czy próbowałem automatycznie online, ja na to, że tak i wyskakują mi te dane ze starego telefonu i nie mogę ich zmienić. On na to, że on tak samo nie może jeszcze ich zmienić i trzeba czekać aż będzie można. No to czekam czekam już z dwa tygodnie i się nie pokoje. Dzisiaj z kumplem w szkole eksperymentowaliśmy i on włożył swoją kartę do mojego telefonu a ja włożyłem do jego (bez podtekstów), no i co ? Na jego telefonie mój internet elegancko śmiga a na moim to samo, pokazuje, że offline. Więc jak to, na jego działa a na moim nie ? Może to być jakiś problem z telefonem ? Przecież jest nowy. A może to własnie dlatego, że jest nowy?
Jak mogę jeszcze rozwiązać ten problem ? Po prostu czekać aż te konfiguracje pojawią się panu konsultantowi i mi je prześle ? Czy spróbować oddać na gwarancję telefon do Sonego czy do sprzedawcy bo w orange już stracił gwarancje ? A i dodam, że Wi-fi elegancko śmiga.
Pozdrawiam