DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #544553  autor: aquick
 31 mar 2012, 22:51
Witam.

Jestem posiadaczem Nokii 6151. Mój problem polega na tym, że nie mogę odtworzyć żadnego filmu z youtube. Podczas ładowania filmiku otrzymuję komunikat "Sieć zajęta" po czym połączenie zostaje przerwane - komunikat: "połączenie danych pakietowych zakończone przez sieć". Wielokrotnie czyściłem ustawienia, przesyłałem konfigurację ze strony www.konfiguracja.play.pl, zmieniałem tryb 3g/2g, ustawiałem jeden z nich na sztywno, zmieniałem lokalizację, zasięg operatora Play, Orange, Plus - problem cały czas występuje. Ogólnie internet w telefonie działa tzn. Opera Mini, Google Maps normalnie łączą się z siecią, strona youtube.com w przeglądarce telefonu normalnie się ładuje, ale podczas próby uruchomienia filmu komunikaty jak wyżej. Gdy włożę do tego telefonu kartę heyah i skonfiguruję go na ustawienia heyah to streaming działa poprawnie, natomiast gdy wyczyszczę telefon z ustawień heyah i wgram ustawienia Play problem powraca.

Wie ktoś co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam :wink:

Obrazek

 #544556  autor: drcox
 31 mar 2012, 23:01
Generalnie to nie wiem jakie ustawienia tam wprowadzałeś. Jedyne co trzeba ustawić to APN "internet".

 #544558  autor: Karlos20
 31 mar 2012, 23:02
A ustawiałeś opcje łączenia się poprzez APN Internet (od Playa) dla streamingu video?

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥

 #544561  autor: aquick
 31 mar 2012, 23:24
Tak, ustawiłem APN "internet" i nadal to samo.

Obrazek

 #547121  autor: BananowyChlopak
 12 kwie 2012, 16:00
Myślę że masz jakiś wyjątkowo dziwny błąd i powinieneś zgłosić to do biura obsługi, informuj na bieżąco jak się sprawa toczy :)

In music the passions enjoy themselves.

Najtańsze sprawdzone doładowania - eu-prepaid.com

 #547138  autor: aquick
 12 kwie 2012, 17:10
BananowyChlopak Usługa nadal nie działa, ale dałem sobie z nią spokój.

Jestem po kilku konsultacjach z BOK Play. Na razie tylko przez Play24 i telefonicznie, ale może się jeszcze wybiorę z telefonem do ich salonu. Próbowałem już wszystkiego: blokady transferu danych poza siecią macierzystą, wymiany karty SIM, przywróceniem ustawień fabrycznych, kilkanaście czyszczeń telefonu z ustawień i wgrywanie prawidłowych, zmiany zasięgu sieci, łączenia w 2g lub 3g, analiza techników Play mojego konta od strony sieci, czyli cuda niewidy i nadal to samo. Od strony sieci wszystko ok. Karta heyah w tym telefonie śmiga na całego. Tylko parę razy udało mi się odtworzyć filmik w zasięgu Orange 2g, gdy zapominając o sprawie z ciekawości spróbowałem "a może się uda akurat". To było tylko kilka razy a za chwilę znowu to samo. Przekładając kartę do SE po kilku sekundach następuje odtwarzanie. Co ciekawe inna karta SIM Play z innym nr w innej Nokii 6151 ma ten sam problem. Gdy przełożę swoją kartę do Nokii 3110c jest to samo. Telefon łączy się i pokazuje komunikaty - razem "Sieć zajęta" i "Poł. danych pak. zakończone przez sieć" albo każdy osobno lub łączy się przez jakiś czas by wyświetlić "sieć nie odpowiada". Czasami pojawia się także "format pliku nie obsługiwany". Oprócz streaming'u wszystkie aplikacje jak i wbudowana przeglądarka telefonu normalnie łączy się z internetem bez najmniejszych problemów. Problem sieci zajętej pojawił się ok. tygodnia po zakupie telefonu, sam z siebie. Wcześniej filmiki śmigały na ustawieniach tych co teraz mam jak ta lala :wink: Każda próba odtwarzania filmiku rozpoczyna kolejną paczkę 100kb z pakietu danych.

Reasumując wiem, że to może wydać się komuś niewiarygodne, że pewnie udaję, ale to niestety prawda. Przestałem pisać do Play, żeby nie uznali mnie za wariata. Najwyżej zmienię telefon na jakiegoś SE lub poczekam na "cud". Sieci nie chcę zmieniać bo w Play mi dobrze.

Pewnie to jest jakaś klątwa Nokii, która mnie dopadła ;-)

Obrazek

 #547144  autor: Pijo
 12 kwie 2012, 17:35
Tu masz wycinek z instrukcji telefonu:
Set up the phone for a streaming service
You may receive the configuration settings required for streaming as a
configuration message from the network operator or service provider.
See “Configuration settings service,” p. 10. You can also enter the
settings manually. See “Configuration,” p. 58.
To activate the settings, do the following:
1. Select Menu > Media > Media player > Streaming settings >
Configuration. Only the configurations that support streaming are
shown
2. Select a service provider, Default, or Personal configuration for
streaming.

Media
3. Select Account and a streaming service account contained in the
active configuration settings.
Na pewno w odtwarzacza multimediów ustawiłeś APN internet? Bo z tego co pamiętam, domyślnie w nokiach przychodzą/ustawione są konfigi pod apn WAP.

 #547150  autor: aquick
 12 kwie 2012, 17:56
Dzięki Pijo za ten fragment.

W menu -> media -> odt. mediów -> ustaw. strumienia mam 2 opcje: pod opcją "konfiguracja" mam profil "PLAY", natomiast pod opcją "Konto" mam profil "VIDEO" aktywny.

Obrazek

 #547152  autor: Pijo
 12 kwie 2012, 17:59
aquick pisze:profil "VIDEO" aktywny.
A jaki APN jest ustawiony w profilu VIDEO ?

 #547155  autor: aquick
 12 kwie 2012, 18:06
Pijo pisze:A jaki APN jest ustawiony w profilu VIDEO
"Internet"

Obrazek

 #547158  autor: Pijo
 12 kwie 2012, 18:13
aquick pisze:Pijo napisał/a:
A jaki APN jest ustawiony w profilu VIDEO



"Internet"

Hmm... no to teoretycznie powinno działać.

 #547162  autor: aquick
 12 kwie 2012, 18:25
Pijo pisze:Hmm... no to teoretycznie powinno działać.
Niestety teoretycznie :? Wcześniej APN internet próbowałem wpisywać małymi literami jak i drukowanymi, ale wciąż to samo. Jeszcze tylko falistymi literami nie wpisywałem, ale wątpię czy to coś dałoby. No cóż, dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc :lol: . W najbliższym czasie udam się do salonu i pokażę im "na żywo" jak sprawa się ma. Jeżeli oni nic nie zdziałają to mówi się trudno. Ze złośliwością rzeczy martwych nie wygrasz :wink: . Zmienię tel na SE bo w nich streaming śmiga na całego.

pozdro :wink:

PS. Jeszcze jedno mi się przypomniało. Wcześniej, kiedy streaming działał prawidłowo na tym telefonie podczas łączenia z video pojawiał się komunikat "chwilowe problemy z siecią", jednak po jego wygaśnięciu telefon łączył się jeszcze z video 1-2 sek po czym filmik został odtwarzany. Zobaczę co powiedzą w salonie.

Obrazek

 #547193  autor: play4you1
 12 kwie 2012, 19:52
@aquick, czy robiłaś/eś zgłoszenie ? Masz może numer ?.

 #547211  autor: aquick
 12 kwie 2012, 21:15
play4you1 Zrobiłem kilka zgłoszeń, ale wszystkie zostały już zamknięte. Wasi konsultanci próbowali rozwiązać problem oraz podsunąć pomysł na jego rozwiązanie na różne sposoby. Dział techniczny nie wykrył rzekomo problemu po stronie sieci. Jeśli chcesz mogę Ci wysłać nr tych zgłoszeń na priv :D

Obrazek

 #548184  autor: BananowyChlopak
 16 kwie 2012, 21:16
A testowałeś video w innym telefonie z tej samej karty? Wiem że to dziwny pomysł ale już nie takie rzeczy widziałem hehe.
Jeszcze raz to powiem- bardzo ciekawy przypadek.
Podziwiam determinację, ja również lubię być dociekliwy w takich na pozór błahych sprawach :)
Pozdrawiam serdecznie!

In music the passions enjoy themselves.

Najtańsze sprawdzone doładowania - eu-prepaid.com

 #548431  autor: aquick
 17 kwie 2012, 20:44
BananowyChlopak dałem sobie na razie spokój z tym. Mam ciągle te same ustawienia i 2 razy zadziała a 20 nie. Odnośnie innego telefonu to tak jak pisałem - w SE działa po kilku sekundach a moja karta w innej 6151 i Nokii 3110c nie chce działać. "Objawy" takie same jak w mojej 6151. Widocznie takie uroki losu :wink: . Ale muszę się przyznać, że mam "szczęście" do takich zawirowań. Podczas migracji Fresh->Lt! ważność konta pozostała mi z Fresh'a, nie pobierało mi kasy za przekierowania połączeń Play->Vodafone a aktualnie w Vodafone zalogowanym do Orange nie pobiera mi kasy za przychodzące a nie widzę żadnej promocji. To tak pisząc poza wątkiem :D .

Pozdro :lol:

Obrazek

 #548550  autor: BananowyChlopak
 18 kwie 2012, 11:07
A to dobre :)) Ciekawe życie komórkowe masz :) Pozdrawiam :)

In music the passions enjoy themselves.

Najtańsze sprawdzone doładowania - eu-prepaid.com

 #553141  autor: aquick
 09 maja 2012, 22:34
Hej, to znowu ja niestety :|

Zmieniłem tel na k800, filmiki podziałały i mój "ukochany" problem wrócił. W odróżnieniu od Nokii tutaj telefon łączy się z serwerem multimediów, po czym wyświetla "podświetlony" czarny ekran a po kilku sekundach ukazuje się komunikat "odtwarzanie nie powiodło się"
i można sobie tak próbować do zgonu naturalnego. W APN oczywiście ustawione jest "internet". Chyba trzeba będzie opuścić szeregi Play na korzyść Orange. To tak kwestią informacji.
Pozdro :lol:

Obrazek