Strona 1 z 2

[Desire Z] Zablokowany dostęp do YouTube

Post:20 lut 2011, 10:31
autor: mrozek73
Dostałem nowy Desire Z z oprogramowaniem Era. Zdziwiłem się gdy ten MULTIMEDIALNY (taką mam taryfę) smartfon nie uruchomił żadnego filmu na Youtube na połączeniu 3G/H.

Problem dotyczy odtwarzania filmów w serwisie YouTube podczas połączenia za pomocą sieci komórkowej. Będąc w zasięgu 3G i H (sprawdzałem prędkość: H dwnld 5M upld 1,3M, 3G dwnld 2,2M upld 1,3M) nie mogę odtwarzać filmów z tego serwisu. Otrzymuję komunikat:
"Wystąpił problem podczas odtwarzania. Dotknij, aby ponowić próbę".
Problem występuje podczas próby oglądania filmu tak za pomocą aplikacji Youtube 2.1.6, jak i na stronie www.

Nie ma problemu z odtwarzaniem podczas połączenia za pomocą wifi. Inny telefon z kartą w sieci Play (Motorola Milestone) będący w tym samym miejscu nie ma problemu z odtwarzaniem tych samych filmów.

Po konsultacji z Biurem Obsługi Abonenta Sieci Era (ich stanowisko wyklucza winę po stronie operatora) i producentem telefonu, firmą HTC (obarczają jednoznacznie winą operatora Era) uznałem, że z mojego punktu widzenia jest to bez znaczenia czy wadliwy jest telefon czy oprogramowanie „brandowanego telefonu” i zażądałem usunięcia wady z tytułu niezgodności towaru z umową.

HTC twierdzi, że (cytat): „Brandowane urzadzenia Ery od jakiegos czasu posiadaja blokade aplikacji youtube, dlatego jezeli aplikacja dziala poprzez wifi oznacza to, ze telefon jest sprawny. Pana operator Era/Tmobile ma prawa do zmian w telefonie na podstawie umowy, ktora na to zezwala, dlatego nie mozemy w tym przypadku ingerowac”, „Takie same sytulacje mialy juz miejsce z Tmobile w przeslosci w innych krajach, jest to zdecydowanie problem brandowanego oprogramowania.By rozwiazac problem konieczne bylo wydanie aktualizacji do tej aplikacji, operator w ten sposob ograniczal uzycie sieci.”

Zobaczymy co zrobi Era. Może oddadzą go z oryginalnym oprogramowaniem? Kilka lat temu miałem problem z SE K550i i wgrano mu oryginalny soft w serwisie. Jakkolwiek uważajcie na telefony z Ery z Android 2.2

Post:24 lut 2011, 12:56
autor: bob
mam x8 z ery i yt tez nie smiga po 3g. Po wifi działa.
Takze kieruj sprawe do ery, jednak nie licz na to, ze wgraja niebrandowany soft
Ja na Twoim miejscu bym wzial i wgral customowy rom z xda i sie cieszyl yt.

Post:24 lut 2011, 13:03
autor: mrozek73
Nie chcę mieszać z gwarancją. Prawdopodobnie oddam im ten telefon. Na niebrandowanym sofcie też nie działa w Erze.

pzdr

Post:24 lut 2011, 15:53
autor: bob
mrozek73 pisze:Nie chcę mieszać z gwarancją. Prawdopodobnie oddam im ten telefon. Na niebrandowanym sofcie też nie działa w Erze.
a działa w ogole internet po 3g? Taka kwestia zasadnicza jakby.

Co do gwarancji, to zawse jak sie roma wgrywa się robi xrecovery.
Takze nie widze problema ;]

A cóż, era nic nie zrobi jesli to wina softa, bo masz najnowszy aktualnie, a niebrandowanego nie wgrają.
A raczej hardwarowo tonie bedzie nic - bo inni problemów nie mają w innych sieciach.

Sprawdz jeszcze fona z inna karta sim.

Post:24 lut 2011, 16:39
autor: Pijo
Problemem może być kompresja stosowana w Erze. Poczytacie o compressorze, który stosuje Era. Można podobno się tego pozbyć , ale trzeba na początku wiedzieć , czego chce sie pozbyć i trafić na kumatego konsultanta w BOK.

Post:24 lut 2011, 17:07
autor: thonka
z pewnoscia nie jest to wina compressora. on kompresuje tylko grafiki. z reszta sam moglem na symbianie odtwarzac filmy z YT przez siec HSDPA.

niemniej jednak wyglada to na wine ery.
z drugiej strony z tego co pamietam (czytalem z tydzien temu) to ludzie pisali, ze na androidzie 2.1 nie mieli tego problemu, a po update juz tak...

prosta sprawa - wsadz karte jakiekogokolwiek innego operatora (telefon powinien byc bez blokady). jak zadziala odpowiedz jest prosta. wina sieci i to bym wzial za argument zamykajacy erze droge pt. "to nie my".

Post:24 lut 2011, 17:58
autor: wtd
thonka pisze:prosta sprawa - wsadz karte jakiekogokolwiek innego operatora (telefon powinien byc bez blokady). jak zadziala odpowiedz jest prosta. wina sieci i to bym wzial za argument zamykajacy erze droge pt. "to nie my".
Ale może być też tak że to nie jest blokowane po stronie sieci tylko soft 2.2 z ery blokuje YT po gsm/3G.

Post:24 lut 2011, 18:16
autor: thonka
wtedy tez bedzie wiadomo do kogos sie zglosic ;)

jak bedzie dzialac z inna karta - do ery z reklamacja dzialania sieci
jak nie bedzie dzialac z inna karta - rowniez do ery, ktora jako importer/dystrybutor udziela rownoczesnie razem z HTC gwarancji na dzialajacy w pelni soft.

jezeli jest to blad softu to nic tylko gratulowac temu, ktory tego bubla wypuscil na tyle telefonow...

dziwie sie, ze HTC pozwolilo tak gleboko ingerowac erze w soft.
przeciez era po za animacja startowa i ikona BC prowadzaca do przeglarki nic chyba od siebie w widoczny sposob nie dodala ;/

Post:25 lut 2011, 13:51
autor: mrozek73
Telefon jest w serwisie z tytułu niezgodności towaru z umową.
Reklamacja na działanie sieci jest złożona równolegle.

Aparat trafił do Regenersis (trzymają 3-4 tyg.) więc ERA nie ma szans na dotrzymanie ustawowych 14 dni na odpowiedź na reklamację. To znaczy, że zgodnie z prawem automatycznie zostanie uznana. Co mi to daje? zażądałem wymiany na nowy telefon, wolny od wad. Oczywiście kiedy pojawię się po 15 dniach nie będą mieli tego telefonu w magazynie. Mogę wtedy odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy (i powrotu do poprzedniej taryfy przed aneksem). Mogę też zażądać obniżenia ceny np. do 1PLN i wierzyć, ze kiedyś sobie poradzą z problemami tego telefonu.

Jakkolwiek serwis zapewne stwierdzi, ze telefon jest sprawny a BOA doda, że usługa działa poprawnie. Tylko razem nie działają :-)

Co zrobię? Nie wiem - mam jeszcze tydzień na przemyślenia.

pzdr

[ Dodano: 2011-02-25, 13:53 ]
bob pisze:mam x8 z ery i yt tez nie smiga po 3g. Po wifi działa.
Takze kieruj sprawe do ery, jednak nie licz na to, ze wgraja niebrandowany soft
Ja na Twoim miejscu bym wzial i wgral customowy rom z xda i sie cieszyl yt.
Nie chcę mieszać z softem.

pzdr

[ Dodano: 2011-02-25, 13:56 ]
bob pisze:
mrozek73 pisze:Nie chcę mieszać z gwarancją. Prawdopodobnie oddam im ten telefon. Na niebrandowanym sofcie też nie działa w Erze.
a działa w ogole internet po 3g?.
Działa. Jest problem ze streamingiem. Era zwala winę na HTC a HTC na Erę.
Mi nie zależy na rozwiązaniu tej zagadki tylko na sprawnym działaniu.

Kompletnym zaskoczeniem jest to, że YT działa z kartą TAKTAK!

pzdr

Post:25 lut 2011, 14:38
autor: bob
mrozek73 pisze:zażądałem wymiany na nowy telefon, wolny od wad.
jezeli wina jest w sofcie, to era nie spełni tego punktu. Jest szansa, ze regenersis wgra niebrandowany soft i to usunie problem
Z moich przypadków jak cos do regenersis szlo, to nawet pomimo terminu 14dni i tak zawsze mieli jakas wymówke i nie bylo wiekszego sensu sie z nimi klocic.
mrozek73 pisze:Nie chcę mieszać z softem.
spx, rozumiem. Jednak to nie takie straszne jak sie wydaje ;]
mrozek73 pisze:Kompletnym zaskoczeniem jest to, że YT działa z kartą TAKTAK!
to moze masz karte sim skaszanioną? :mrgreen:

Post:25 lut 2011, 14:44
autor: mrozek73
bob pisze:
mrozek73 pisze:zażądałem wymiany na nowy telefon, wolny od wad.
jezeli wina jest w sofcie, to era nie spełni tego punktu. Jest szansa, ze regenersis wgra niebrandowany soft i to usunie problem
Z moich przypadków jak cos do regenersis szlo, to nawet pomimo terminu 14dni i tak zawsze mieli jakas wymówke i nie bylo wiekszego sensu sie z nimi klocic.
mrozek73 pisze:Nie chcę mieszać z softem.
spx, rozumiem. Jednak to nie takie straszne jak sie wydaje ;]
mrozek73 pisze:Kompletnym zaskoczeniem jest to, że YT działa z kartą TAKTAK!
to moze masz karte sim skaszanioną? :mrgreen:

Brak odpowiedzi po 14 dniach oznacza zgodę z reklamacją. W reklamacji uznaję, że telefon jest wadliwy - jeśli w ciągu 14 dni nie zaprzeczą nie mają szans na polemikę.

Karta jest OK. Inne moje karty Era też nie działały w nim. Kolega dostał tydzień temu nowy Desire Z i ma dokładnie to samo.

To nie jest ważne z mojego punktu widzenia co powoduje, ze telefon nie działa sprawnie. Czy to problem sieci (usługi), sprzętu, czy softu. Wszystkie te rzeczy dostarczył mi jeden sprzedawca i to on zgodnie z Ustawą Konsumencką odpowiada za poprawne działanie.

pzdr

Post:25 lut 2011, 15:45
autor: bob
mrozek73 pisze:W reklamacji uznaję, że telefon jest wadliwy - jeśli w ciągu 14 dni nie zaprzeczą nie mają szans na polemikę.
przy czym wymiana telefonu na nowy moze nastąpić po 3 nieudanych naprawach - z tego co kojarzę.
Chyba, ze telefon nie nadaje się do naprawy lub koszt napraw przewyzsza wartosc telefonu (mi na tej podstawie bladego wymienil pay)

Tak offtopem - powiadam, zeby nie brac desire z :P

Post:25 lut 2011, 15:51
autor: mrozek73
bob pisze:
mrozek73 pisze:W reklamacji uznaję, że telefon jest wadliwy - jeśli w ciągu 14 dni nie zaprzeczą nie mają szans na polemikę.
przy czym wymiana telefonu na nowy moze nastąpić po 3 nieudanych naprawach - z tego co kojarzę.
Chyba, ze telefon nie nadaje się do naprawy lub koszt napraw przewyzsza wartosc telefonu (mi na tej podstawie bladego wymienil pay)

Tak offtopem - powiadam, zeby nie brac desire z :P
Poczytaj sobie Ustawę Konsumencką...
Mylisz gwarancję z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową.
Nie oddałem go na gwarancji tylko na mocy Ustawy Konsumenckiej.

pzdr

Post:25 lut 2011, 17:27
autor: thonka
mrozek73, a wystarczylo oddac na gwarancje... w gwarancji ery jest zapis o 14 dniach roboczych na naprawe. znajomy, ktory pracuje w erze mowil mi, ze ich gwarancje zazwyczaj sa zalatwiane w tydzien.

w gwarancji ery jest tez zapis o 4 nieudanych naprawach. w ustawie nie ma nic po za tym, ze ma byc 14 dni.
przy czym wymiana telefonu na nowy moze nastąpić po 3 nieudanych naprawach - z tego co kojarzę.
i to jest mit... nie w kazdej gwarancji jest taki zapis...

z reszta nie ma to tu znaczenia jezeli telefon poszed w ramach ustawy o SWSK

Post:25 lut 2011, 17:49
autor: mrozek73
thonka pisze:mrozek73, a wystarczylo oddac na gwarancje... w gwarancji ery jest zapis o 14 dniach roboczych na naprawe. znajomy, ktory pracuje w erze mowil mi, ze ich gwarancje zazwyczaj sa zalatwiane w tydzien.
Jestem w Erze od 6 lat, mam 3 numery równolegle i kilka aparatów kupionych w Erze.

Żaden nie miał "gwarancji Ery", wszystkie miały gwarancje producenta telefonu.

Każdy producent ma swoje warunki gwarancji niezależne od Ery. Niektórzy, np Samsung uwijają się nawet szybciej niż w tydzień. HTC zajmuje to 14 dni roboczych co daje 3 tygodnie + czas na przesyłkę. Ostatnio czekałem miesiąc na G1.

Ustawa gwarantuje mi decyzję w 14 dni.

PZDR

Post:25 lut 2011, 18:06
autor: bob
Żaden nie miał "gwarancji Ery", wszystkie miały gwarancje producenta telefonu.
podbijane przez sprzedawcę - ere. Mi u nich nigdy nie meczyli fona dluzej niz tydzien - tylko, ze na slasku serwisy z reguly sa na miejscu wiec wysylka jest ekspresowa.
mrozek73 pisze:Ustawa gwarantuje mi decyzję w 14 dni.
tresc decyzji 'nie wymienimy fona, bo to operator skaszanił sprawe' :P

Swoja droga niezly OT sie zrobil, bo z tematu o uwalonym desire od parupostów jest o erze i gwarancji

Post:25 lut 2011, 18:13
autor: mrozek73
bob pisze:
Żaden nie miał "gwarancji Ery", wszystkie miały gwarancje producenta telefonu.
podbijane przez sprzedawcę - ere. Mi u nich nigdy nie meczyli fona dluzej niz tydzien - tylko, ze na slasku serwisy z reguly sa na miejscu wiec wysylka jest ekspresowa.
mrozek73 pisze:Ustawa gwarantuje mi decyzję w 14 dni.
tresc decyzji 'nie wymienimy fona, bo to operator skaszanił sprawe' :P

Swoja droga niezly OT sie zrobil, bo z tematu o uwalonym desire od parupostów jest o erze i gwarancji
1. Mogą być podbijane przez Erę ale warunki karty gwarancyjnej są takie same jak w podbijanej przez innego sprzedawcę.

2. Nie mieszaj.... to operator wymienia fona bo to od niego go kupiłem i do niego złożyłem reklamację. To on wysłał go do serwisu i to on nie przygotuje dla mnie odpowiedzi dopóki telefon nie wróci z serwisu... czyli nie zdąży odpowiedzieć w ustawowe 14 dni, więc zgodnie z prawem reklamacja zostaje uznana (brak odpowiedzi w ciągu 14 dni).

3. OT jest jak diabli :-) ale to może być poradnik jak wyjść z kłopotu Desire Z w Erze.

pzdr

Post:25 lut 2011, 18:24
autor: thonka
mrozek73, ja w opakowaniu desire mialem karte gwarancyjna ery i producenta - w obu byl ten sam kod kreskowy wiec smiem twierdzic, ze w obu obowiazuje 14 dni i 4 naprawy.

telefon na serwis poszedl z karta ery - nie htc i w jej zapisach bylo, ze to era gwarantuje poprawne dzialanie telefonu.

ustawa gwarantuje Ci decyzje, ale nie gwarantuje wydania nowego modelu. wgraja Ci soft i powiedza, ze u nich dzialalo.

ew. obnizenie ceny tez nie bedzie takie jakie Ty sobie zyczysz, tylko adekwatne do wady.
nie martw sie - nie takich hojrakow zaginali na ustawe...

Post:25 lut 2011, 18:33
autor: mrozek73
thonka pisze:mrozek73, ja w opakowaniu desire mialem karte gwarancyjna ery i producenta - w obu byl ten sam kod kreskowy wiec smiem twierdzic, ze w obu obowiazuje 14 dni i 4 naprawy.

telefon na serwis poszedl z karta ery - nie htc i w jej zapisach bylo, ze to era gwarantuje poprawne dzialanie telefonu.

ustawa gwarantuje Ci decyzje, ale nie gwarantuje wydania nowego modelu. wgraja Ci soft i powiedza, ze u nich dzialalo.

ew. obnizenie ceny tez nie bedzie takie jakie Ty sobie zyczysz, tylko adekwatne do wady.
nie martw sie - nie takich hojrakow zaginali na ustawe...
1. W przypadku gwarancji obowiązuje 14 dni roboczych.
2. Ustawa gwarantuje mi decyzję. Wystosowałem żądanie wymiany na nowy wolny od wad. Uwaga! Oni mogą zrobić tak jak piszesz pod warunkiem, że odpiszą mi przed upływem 14 dni. Po upływie 14 dni uznaje się, że moja reklamacja jest zasadna (telefon wadliwy) i nie mają już odwrotu.


Art. 8 p3 " Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione"



3. Jeśli nie spełnią żądania odstąpię od umowy.

Uwierz mi, przetrenowałem już ustawę kilkanaście razy na różnych produktach.

pzdr



PS" wgraja Ci soft i powiedza, ze u nich dzialalo" - telefon sprawdza się przy odbiorze - sprzedawca musi zademonstrować, ze jest OK

Post:25 lut 2011, 18:40
autor: bob
thonka pisze:nie martw sie - nie takich hojrakow zaginali na ustawe...
exactly.
Uwierz mi, przetrenowałem już ustawę kilkanaście razy na różnych produktach.
i dalej siedzisz w erze? :roll:

Nie takie cuda sie działy w serwisach, gdzie bywało ze i 3x wgrywali soft, ktory caly czas nie działał i w uzasadnieniu odpisywali, ze u nich działało. Sam swojego czasu walczyłem z plusem o wymiane modelu to udało mi sie załapać na nowy ekran i tasme. (klawiatura gratis!)