DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1145975  autor: ciasto
 19 mar 2023, 11:49
Witam,

miesiąc temu wysłałem SMS-a z sieci Play do T-mobile.
Po jakimś czasie się dowiedziałem, że nie został on nigdy dostarczony.
Przy SMS-ie widzę ✔, czyli został poprawnie wysłany.

Próbuję poznać przyczynę niedostarczenia i pytam obsługę klienta obydwu sieci, ale niestety każda zrzuca winę na drugą.

Play:
Kod błędu, który pojawił się przy odrzuconej wiadomości, wskazuje na nierozpoznany format wiadomości, problem z telefonem odbiorcy. W takiej sytuacji proszę zgłosić sprawę bezpośrednio po stronie operatora odbiorcy
oraz
Play nie jest w stanie zapewnić, że wysyłany SMS zostanie dostarczony do odbiorcy. Za to odpowiada również operator odbiorcy

T-mobile:
Usługa działa prawidłowo. Profil wiadomości prawidłowy. Wiadomość nie została doręczona z powodu niedostępności telefonu w sieci. Nadawca nie ponowił wysyłki wiadomości

Odpowiedź T-mobile wydaje się absurdalna. Nie miałem żadnej informacji, że SMS nie został dostarczony, więc dlaczego miałbym ponawiać wysyłkę? Również sieć Play potwierdza, że w takich przypadkach to nie sieć nadawcy ma ponawiać wysyłkę.

Z tego co rozumiem to centrum SMS operatora odbiorcy powinno trzymać wiadomość i ją dostarczyć jak tylko odbiorca pojawi się w sieci.

Prośby do T-mobile o dokładny rejestr zdarzeń albo o konkretną przyczynę niedostarczenia są niespełniane.
Jak mogę zmusić operatorów o prawdziwe wyjaśnienie tego problemu?

Zawsze zakładałem, że można na SMS-ach polegać. A jak widać czasem mogą przepaść, bez żadnej o tym informacji.
 #1145982  autor: Remington
 19 mar 2023, 14:09
ciasto pisze:
19 mar 2023, 11:49
Z tego co rozumiem to centrum SMS operatora odbiorcy powinno trzymać wiadomość i ją dostarczyć jak tylko odbiorca pojawi się w sieci.

Tak, lecz nie dłużej niż czas ważności w wysłanym SMS (istnieje możliwość zdefiniowania go w niektórych telefonach - od godziny do tygodnia), ani nie dłużej niż maksymalny czas ważności wspierany przez SMSC adresata.
 #1145987  autor: babciagienia1p
 19 mar 2023, 14:34
Czy najprostszym rozwiązaniem nie jest włączenie raportu doręczeń?
Raport nie wraca, jeśli odbiorca ma wyłączony telefon lub jest poza zasięgiem sieci. W momencie kiedy odbiorca włączy telefon, raport wraca. Nadawca widzi, w którym momencie odbiorca wrócił do sieci i odebrał SMS-a. Jeśli raport nie wraca długo, można zacząć się niepokoić. Poza tym, jak minie czas ważności SMS-a, wraca komunikat o niedostarczeniu SMS-a.
Sposób prosty i niezwykle skuteczny. Natychmiast widać kiedy odbiorca dostał SMS-a. Działa, nawet, jeśli odbiorca jest w roamingu. Chociaż wówczas, czasami, mogą zdarzyć się lekkie opóźnienia.
 #1146135  autor: ciasto
 22 mar 2023, 00:18
Nie zmieniałem wcale żadnego terminu ważności. Nawet nie widzę takiej opcji w appce do SMS-ów. A odbiorca był znów dostępny przed upływem 24 godzin po wysłaniu SMS-a
Raporty doręczeń mam cały czas włączone i status tego SMS-a to doręczony.
A odbiorca go nie dostał i również operatorzy potwierdzają brak doręczenia.

Chcę poznać prawdziwą przyczynę niedostarczonego SMSa, a niestety operatorzy jedynie zrzucają winę jeden na drugiego.
 #1146136  autor: babciagienia1p
 22 mar 2023, 04:42
@ciasto
Faktycznie dziwna sytuacja, skoro wrócił raport doręczenia.

PS. Czas przechowywania (ważności) wiadomości można zdefiniować w ustawieniach telefonu, w profilach wiadomości. Zakres od 1 godziny do tygodnia + maksymalny czas. Najlepiej mieć ustawiony maksymalny.
Maksymalny czas przechowywania niedostarczonych wiadomości zależy od sieci. O ile dobrze pamiętam, w Plusie - 3 dni, u pozostałych - tydzień.
 #1146138  autor: Remington
 22 mar 2023, 09:27
Wysyłam SMS-y od cwierć wieku i nie spotkałem się z błędnym statusem doręczenia. Gdy telefon potwierdza SMSC, że odebrał wiadomość, SMSC aktualizuje status. Może to szwankuje przy WiFi Calling?

Wydaje mi się, że Plus miał tydzień, a Orange 72h.

No ale tu odbiorca zalogował się szybciej. Równie dobrze jeszcze i sam telefon mógł odrzucić wiadomość z powodu blokad lub błędnego rozpoznania, że to spam.

Na tym co mówią operatorzy bym się nie opierał, mało prawdopodobne by analizowali pojedyczny SMS, mogli podać najczęstsze przyczyny.
 #1146141  autor: babciagienia1p
 22 mar 2023, 09:46
Remington pisze:
22 mar 2023, 09:27
Wysyłam SMS-y od cwierć wieku i nie spotkałem się z błędnym statusem doręczenia. Gdy telefon potwierdza SMSC, że odebrał wiadomość, SMSC aktualizuje status.

Ja też i nigdy nie zauważyłam takiego błędu. Z drugiej strony, jakaś wyjątkowa sytuacja mogła się zdarzyć. Raport doręczenia jest świetny do otrzymania informacji, że odbiorca ponownie włączył telefon.
Remington pisze:
22 mar 2023, 09:27
Wydaje mi się, że Plus miał tydzień, a Orange 72h.

Możliwe, ale i tak można skrócić maksymalny czas przechowywania własnymi ustawieniami. Może nieświadomie? Najkrótszy czas przechowywania to 1 godzina.
 #1146148  autor: mariusz9a
 22 mar 2023, 12:11
ciasto pisze:Przy SMS-ie widzę ✔, czyli został poprawnie wysłany.
To został poprawnie wysłany czy dostarczony? Co to za aplikacja do SMSów? Czy włączona jest obsługa czatu RCS?
 #1150802  autor: patt
 05 cze 2023, 15:10
Sorry za lekkie odkopanie tematu, ale zauważyłem u siebie ten sam problem w T-Mobile - nie dochodzą SMSy z Playa wysłane do mnie gdy miałem wyłączony telefon albo byłem poza zasięgiem (przy ostatnich rewolucjach z wyłączeniem 3G to się zdarzało teraz całkiem często ;)).
Pobawiłem się starą Nokią, która pokazuje raporty sms lepiej niż po prostu za pomocą "ptaszka" i przy wysyłce z karty Orange na mój wylogowany telefon z T-Mobile jest w raporcie “oczekuje” i po włączeniu telefonu docelowego wiadomość po maksymalnie kilku minutach dochodzi a raport zmienia się na dostarczono.
W przypadku wysyłki z karty Playa po kilkunastu sekundach jest raport, że wiadomość nie została dostarczona i tyle. Przy zalogowanym do sieci telefonie problemów z dostarczeniem smsów z Playa nie ma.
Zgłosiłem to do T-Mobile jak na razie, ale pewnie i tak skierują mnie do Playa…