DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #758425  autor: yacekp1
 26 paź 2014, 08:25
Witam.
Mam pewien problem i nie wiem czy to wina sieci Play, czy samego telefonu.

Sieć: Play; tel.: LG 4X HD

Przykład:
Siedzę sobie w domu, telefon leży na biurku, zasięg ok, niby wszystko ok. Próbuje zadzwonić, wybieram nr - nic, cisza, zero sygnału. Jakby nie było zasięgu. Wklepuje kod sprawdzający stan konta - wyskakuje błąd. Wyciągam, wkładam baterię, uruchamiam telefon, wklepuje kod sprawdzający stan konta - działa, mogę dzwonić itp., dodatkowo przychodzi informacja o liczbie nieodebranych polączeń (jeżeli ktos do mnie dzwonil).

Taka sytuacja zdarza się 1-3 razy dziennie, nie wiem kiedy mi się wyłączy, nie wiem czy ktoś do mnie dzwoni czy nie, i tylko pytanie znajomych: "po co ci ten telefon, jak nigdy nie odbierasz".
Zaznaczę, że nigdy nie zdażyło mi się to w czasie rozmowy.
Miałem iść z tym do salonu Play, ale znając życie akurat w tym momencie będzie wszystko ok.
Jeżeli ktoś wie czy da się z tym zrobić to proszę o pomoc. Z góry dzięki.

 #758435  autor: Kryniczanin
 26 paź 2014, 09:48
yacekp1, Podaj sieć do jakiej jesteś zalogowany, siłę sygnału to co napisałeś to zdecydowanie za mało. Może być to i to.

 #758436  autor: yacekp1
 26 paź 2014, 09:54
jeżeli chodzi o wybór sieci to mam ustawione domyślnie wybór automatyczny, a siła sygnału jest 4-5/5

 #758438  autor: cyanoone
 26 paź 2014, 10:13
Zmień w ustawieniach na Plusa lub T mobile. Może będzie lepiej.
Pozdrawiam ;)

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)

 #758441  autor: auvi
 26 paź 2014, 10:22
Wyrzuca z sieci bez odzwierciedlenia tego na wskaźniku sygnału smartfonu? Nie chce mi się wierzyć, że fon sobie nie odświeża wskaźnika. Może zainstaluj Netmonitor i czekaj aż problem znowu wystąpi.
U mnie co jakiś czas jest problem z roamingiem T-mobile - telefon po prostu nie łączy się, wyskakuje "Sieć zajęta" albo "Połączenie zakończone". Skoro sieć zajęta to widocznie T-mobile jest tak obciążone, że nie wpuszcza użytkownika Playa... Play oczywiście twierdzi, że wszystko jest OK na chwilę, gdy to weryfikują.
(do monitorowania z jaką siecią jesteś połączony polecam Phono)

Czasami mam też inny problem: telefon nie łączy się z żadną siecią aż do restartu: "Nie można połączyć z tą siecią" i wskaźnik zasięgu pozostaje pusty. Możliwe, że to wynik jakichś błędów systemowych, bo od dłuższego czasu dostawałem przy uruchomieniu komunikat, że jakaś usługa Google została zatrzmana, ale reset fabryczny robiłem kilka dni temu, więc za mało jeszcze czasu, by stwierdzić czy pomogło.

Kiedyś przy podobnych problemach zasugerowano mi wymianę karty SIM - nie pomogło, ale może Tobie pomoże? ;)

 #758446  autor: nemo2009
 26 paź 2014, 11:00
Może to być wina telefonu.Podobny temat był na forum,właśnie z telefonem LG w roli głównej.Czy próbowałeś z innym telefonem testować tę usterkę?

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą,najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,a póżniej pokona doświadczeniem"

 #758453  autor: yacekp1
 26 paź 2014, 11:27
nie za bardzo mam jak przetestowac innym fonem. na razie ustawilem zeby laczyl sie przez t-mobile. zobaczymy jak to bedzie działac.
zainstalowałem tez netmonitor, będę obserwował.

 #758580  autor: Kryniczanin
 26 paź 2014, 20:56
A nie jesteś w miejscu gdzie jest tylko plus reszta szczątki i dodatkowo U900 Plusa/Aero2?

 #758644  autor: GSM_Maniak
 27 paź 2014, 08:25
Ja również mam taki sam problem. Mam telefon w sieci PLAY Be Social3s i też telefon wylatuje z sieci a na wyświetlaczu jest zasięg i nazwa sieci jakby był zalogowany a tak naprawde nie jest i tylko restert pomaga. Netmonitor pokazuje wtedy brak zalogowania do sieci. Dzieje się tylko tak na zasięgu własnym w HSPA a na 2G i na roamingu wszystko działa bez problemu. Wymiana karty nie pomogła wiec zmuszony jestem na logowanie się do roamingu. Zauważyłem ze dzieje sie tak tylko przy transmisji danych.

 #759209  autor: yacekp1
 29 paź 2014, 19:08
zrobilem tak jak mowiliscie, przestawilem siec na t-mobile i o dziwo wszystko jest ok. o dziwo, bo kiedys sprobowalem tego samego manewru tylko, ze przelaczylem na siec plus i nic to nie dalo, wrecz bylo jeszcze gorzej.

dzieki za pomoc.

 #759363  autor: GSM_Maniak
 30 paź 2014, 09:19
Jaki sens przełanczać telefon na roaming jak zasięg macierzysty jest lepszy i powinno to działać bez problemu tak jak na roamingu. Może ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić?
 #778587  autor: GSM_Maniak
 17 sty 2015, 12:12
Z moich obserwacji wynika, że to wina systemu albo ustawień domyślnych od play bo jak wytłumaczyć, że na roamingu wszystko działa jak powinno a na nadajnikach Play po paru minutach znika sieć :shock:
 #778607  autor: cyanoone
 17 sty 2015, 13:41
@GSM_Maniak.
Może Play ma bardzo zapchaną sieć w tamtym miejscu. Zawsze można złożyć reklamację.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)