DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #379223  autor: mungo
 07 sty 2010, 20:42
Jest to niszowa usługa więc na początek opiszę jak usługa działa prawidłowo, a później jak działa teraz. Tak więc jak jest wszystko ok to: wchodzę na odpowiednią stronę WAP, wybieram z listy numerów, które mogę lokalizować, jeden numer i po kilku-kilkunastu sekundach otwiera mi się kolejna strona na której jest informacja o lokalizacji numeru. Mniej więcej w momencie kiedy namierzę daną osobę, na jej numer przychodzi SMS z informacją że zostało ustalone położenie telefonu.

Od około połowy grudnia usługa nie działa jak powinna: wybieram numer z listy i czekam... długo czekam... Na bramce WAP jest ustawiony jakiś timeout - w momencie gdy nie uda się załadować strony przez jakiś czas (na oko około minuty) pojawia się strona z błędem ('nie udało się połączyć ze zdalnym serwisem...'). Tak więc najczęściej się nie doczekam i mam stronę z tym błędem. Po kilku minutach (ok 2-5) na lokalizowany numer przychodzi numer że zostało ustalone jego położenie.

Wygląda to na czkawkę systemu a nie totalny pad bo czasami po kilku próbach uda im się namierzyć numer. Raz nawet w tym okresie już prawie miesiąca namierzyło za pierwszym razem w kilkanaście sekund.

Z usługi można korzystać przez SMS, jest to dla mnie jednak nie korzystne cenowo i taki rodzaj usługi nie jest mi potrzebny. Wykonałem jednak próbę i tam zadziałało od razu.

Awaria występuje na dwóch numerach/telefonach na których sprawdzałem.

Taki problem występuje już nie pierwszy raz. Z pół roku temu zgłaszałem to przez maila bok-u i przechodziłem całą ścieżkę: od tego że na moim numerze nie jest aktywna w ogóle ta usługa, żeby ponownie uruchomić, później że wysłali do odpowiedniego działu, i po kilkunastu dniach zaczęło działać, a jeszcze po kilkunastu dostałem maila że usługa działa i w czasie kiedy to zgłaszałem mieli awarię usługi.
Teraz więc już nie zgłaszam. Liczę na to że się samo naprawi.