DAJ CYNK
  • Wszystko, co związane z Androidem
Wszystko, co związane z Androidem

Moderator: Moderatorzy

 #1119321  autor: babciagienia1p
 23 lip 2021, 15:59
Straszna historia...
Telefon Asus Zenfone 6. Po zmianie karty SIM z Playa na T-Mobile i z powrotem nie mogę odblokować ekranu. Telefon reaguje na odcisk palca, ale prosi, dodatkowo, o podanie PIN-u. Niestety, nie przyjmuje prawidłowego, nie zmienianego od prawie dwóch lat, kodu. W czasie krótkiego używania karty T_Mobile była nawiązana łączność z internetem. Może zaczęła się jakaś aktualizacja i zawiesiła się?
Karty SIM działają. Można na nie zadzwonić, ale poza tym telefon martwy jak Elvis. Przy odbieraniu połączeń przychodzących nie pobiera danych z kontaktów, tylko widać cyfry numeru.
Telefon jest na gwarancji, jednak serwis producenta przewiduje, na 99%, konieczność twardego resetu.
Dla mnie to koszmarna sytuacja. Nie robiłam zapasowych kopii. Najbardziej zależy mi na zdjęciach, ale inne dane (kontakty, SMS-y, filmy) też są ważne. Nie przypisywałam telefonu do poczty Gmail. Logowałam się z niego do Gmaila tylko kilka razy
Z dwojga złego, wolę utratę gwarancji niż utratę danych.
Czy ktoś z Was zna jakiś namiar na rozsądny serwis, najlepiej w Warszawie, który mógłby coś wydłubać? W razie czego poproszę na priva.
 #1119325  autor: babciagienia1p
 23 lip 2021, 17:33
Zawsze działał na odcisk, a o PIN prosił od czasu do czasu "w celach bezpieczeństwa" lub gdy odcisk był obcy. PIN był wprowadzony i używany od zakupu. Ciągle ten sam. Może odcisk "rozkalibrował" się?
Swoją drogą, po kilku telefonach w różne miejsca, mam poradę sympatycznego pana zza wschodniej granicy, żeby użyć kombinacji minusa głośności i włącznika trzymanych ciągle przez 30 sekund i wywołam w ten sposób tryb bez PIN-u (tzw. miękki reset). Boję się, żebym nie zrobiła tym twardego resetu... Poza tym czy to działa na Androidzie 10, a może nawet 11 (niewykluczone, że w trakcie aktualizacji)?
Z drugiego bieguna - odzyskanie danych w "profesjonalnej i certyfikowanej" firmie - ponad 2 000,- zł.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2021, 17:38 przez babciagienia1p, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1119326  autor: Remington
 23 lip 2021, 17:38
To bardzo dziwne, mysłałem, że to odgórny wymóg Androida. W znanych mi telefonach od Androida 7 wzwyż, najpierw trzeba wpisać kod by uruchomić biometrię, dodatkowo PIN jest wymagany co 72 godz. od ostatniego wprowadzenia.

Napisz jak podziałał sposób owego pana. Jeśli dane są zaszyfrowane to żadna kombinacja klawiszy nie da do nich dostępu, nie ma bata by bez PIN-u się do nich dostać.
 #1119327  autor: babciagienia1p
 23 lip 2021, 17:47
Jednak odcisk nie jest "rozkalibrowany", ponieważ na inny palec w ogóle nie reaguje.
PIN znam tylko telefon go "zgubił" lub "zapomniał".

Boję się sama próbować "miękkiego resetu". Najpierw zadzwonię do mądrzejszego znajomego, żeby sprawdził na swoim smartfonie, a może ktoś z użytkowników zechciałby przetestować "sposób" na Androidzie minimum 10?
W ostateczności pójdę do sympatycznego w przyszłym tygodniu.

-----------Edycja---------------
Na stronach helpandroid.com oraz hardreset.info można znaleźć opis miękkiego resetu z kombinacją przycisków głośności i zasilania. Tylko on dotyczy baaardzo starego Asusa Zenfone 6.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2021, 19:07 przez babciagienia1p, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1119328  autor: rsig
 23 lip 2021, 19:04
1. Włóż znowu kartę TM, może stary PIN wróci.
2. Spróbuj:
https://www.asus.com/support/FAQ/1018683/
3. Defaultowo, jak jest się zalogowanym na konto Google, to telefon automatycznie wysyła zdjęcia, filmy, kontakty do odpowiednich usług Google. Zaloguj się na komputerze na konto którego używałaś na telefonie i sprawdź zawartość Zdjęć Google, Dysku Google.
4. Atakuj support Asusa, najpierw polski, jak nie poskutkuje to Global. Mogły już im się zdarzać podobne przypadki i może problem da się rozwiązać samemu, bez oddawania telefonu do specjalistycznego serwisu.
5. Sprawdź ile usługa odblokowania będzie kosztować w serwisie Asusa, podejrzewam że znacznie mniej niż 2000.
6. Mając na telefonie tak ważne dane DLACZEGO REGULARNIE NIE ROBIŁAŚ BACKUPU?
 #1119329  autor: babciagienia1p
 23 lip 2021, 19:21
Ad1) Próbowałam. Nie działa.
Ad2) Spróbuję. Dzięki.
Ad3) Spróbuję. Dzięki. Logowania na gmaila były incydentalne i dawno temu. Korzystałam na innym urządzeniu.
Ad4) Oferują mi naprawę gwarancyjną z 99-procentowym prawdopodobieństwem twardego resetu. Na zgłoszeniu serwisowym jest krok, gdzie mam potwierdzić, że zgadzam się na twardy reset.
Ad5) Autoryzowany serwis Asusa jest jeden - w Koszalinie. Jest usługa door-2-door. Telefon jest na gwarancji. Patrz pkt.4.
Ad6) Przepraszam.

@rsig
Olbrzymie podziękowania.
 #1119352  autor: marcin19883
 24 lip 2021, 15:08
Niestety nie ma takiej opcji, żeby sie włamać do zaszyfrowanego telefonu. Żaden serwis czy inny Janusz nie włamie ci się do telefonu. Przykro mi, ale jak się ma wazne dane, to się robi regularnie kopie zapasowe lub na dysk google czy inną chmurę automatycznie się wysyła. Nie ma innego sposobu niż wymazanie telefonu do ustawień fabrycznych.
 #1119507  autor: babciagienia1p
 28 lip 2021, 21:18
Ekran odblokowany. Jestem w euforii. Liczę, że nie będę pisała w odcinkach. Mam nadzieję, ze moderatorzy nie zbanują mnie, tak jak zbanowali złośliwego i niepoprawnego użytkownika z dużą wiedzą ( @24bis24 ).

Bardzo dziękuję WSZYSTKIM, którzy starali się mi pomóc. Użytkownikom forum, pracownikom i właścicielom serwisów naprawczych, znajomym, bardzo życzliwym ludziom posługującym się piękną staropolską, śpiewną, polszczyzną.

Wydaje mi się, że PIN zablokował się podczas aktualizacji Androida z 9 Pie na 10. Skandalem jest, że Asus umywał od tego ręce.

Poniżej clou korespondencji z Asusem (wcześniej było kilka telefonów na infolinię).

Po prawie 2 latach użytkowania telefon "zgubił", nigdy nie zmieniany, PIN blokady ekranu. Na pewno nie pomyliłam PIN-u. Zawsze, po restarcie, wpisywałam PIN - xxxx.
Nie mogę pozwolić sobie na "twardy reset". Nie mam kopii zapasowej zdjęć i kontaktów.
Konsultanci z infolinii wątpią w możliwość odzyskania danych.
Bardzo proszę o pomoc i odblokowanie telefonu bez "twardego resetu".
Pozdrawiam
xxx

Odpowiedź Asusa:
Dzień dobry,
Niestety bez wykonania resetu urządzenia jego odblokowanie nie będzie możliwe.
Przepraszam za niedogodności.
xxx
Technical Support Engineer

@marcin10883
Jeden z Januszy, którzy starali się mi pomóc ukończył kryptologię na Wydziale Elektroniki PW. Od ponad dwudziestu lat pracuje przy szyfrowaniu danych, w tym przy szyfrowaniu transakcji kartami płatniczymi i kredytowymi. Zapewne niedługo jego firma autoryzuje, w GUM-ie, LEGALNĄ wersję kasy fiskalnej w smartfonie. Podobnie jak Ty, nie wierzył, że uda się odblokować dane, aczkolwiek podpowiedział mi pewien trop. Hi, hi...
Przypomnij sobie jak byłeś zadowolony z pewnej Januszowej porady, którą kiedyś wysłałam Ci na priva.

Pomógł mi każdy kontakt i rozmowa z ludźmi. Szwendałam się po różnych podejrzanych miejscach i spelunach (serwisy żyjące z bezdomnych "znajdujących" telefony, detektywi specjalizujący się w sprawach rozwodowych). Każda rozmowa coś wnosiła. Udało się.

--------------Edycja-----------------
Próba aktywowania "recovery mode" za pomocą kombinacji klawiszy nie zadziałała. Na koncie wujka Googla nic nie było (świadomie).

Koniec końców - jednak Asus to bardzo bezpieczny telefon, mimo tego chyba wyleczyłam się z Androida.
 #1119511  autor: Remington
 28 lip 2021, 22:26
@marcin10883 podobnie jak ja pisaliśmy, że nie odszyfrujesz zaszyfrowanych danych i zapewne to podtrzyma, bo ja podtrzymuję. Napisałaś bowiem, że odblokowałaś ekran, a nie że dobrałaś się „bokiem” do zaszyfrowanych danych. Nawiasem mówiąc, nie wiadomo czy były szyfrowane, bo o tym wcześniej nie pisałaś. Jeśli był to efekt błędu to stary kod nadal siedział tam gdzie powinien i mógł po jakichś manipulacjach w końcu przejść. Z braku opisu trudno dociec jak było i czy w końcu stary kod zadziałał czy też było inaczej.
 #1119512  autor: babciagienia1p
 28 lip 2021, 22:49
@Remington
"Stary kod", który nie był "stary", bo nie był zmieniany, nie zadziałał. Najprawdopodobniej zadziałał sześciocyfrowy (PIN był czterocyfrowy) kod bezpieczeństwa (taki głęboki w systemie) - wprowadzony przypadkiem jako desperacki rzut na taśmę - chociaż chyba go wcześniej próbowałam wpisywać i nie działał - lub zadziałało wzbudzenie systemu przy użyciu, dawno temu parowanych, firmowych słuchawek bluetoothowych Asusa.

Granda, że infolinia, "inżynierowie" i serwis Asusa idą po najmniejszej linii oporu i rekomendują najłatwiejszą czynność - twardy reset. Standard. Kiedyś pisałam Ci o spektaklach "nie da się" w wykonaniu informatyków. Zero kreatywnego (Januszowego) myślenia, a przyczyną była aktualizacja z 9 Pie do 10. Gdybym nie drążyła, wysłałabym telefon do serwisu door-2-door i miałabym nowego Androida (może nawet 11) bez danych, a może w przypływie desperacji zrobiłabym twardy reset za 50,- zł (żeby było szybciej) w przygodnym serwisie.

----------Edycja-------------
1) Bokiem można się dostać na zasadzie odzysku danych (nie chcę podawać nazw firm, bo praktycznie są dwie), tylko winszują sobie za to spore pieniądze i nie wiadomo czy dobrze złożą telefon. W komputerze jest łatwiejszy dostęp do dysku.

2) Nie zamierzam zmieniać "starego" PIN-u. Chcę udowodnić, że był prawidłowy. Zobaczę co stanie się przy okazji następnego wyłączenia i włączenia telefonu (najpóźniej 2 sierpnia 2021).

3) Sześciocyfrowy kod bezpieczeństwa, wcześniej, podawałam (akurat jest taki sam jak PIN do innego urządzenia - iPada), czyli znaczenie mogło mieć "złapanie" dedykowanych słuchawek bluetoothowych. Co ciekawe, na początku czas oczekiwania na możliwość kolejnego wpisania PIN-u wynosił 30 sekund, później 60, a tuż przed przyjęciem kodu bezpieczeństwa, już po podłączeniu słuchawek - 120 sekund.

4) Po odblokowaniu ekranu okazało się, że system pokazuje datę aktualizacji, z 9 Pie na 10, około 3-4 godzin po chwili, w której ekran zablokował się. Odblokowanie ekranu kodem bezpieczeństwa udało się w siódmym dniu od deklarowanej daty aktualizacji, o godzinie późniejszej niż tydzień wcześniej.