DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1126446  autor: admundo
 06 sty 2022, 00:37
Promocja dobra bo tanio ale akurat u mnie działa to słabo pomimo bardzo dobrego zasięgu, uruchomionego niedawno nowego nadajnika i anteny podłączonej do routera. Często zacinają/nie wczytują się strony, daje się zauważyć takie jakby "kolejkowanie", trzeba raz po raz odświeżać stronę albo restartować router. Albo jak wyłączę kompa i po kilku godzinach włączę to internet nie działa bo jest taki jakby "zamrożony". No i znowu restart routera, odświeżanie stron nawet po kilkanaście razy. O antywirusie innym niż ten wbudowany w Windows nie ma mowy bo tak zatyka www że otworzyć jakąkolwiek stronę graniczy z cudem. Do przeglądania stron jest kiepsko, natomiast do streamingu, pobierania plików, robienia kopii zapasowej jest jak najbardziej OK. Nie ma też zrywania pobierania pliku większego niż 4GB.
 #1126462  autor: koszalineo941268
 06 sty 2022, 11:10
Sprawdź ustawienia APN i zamiast ipv6 ustaw ipv4, to powinno pomóc.

Co do sensowności, to operatorzy walczą na liczbę aktywacji i klientów, stąd różne sztuczki. Zwracam uwagę na "inflację", 100GB rok temu to de facto mniej niż 100GB teraz, wszak zużycie neta rośnie rok do roku.
 #1126468  autor: admundo
 06 sty 2022, 12:59
koszalineo941268 pisze:
06 sty 2022, 11:10
Sprawdź ustawienia APN i zamiast ipv6 ustaw ipv4, to powinno pomóc.
Piszesz odnośnie Play i ustawień w routerze? Gdzie to się ustawia? w APN mam ustawione internet i hasło "zagwiazdkowane" ale pewnie tez internet. Nie widzę ustawienia ipv4/ipv6.
 #1126469  autor: Karlos20
 06 sty 2022, 13:03
admundo: zarówno w Orange jak i Play ustawiasz jedynie w urządzeniu nazwę profilu (dowolna), punkt APN wpisujesz internet
Nic więcej. Zapisujesz i ustawiasz jako domyślny profil do połączeń internetowych (zazwyczaj automatycznie tak to się ustawia).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1126471  autor: admundo
 06 sty 2022, 13:18
Karlos20 pisze:
06 sty 2022, 13:03
admundo: zarówno w Orange jak i Play ustawiasz jedynie w urządzeniu nazwę profilu (dowolna), punkt APN wpisujesz internet
Nic więcej. Zapisujesz i ustawiasz jako domyślny profil do połączeń internetowych (zazwyczaj automatycznie tak to się ustawia).
OK, ale to już fabrycznie właśnie tak jest ustawione. Więc pytam co mam zmienić żeby poprawić otwieranie stron. Znowu kręci się kółko na stronach i za chwilę pojawia się komunikat "Nie odnaleziono serwera". Po kilkunastu odświeżeniach strona się otwiera. I tak w kółko w Play.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2022, 13:20 przez admundo, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1126473  autor: Karlos20
 06 sty 2022, 13:20
admundo: tak jak pisałem. Tylko APN. Jeśli coś będzie zagwiazdkowane czy coś (nazwa użytkownika czy hasło), usuń to, bo te dane nie są potrzebne do działania punktu APN.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1126474  autor: admundo
 06 sty 2022, 13:21
Karlos20 pisze:
06 sty 2022, 13:20
admundo: tak jak pisałem. Tylko APN. Jeśli coś będzie zagwiazdkowane czy coś (nazwa użytkownika czy hasło), usuń to, bo te dane nie są potrzebne do działania punktu APN.
OK ale to nie rozwiązuje problemu z otwieraniem stron. Nadal kręci się kółko na stronach i za chwilę pojawia się komunikat "Nie odnaleziono serwera". Po kilkunastu odświeżeniach strona się otwiera. I tak dzieje się często. Na Orange na tym samym routerze z takimi samymi parametrami APN strony otwierają się za każdym razem prawidłowo.
 #1126475  autor: Karlos20
 06 sty 2022, 13:48
Jakie masz urządzenie? Może spróbuj na innej przeglądarce.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1126478  autor: admundo
 06 sty 2022, 14:38
Karlos20 pisze:
06 sty 2022, 13:48
Jakie masz urządzenie? Może spróbuj na innej przeglądarce.
Router Huawei. To nie jest wina przeglądarki na pewno. Na Orange na tej samej przeglądarce jest dobrze. A tutaj albo strony się nie chcą wczytywać albo coś się zacina podczas wczytywania (np. nie wczytują się wszystkie elementy strony).

Szybkość łącza jest prawidłowa.
 #1126512  autor: rsig
 07 sty 2022, 01:38
Kup za piątaka nowy starter (masz 100 GB przez miesiąc) i sprawdź czy dalej jest tak samo. Jeśli tak to przełóż kartę do telefonu i sprawdź w innej lokalizacji.
Na 3G jest to samo?
 #1126516  autor: Remington
 07 sty 2022, 08:01
Wygląda na brak routingu do serwera, czyli brak połączenia z nim. Przyczyn możliwych jest multum - od leżących po stronie przeglądarki czy komputera, przez DNS, brak połączeń u operatora po zbanowane IP jakie masz. Proponuję sprawdzić czy problem występuje na tym łączu mając ręcznie ustawiony DNS, w drugiej kolejności jak jest włączając przez VPN.
 #1126534  autor: admundo
 07 sty 2022, 20:42
rsig pisze:
07 sty 2022, 01:38
Kup za piątaka nowy starter (masz 100 GB przez miesiąc) i sprawdź czy dalej jest tak samo. Jeśli tak to przełóż kartę do telefonu i sprawdź w innej lokalizacji.
Na 3G jest to samo?
Mam nowy starter. W obecnej chwili jest w miarę dobrze. Strony się otwierają. Ale np. wczoraj na stronie FB zacinało się na wczytywaniu jakichś elementów strony, np. przy wczytywaniu zawartości z adresu scontent-waw1 (...) wtedy zacinało się, nie wczytywało avatarów. Podobnie na YouTube - też się blokowało, albo nie wczytywało miniaturek filmów, albo czcionki się nie doczytywały i były jakieś takie "zwykłe" albo pochyłe. Albo piszę komentarz na YouTube i po zatwierdzeniu kręci się kółko, zacina się.
Remington pisze:Wygląda na brak routingu do serwera, czyli brak połączenia z nim. Przyczyn możliwych jest multum - od leżących po stronie przeglądarki czy komputera, przez DNS, brak połączeń u operatora po zbanowane IP jakie masz. Proponuję sprawdzić czy problem występuje na tym łączu mając ręcznie ustawiony DNS, w drugiej kolejności jak jest włączając przez VPN.
Od razu mówię, że wykluczam przeglądarkę, komputer oraz router. Komputer jest po reinstalacji systemu od podstaw, przeglądarka też. I to nie pierwszy raz. Po poprzednich reinstalacjach nadal było źle. I wciąż jest to samo tak więc nie ma co już wałkować komputera i przeglądarki bo to nie ma nic do rzeczy. Na innym komputerze podłączonym pod ten sam router też jest to samo. Na jeszcze innym też. Poza tym na tym samym komputerze, przeglądarce i routerze na Orange wczytywanie stron działa prawidłowo. Zbanowane IP raczej też nie bo wtedy by coś nie działało w ogóle. A tutaj jest tak że raz działa a raz nie. DNS-y już próbowałem zamieniać i nic to nie daje. Nie wiem natomiast jak włączyć przez VPN.
 #1126539  autor: rudymax
 08 sty 2022, 00:09
Dwoje znajomych, korzystających z tego pakietu zaobserwowało te same problemy już w połowie grudnia. Różny sprzęt i różna lokalizacja. Stało się to tak uciążliwe, że zrezygnowali z internetu z Play. Sam korzystałem z Plusa, ale po świętach przetestowałem Play. Sprawdziłem na kartach play, rbm i fakt. Za każdym razem to samo. Jakiś czas jest w miarę dobrze, a później te problemy o których piszesz. Wymuszanie pasma nic nie zmienia. Nie wiem w czym problem, za bardzo się na tym nie znam. Napisałem żebyś nie szukał przyczyny w sprzęcie, bo nie jesteś jedyny z tym problemem. Wcześniej internet z Play działał bez zastrzeżeń.
 #1126550  autor: admundo
 08 sty 2022, 09:51
rudymax pisze:
08 sty 2022, 00:09
Dwoje znajomych, korzystających z tego pakietu zaobserwowało te same problemy już w połowie grudnia. Różny sprzęt i różna lokalizacja. Stało się to tak uciążliwe, że zrezygnowali z internetu z Play. Sam korzystałem z Plusa, ale po świętach przetestowałem Play. Sprawdziłem na kartach play, rbm i fakt. Za każdym razem to samo. Jakiś czas jest w miarę dobrze, a później te problemy o których piszesz. Wymuszanie pasma nic nie zmienia. Nie wiem w czym problem, za bardzo się na tym nie znam. Napisałem żebyś nie szukał przyczyny w sprzęcie, bo nie jesteś jedyny z tym problemem. Wcześniej internet z Play działał bez zastrzeżeń.
Dlatego mówię że to nie jest problem z kompem. I niech konsultanci Play którzy tutaj czytają posty o tym wiedzą bo ich obowiązkiem jest zgłaszanie wyżej zauważonych problemów :) Tutaj należałoby ustalić czy te problemy występują tylko przy promocji 100GB czy nie. Musiałbym wykupić jakiś pakiet i sprawdzić.
 #1126598  autor: macqmacq
 08 sty 2022, 18:18
Może admin wyodrębniłby tematy techniczne z tego wątku - do jakichś problemów z tym związanych. Ostatnie posty są całkowicie nie na temat pakietów! 8)
 #1126606  autor: Remington
 08 sty 2022, 21:55
Zrobione.

@admundo
Do VPN musiałbyś mieć jakieś konto z aktywną usługą VPN płatną lub darmową.

Dyskusja z innych wątkach natchnęła mnie do dwóch propozycji:
1. w czasie gdy problem występuje, sprawdź tę samą stronę korzystając z Firefoxa
2. zainstaluj przeglądarkę Brave i otwórz okno w trybie prywatnym z Tor i zobacz ja działa