Strona 1 z 3

[Play] Brak HD Voice od 12 lipca 2013

Post:13 lip 2013, 14:56
autor: glodek
Witam,
Zauważyłem, że od 12 lipca 2013 nie mam HD Voice. Dzwoniłem też do znajomych, żeby sprawdzili od siebie zadzwonili do kogoś co mieli wcześniej HD - i też nie mają.
Najlepsze jest to, że 12 lipca 2012 Play HD Voice włączył, a teraz równo rok później przestało działać.
Dzwoniłem do BOK Play, to nawet nie chcieli przyjąć reklamacji, bo mój telefon niby nie ma HD i trzeba aktualizację pobrać, to może będzie działać, ale to że od roku miałem cały czas HD Voice na S3 i S4 to nie ważne - odpowiedź w stylu Play.

Post:13 lip 2013, 15:49
autor: kowcio
No właśnie wczoraj rozmawiałem i też nieco byłem zdziwiony, bo rozmowa była w zwykłej jakości. Zastanawiałem się co jest grane, ale że w domu mnie nie było, to nie myślałem nawet w ten sposób, że wyłączyli to.
Niech jak najszybciej to poprawią, bo HD Voice to jeden z argumentów, dla którego jestem w Play.

Post:13 lip 2013, 15:50
autor: Edmund
Hmmmm.. możliwe że włączenie HD Voice jest związane z zakupem licencji, która jest ważna rok, a ktoś zapomniał ją po roku wykupić...

Post:13 lip 2013, 16:52
autor: Ricki1980
Zadałem pytanie dotyczące braku HD Voice na Facebooku, otrzymałem odpowiedź, że nic nie wiedzą o braku aktywnej usługi i mam zrobić zgłoszenie. Chyba zaraz sam sprawdzę jak to jest z tym HD Voice.

Muszę potwierdzić, Jakość HD Voice zniknęła na zasięgu macierzystym Play 3G. Zrobiłem test wymuszając 3G Orange i 3G Play na dwóch telefonach Sony Xperia U i S. Zero różnicy, wcześniej była.

Post:13 lip 2013, 18:14
autor: glodek
Zrobiłem test wymuszając 3G Orange i 3G Play na dwóch telefonach Sony Xperia U i S. Zero różnicy, wcześniej była.
HD Voice nie działa pomiędzy różnymi sieciami - na łączach międzyoperatorskich kodowanie HD Voice jest tracone. Musisz sprawdzić między 3G Play, a 3G Play.

Post:13 lip 2013, 18:39
autor: Ricki1980
Chodziło mi o porównanie jakości jeden telefon w sieci macierzystej Play 3G i jeden na roamingu Orange 3G i oba w Play na 3G. Zero różnicy, brak HD Voice. Wcześniej to działało.

Post:13 lip 2013, 18:41
autor: glodek
Chodziło mi o porównanie jakości jeden telefon w sieci macierzystej Play 3G i jeden na roamingu Orange 3G i oba w Play na 3G. Zero różnicy, brak HD Voice. Wcześniej to działało.
A... Źle Ciebie zrozumiałem. Ja zawsze sprawdzam inaczej.
Wymuszam na 1 telefonie tylko 2G i od razu słyszę czy jest różnica czy nie ma, szybciej niż logowanie do roamingu. :wink:

Post:13 lip 2013, 18:49
autor: Ricki1980
Akurat w moim przypadku to sie nie sprawdza z uwagi na obecność UMTS 900 i GSM w HR. Wtedy nawet 3G w Plusie lub Orange wydaje się hade :D

Aha, zrobiłem już zgłoszenie w Play24 i czekam na odpowiedź.

Post:13 lip 2013, 19:15
autor: Patryk_

Post:13 lip 2013, 19:33
autor: Ricki1980
....a na ucho działa? W swoim telefonie nie mam możliwości sprawdzenia kodeka, ale być może AMR-WB działa tylko Play coś namieszał po drodze i pasmo obcina do 3400 Hz?

Post:13 lip 2013, 19:40
autor: Blank
Z tego co widzę, to na Facebooku, kilka osób zgłosiło ten problem ...

Post:13 lip 2013, 19:44
autor: glodek
Zobacz u mnie:
Obrazek

Post:13 lip 2013, 20:07
autor: Patryk_
Ricki1980 pisze:a na ucho działa?
Coś tam działa (lepiej brzmi niż AMR-NB@FR w roamingu Orange, Plusa nie ma co sprawdzać bo i tak dostanę HR, GSM Play tym bardziej w tej lokalizacji), ale faktycznie wygląda na przycięte pasmo w sieci szkieletowej...pierwsze odczucie to brak dynamiki charakterystycznej dla HDV.

[ Dodano: 2013-07-13, 20:10 ]
glodek pisze:Zobacz u mnie:
Standardowy kodek AMR niestety.
U mnie jest AMR-WB, ale jakoś tak dziwnie (inaczej niż zawsze) brzmiący. Bliżej mu do narrowband.

Post:13 lip 2013, 21:01
autor: kamil4862
I ja niestety zauważyłem brak HD Voice... Wczoraj rozmawiałem z kumplem, którego telefon również obsługuje HDV i zaskoczyła mnie normalna jakość, chociaż po chwili pomyślałem, że może jest w takim miejscu, że korzysta w roamingu ale jak widać niestety nie.

Post:13 lip 2013, 21:07
autor: Flash999
Tak więc zgłaszajcie, piszcie i jeszcze raz zgłaszajcie. Nie po to sieć daje oficjalnie HD Voice, by po cichu wycofać tę funkcję. Może to tymczasowe, a może jednak nie.

Post:15 lip 2013, 12:26
autor: glodek
Dziś miałem telefon z BOK-u, że moje zgłoszenie z piątku już za stare. I muszę mieć jakieś świeższe połączenie z dzisiaj, żeby sprawdzić na konkretnej rozmowie.
Mieli po prostu weekend.

Post:15 lip 2013, 17:55
autor: Ricki1980
Ja jeszcze odpowiedzi nie dostałem na zgłoszoną reklamacje, ale dzisiaj już HD Voice działa. Przynajmniej u mnie :-)

Post:16 lip 2013, 12:07
autor: glodek
Ricki1980 pisze:Ja jeszcze odpowiedzi nie dostałem na zgłoszoną reklamacje, ale dzisiaj już HD Voice działa. Przynajmniej u mnie :-)
U mnie dalej nic, a masz możliwość sprawdzenia ile kb/s masz teraz podczas rozmowy?

Post:16 lip 2013, 15:25
autor: Ricki1980
Wczoraj na 99% HD Voice było, niestety nie mam jak sprawdzić. Mam same telefony Sony plus Nokia C5-00. Dzisiaj dostałem odpowiedź z BOA "Uprzejmie informuję, że kodeki HD Voice zostały tymczasowo wyłączone i powinny funkcjonować prawidłowo już pod koniec przyszłego tygodnia, w związku z czym przepraszam za wszelkie niedogodności.".

Post:16 lip 2013, 15:56
autor: kowcio
U mnie też nie działa - godzinę temu sprawdzałem. Dwie Nokie 301. To czekamy do piątku.