Strona 1 z 1

[xperia mini pro] ciągły transfer danych

Post:08 lut 2013, 13:04
autor: miodas007
Witam,

mam problem z SE xperia mini pro - a raczej dużo problemów. Opisze największy:
Miałem sobie bodajże 100 MB pakiet internetowy - po 1 dniu już go nie było mimo że tylko raz przez ten czas włączyłem stronę internetową jakąś. Promocja działa tak (plus), że jak mi się skończy pakiet to do 30 dni mam nadal dostęp za darmo tylko wolny. Natomiast po kolejnym dniu zauważyłem, że zostałą zjedzona mi cała kasa na koncie - ponad 50 zł. Wcześniej tel miała żona - i miała identyczną sytuację. Po czym zablokowałą wszelki transfer danych i już się tak nie działo. Tyle że smartfon bez transferu danych trochę mija się z celem. Wspomnę rónwnież, żę tuż przed tą sytuacją dokonałem resetu telefonu (bo wziąłem tel. od żony) dlatego też były tylko aplikacje które są preinstalowane prez SE, plus gsm oraz to co ja zainstalowałem: latarka, opera, jakdojade.pl


Króko wspomnę o innych wadach:
1. czasami zdaża mu się wyłączyć
2. czasami rozładuje się mimo że jest podłączony do ładowarki
3. czasami bateria trzyma pół dnia mimo że nic nie robie - a czasami potrafi 2 dni mimo że jest intensywnie używany


Tel. był na gwarancji już 2 razy, polezał tam miesiąc za każdym razem po czym go oddali że zmienili oprogramowanie (wersja androida była ta sama nawet bo sprwadzałem :) czyli de facto resetowali telefon). Mimo więc że tel jest nadal na gwarancji wiem, że nie ma sensu go oddawać raz kolejny. (Wiem tylko, że już nigdy nie wezme tel, od operatora - na ale cóż - człowiek uczy się na błędach).


Czy macie jakieś rady / pomysły dot tych problemów? zwłaszcza tego pierwszego?

Post:08 lut 2013, 13:50
autor: best
Przede wszystkim włącz w ustawieniach sklepu aktualizowanie aplikacji tylko przez Wi-Fi.
Co do baterii, to czasami potrafi utknąć jakiś proces w tle, który błyskawicznie wciąga baterię.

Post:08 lut 2013, 16:17
autor: Xy
Takie jaja tylko w Plusie. Narzeczoną okradziono (bo tak to trzeba nazwać) na blisko 500 złotych. Sytuacja była identyczna jak u Ciebie tylko telefon był bez systemu (Samsung Monte). Był pakiet na internet w ilości 100 MB, a po przekroczeniu miał być lejek czyli Sieć jest jak ślimak ale nie pobiera kasy. No i niestety ale tak nie było i kasa była pobierana.
Więc najlepiej będzie jak wyłączysz całkiem dostęp do Internetu i będziesz korzystać tylko z Wi-Fi. A tego Plusa to masz na mixa? Jeśli tylko karta pre-paid to wyrzuć to (albo przenieś numer, jeśli zarejestrowany w Plusie) i uciekaj od nich jak najszybciej. Narzeczona przeniosła się do T-Mobile i jak na razie nie miała ani jednego powodu do narzekań.
Oprogramowanie możesz sam zaktualizować lub wgrać czyste bez śmieci od operatora. Aktualizacja to banał. Natomiast wgranie czystego dedykowanego pod Twój telefon to sprawa kilkunastu złotych w punkcie GSM.

Post:22 lut 2013, 15:49
autor: miodas007
podbiajam temat :)

telefon mnie zezłościł i go rzuciłem w kat
ale teraz jestem zdeterminowany aby coś z tym zrobić:
wylaczylem całkiem automatyczne aktualizacje, całkiem synchronizacje ale nadal ciagnie dane. Zainstalowalem sobie aplikacje 'monitor danych', ktora pokazuje mi jaki mam obecnie upload/download i jest spory. aplikacja ta również ma monitorwać same aplikacje pod tym kontem - ale przy wszystkich pisze 0B ;/ sfoja droga ze przy tych aplikacjach jest jakis check box który nie wiem co znaczy.

Jakie pomysły?

Post:23 lut 2013, 12:08
autor: fortel
Wyłącz Przesył Danych / robi to poprzez sieć GSM / w telefonie bo pewnie to ciągnie transfer.Ustaw tylko przez WIFI. Masz router w domu ?

Post:23 lut 2013, 12:39
autor: miodas007
ale to nie jest rozwiazanie tylko obejscie problemu
Owszem, mam teraz wyłączony transfer przez sieci komórkowe ale to jest uperdliwe co chwila włączać i wyłączać - zreszta czasem chce przez dłuższy czas użyć właśnie sieci kom. do tranferu danych a w tym czasie bedzie mi "jadło" mój transfer nie wiem co

Post:23 lut 2013, 16:29
autor: dario321
zmien operatora lub telefon (inny sytem :wink: )

Post:23 lut 2013, 21:14
autor: Marek
Jeżeli masz Xperię po aktualizacji (4.0.4) to powinno to mniej więcej wyglądać tak, jak napisałem poniżej.

Daj znać, czy u ciebie działają poniższe ustawienia.

Ustawienia > sieci zwykłe i bezprzewodowe > więcej > sieci komórkowe > włącz przesył danych, roaming lepiej wyłączyć.

Ustawienia > sieci zwykłe i bezprzewodowe > użycie danych > komórkowa trasmisja > wyłącz, możesz spróbować ustawić limit i ostrzeżenie naciskając na cyfry na wykresie, ale to raczej nie ma sensu, bo nie można ustawić dziennego limitu. Jakaś aplikacja z marketu pewnie to oferuje. Możesz włączyć Ograniczenie trasmisji danych w tle.

Ustawienia > osobiste > konta i synchronizacja > wyłącz.

Ustawienia > system > informacje o telefonie > aktualizacje oprogramowania > sprzętowy przycisk opcji > ustawienia > zezwalaj na aktualizacje automatyczne > tylko Wi-Fi lub nie zezwalaj.

Na koniec dodać na pulpit widżet Transfer danych, po sesji naciskasz na niego i nie musisz wchodzić w ustawienia.

Czy nie instalowałeś żadnych aplikacji, które mogą omijać ograniczenie transferu? Być może jest to spowodowane aplikacjami i wstępnymi ustawieniami wrzuconymi przez operatora.

Post:24 lut 2013, 12:01
autor: miodas007
Być może jest to spowodowane aplikacjami i wstępnymi ustawieniami wrzuconymi przez operatora.
tak też właśnie myślę