• Wszystko, co związane z Androidem
Wszystko, co związane z Androidem
 #612484  autor: miodas007
 08 lut 2013, 13:04
Witam,

mam problem z SE xperia mini pro - a raczej dużo problemów. Opisze największy:
Miałem sobie bodajże 100 MB pakiet internetowy - po 1 dniu już go nie było mimo że tylko raz przez ten czas włączyłem stronę internetową jakąś. Promocja działa tak (plus), że jak mi się skończy pakiet to do 30 dni mam nadal dostęp za darmo tylko wolny. Natomiast po kolejnym dniu zauważyłem, że zostałą zjedzona mi cała kasa na koncie - ponad 50 zł. Wcześniej tel miała żona - i miała identyczną sytuację. Po czym zablokowałą wszelki transfer danych i już się tak nie działo. Tyle że smartfon bez transferu danych trochę mija się z celem. Wspomnę rónwnież, żę tuż przed tą sytuacją dokonałem resetu telefonu (bo wziąłem tel. od żony) dlatego też były tylko aplikacje które są preinstalowane prez SE, plus gsm oraz to co ja zainstalowałem: latarka, opera, jakdojade.pl


Króko wspomnę o innych wadach:
1. czasami zdaża mu się wyłączyć
2. czasami rozładuje się mimo że jest podłączony do ładowarki
3. czasami bateria trzyma pół dnia mimo że nic nie robie - a czasami potrafi 2 dni mimo że jest intensywnie używany


Tel. był na gwarancji już 2 razy, polezał tam miesiąc za każdym razem po czym go oddali że zmienili oprogramowanie (wersja androida była ta sama nawet bo sprwadzałem :) czyli de facto resetowali telefon). Mimo więc że tel jest nadal na gwarancji wiem, że nie ma sensu go oddawać raz kolejny. (Wiem tylko, że już nigdy nie wezme tel, od operatora - na ale cóż - człowiek uczy się na błędach).


Czy macie jakieś rady / pomysły dot tych problemów? zwłaszcza tego pierwszego?

 #612495  autor: best
 08 lut 2013, 13:50
Przede wszystkim włącz w ustawieniach sklepu aktualizowanie aplikacji tylko przez Wi-Fi.
Co do baterii, to czasami potrafi utknąć jakiś proces w tle, który błyskawicznie wciąga baterię.

 #612524  autor: Xy
 08 lut 2013, 16:17
Takie jaja tylko w Plusie. Narzeczoną okradziono (bo tak to trzeba nazwać) na blisko 500 złotych. Sytuacja była identyczna jak u Ciebie tylko telefon był bez systemu (Samsung Monte). Był pakiet na internet w ilości 100 MB, a po przekroczeniu miał być lejek czyli Sieć jest jak ślimak ale nie pobiera kasy. No i niestety ale tak nie było i kasa była pobierana.
Więc najlepiej będzie jak wyłączysz całkiem dostęp do Internetu i będziesz korzystać tylko z Wi-Fi. A tego Plusa to masz na mixa? Jeśli tylko karta pre-paid to wyrzuć to (albo przenieś numer, jeśli zarejestrowany w Plusie) i uciekaj od nich jak najszybciej. Narzeczona przeniosła się do T-Mobile i jak na razie nie miała ani jednego powodu do narzekań.
Oprogramowanie możesz sam zaktualizować lub wgrać czyste bez śmieci od operatora. Aktualizacja to banał. Natomiast wgranie czystego dedykowanego pod Twój telefon to sprawa kilkunastu złotych w punkcie GSM.

Alcatel OT301 ➡ Motorola T180 ➡ Ericsson R310s ➡ SE K700i ➡ Samsung SGH-X450 ➡ Nokia 3310 ➡ SE K550i ➡ Nokia 6650d ➡ Xperia Neo ➡ Lumia 820 ➡ Xperia S ➡ HTC Desire 820 ➡ HTC One M8 ➡ Huawei P9 ➡ Galaxy S6 ➡ Nokia 7.2 ➡ Galaxy A71

 #615940  autor: miodas007
 22 lut 2013, 15:49
podbiajam temat :)

telefon mnie zezłościł i go rzuciłem w kat
ale teraz jestem zdeterminowany aby coś z tym zrobić:
wylaczylem całkiem automatyczne aktualizacje, całkiem synchronizacje ale nadal ciagnie dane. Zainstalowalem sobie aplikacje 'monitor danych', ktora pokazuje mi jaki mam obecnie upload/download i jest spory. aplikacja ta również ma monitorwać same aplikacje pod tym kontem - ale przy wszystkich pisze 0B ;/ sfoja droga ze przy tych aplikacjach jest jakis check box który nie wiem co znaczy.

Jakie pomysły?

 #616064  autor: fortel
 23 lut 2013, 12:08
Wyłącz Przesył Danych / robi to poprzez sieć GSM / w telefonie bo pewnie to ciągnie transfer.Ustaw tylko przez WIFI. Masz router w domu ?

 #616071  autor: miodas007
 23 lut 2013, 12:39
ale to nie jest rozwiazanie tylko obejscie problemu
Owszem, mam teraz wyłączony transfer przez sieci komórkowe ale to jest uperdliwe co chwila włączać i wyłączać - zreszta czasem chce przez dłuższy czas użyć właśnie sieci kom. do tranferu danych a w tym czasie bedzie mi "jadło" mój transfer nie wiem co

 #616096  autor: dario321
 23 lut 2013, 16:29
zmien operatora lub telefon (inny sytem :wink: )

 #616161  autor: Marek
 23 lut 2013, 21:14
Jeżeli masz Xperię po aktualizacji (4.0.4) to powinno to mniej więcej wyglądać tak, jak napisałem poniżej.

Daj znać, czy u ciebie działają poniższe ustawienia.

Ustawienia > sieci zwykłe i bezprzewodowe > więcej > sieci komórkowe > włącz przesył danych, roaming lepiej wyłączyć.

Ustawienia > sieci zwykłe i bezprzewodowe > użycie danych > komórkowa trasmisja > wyłącz, możesz spróbować ustawić limit i ostrzeżenie naciskając na cyfry na wykresie, ale to raczej nie ma sensu, bo nie można ustawić dziennego limitu. Jakaś aplikacja z marketu pewnie to oferuje. Możesz włączyć Ograniczenie trasmisji danych w tle.

Ustawienia > osobiste > konta i synchronizacja > wyłącz.

Ustawienia > system > informacje o telefonie > aktualizacje oprogramowania > sprzętowy przycisk opcji > ustawienia > zezwalaj na aktualizacje automatyczne > tylko Wi-Fi lub nie zezwalaj.

Na koniec dodać na pulpit widżet Transfer danych, po sesji naciskasz na niego i nie musisz wchodzić w ustawienia.

Czy nie instalowałeś żadnych aplikacji, które mogą omijać ograniczenie transferu? Być może jest to spowodowane aplikacjami i wstępnymi ustawieniami wrzuconymi przez operatora.

 #616245  autor: miodas007
 24 lut 2013, 12:01
Być może jest to spowodowane aplikacjami i wstępnymi ustawieniami wrzuconymi przez operatora.
tak też właśnie myślę