DAJ CYNK
  • Uwagi dotyczące serwisu - propozycje zmian, zauważone błędy, itp. Także komunikaty administratorów forum.
Uwagi dotyczące serwisu - propozycje zmian, zauważone błędy, itp. Także komunikaty administratorów forum.

Moderator: Moderatorzy

 #1085790  autor: Przemix
 18 gru 2019, 14:48
Wprowadzenie płatnego przedłużania GB w OFnK, a następnie podwyżki nawet o 230%

dokłanie to To nie symboliczna opłata jak 5gr za sprawdzenie stanu konta, tylko grube pieniądze za samą ważność internetu

0,5GB więcej w Dropbox po rejestracji z linka https://db.tt/2TAqb2vA8p
32 minuty na hulajnogi Hive - podaj przy rejestracji w aplikacji: wo3MowGs
10zł na hulajnogi Lime - podaj RUBKS7Q
20zł na hulajnogi CityBee - podaj kod JN8CH
 #1086174  autor: Remington
 23 gru 2019, 11:40
Eragon pisze:
17 gru 2019, 23:39
1. Orange - za pomijanie Nju we wszelkich wprowadzanych nowościach tegorocznych.

Może to zamierzone działanie? Flex teraz jest na topie, a nie nju, które... kto wie czy czeka jakakolwiek przyszłość. Nawet wejście do głównej siedziby Orange w Al. Jerozolimskich jest ozdobione wielkim napisem "Flex".
lakers67 pisze:
20 gru 2019, 18:58

5G Ready PLAY
Reklamy PLAY z Węgiel czy jak jej tam

O ile 5G to marketingowa ściema słusznie zasługująca na krytykę, to wzięcie do reklamy Junior Box'a piosenkarki niezwykle popularnej wśród młodzieży było bardzo rozsądnym posunięciem ich marketingu. Dorośli mają skoczków, a dzieciaki Roksanę Węgiel i Play wygłupiłby się gdyby teraz nie wziął za wszelkie pieniądze do reklam Viki Gabor.

Ode mnie jeszcze kolejne propozycje, wciąż w obszarze psucia prepaida przez Orange (kto wie, może całokształt tych działań zostanie "nagrodzony" Głuchym Telefonem?):

- zmiana kolejności schodzenia pakietów danych w OFnK, przez co osoby mające jednocześnie bonus za doładowania i pakiety miesięczne jednych praktycznie nie mogą zużywać

- podwyżkę ceny minuty z 29 gr na 30 gr i tym samym zerwanie po 10 latach z trendem zapoczątkowanym przez Play.
 #1086176  autor: piotrzet
 23 gru 2019, 11:46
To ja się odniosę do lejka 15 Mb/s na kartę w T-Mobile.
Co jak co ale moim zdaniem to bardzo dobre ograniczenie dla ofert prepaid. Po pierwsze takie ograniczenie w telefonie nic nie ogranicza, po drugie prepaid to tańsza opcja i musi mieć jakieś różnice w stosunku do abonamentu.
Ja rozumiem, że zwolennicy ofert na kartę chcieliby mieć wszystko jak w abo ale bez przesady.

Rozumiem, że tutaj te osoby, które mają "roszczenia" co do tego lejka tak samo piszą np o ubezpieczycielu, który w niższej cenie oferuje mniejszy pakiet niż ten droższy.
W każdej dziedzinie jeśli płacimy za coś mniej to otrzymujemy mniej, a nie to samo. Właśnie z tego powodu cena jest niższa.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1086177  autor: Remington
 23 gru 2019, 11:55
piotrzet pisze:
23 gru 2019, 11:46
To ja się odniosę do lejka 15 Mb/s na kartę w T-Mobile.

Chciałem, ale zapomniałem o tym napisać. Lejek 15 Mbps w prepaidzie TM to nie jest kwestia 2019 r., więc poza tym konkursem.

Podobnie jak zmiany na Telepolis - jak ich by nie oceniać, pozytywnie czy negatywnie, to miały one miejsce w 2018 r.
 #1086180  autor: piotrzet
 23 gru 2019, 12:03
Też prawda.
Ale fakt, że dopiero o tym w 2019 zaczęto mówić świadczy o jednej rzeczy. Niestety ludzie nie czytają tego co podpisują, a później mają pretensję do nie wiadomo kogo.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1086181  autor: Remington
 23 gru 2019, 12:13
piotrzet pisze:
23 gru 2019, 12:03
Niestety ludzie nie czytają tego co podpisują

Świadomi piszą tutaj i się skarżą. "Masa", czyli 99,9% (szacunek z kapelusza, ale nie sądzę bym się zbytnio mylił) w ogóle nie zauważa tego lejka i to do nich kierowana jest oferta.

Przy okazji GT z poprzednich lat, wciąż nie mogę wybaczyć redaktorom, że nie przyznali GT za tego gniota jakim był dziurawy i kulawy (wszak zrobiony na kolanie) obowiązek rejestracji prepaidów. To mój kandydat nr 1. na Głuchy Telefon Dekady, jeśli coś takowego ktoś kiedyś wymyśli 😉.

No, ale wróćmy do Głuchych Telefonów A.D.2019.
 #1086186  autor: Mixiorek
 23 gru 2019, 13:03
Oczywiście, że Annopol (Pożar serwerowni T-Mobile i jego następstwa). Nic innego w tym roku się nie liczy.
W odpowiednim wątku została opisana ta tragedia w kilku aktach. Od samej lokalizacji DT po pretensje do Straży Pożarnej. Ta lokalizacja nowego DT na Szlacheckiej (też Annopol) też nie spełnia kilku warunków profesjonalnego DT.
Monty Python jest dumny z TMobile. Specjaliści od Disaster (Recovery).

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1086298  autor: Remington
 25 gru 2019, 22:26
Dzięki wszystkim za udział. No to znamy rozstrzygnięcia:
https://www.telepolis.pl/artykuly/felie ... efony-2019

Wydarzenie roku
Głuchy telefon w kategorii Wydarzenie Roku trafia do T-Mobile, po dramatycznym pożarze serwerowni.

Usługa roku
Głuchy Telefon w kategorii Usługa Roku trafia do T-Mobile za zabicie oferty nielimitowanego Internetu domowego.

Prepaid roku
Orange podciął skrzydła niemal wszystkim ofertom na kartę, dzielnie starając się o tegoroczną nagrodę.

Telefon roku
...Samsungiem Galaxy Fold. Sprzęt to do granic możliwości innowacyjny, ale z ekranem o niemal zerowej odporności na uszkodzenia.

Marka roku
Głuchy Telefon w kategorii Marka Roku otrzymuje Play za markę 5G Ready.

Promocja roku
nagrodę główną zgarnia bez dwóch zdań Xiaomi za świąteczną wyprzedaż połączoną z zamieszkami i atakami na ochronę sklepu.

Człowiek Roku
Głuchy Telefon w kategorii Człowiek Roku trafia do Adama Andruszkiewicza, wiceministra cyfryzacji.

Wypowiedź Roku
Głuchy Telefon w kategorii Wypowiedź Roku trafia do Play za wypowiedź prezesa sieci, Jean-Marc Hariona. Uważa on, że Polacy są gotowi na podwyżki cen usług mobilnych.

Uwaga! Głosowanie czytelników trwa do 6 stycznia 2020 r.:
https://www.telepolis.pl/ankiety/gluchy ... lepolis-pl
 #1086300  autor: Remington
 25 gru 2019, 22:46
Teraz kilka moich przemyśleń.

GŁOSUJĘ NA ORANGE, ponieważ wszystkie inne propozycje to raptem godne politowania sprawy, z których można się pośmiać (no, z wyjątkiem oferty netu w TM), ale same w sobie nieszkodliwe. Natomiast Orange najzwyczajniej w świecie zaszkodziło klientom i swojemu wizerunkowi świadomie psując coś co było dobre i przez lata ich wyróżniało.

Virgin gdyby kilka dni wcześniej poinformował o wycieku danych klientów, pewnie mógłby rzutem na taśmę coś zgarnąć w tym plebiscycie 🤣

Jako krytyk brandu 5G Ready w Play mam ten dysonans, że rok kończą zapowiedzią faktycznego komercyjnego uruchomienia niebawem 5G, czyli są już 5G ready.

Usługą roku było i jest dla mnie płatne przedłużanie bonusowego internetu w OFnK. Nie było chyba jeszcze takiej usługi, którą by szumnie wprowadzono, a po kilku miesiącach podniesiono cenę o 230%. Pozostaje zgodzić się z werdyktem redakcji, skoro całość działań Orange w prepaidzie została "doceniona" Głuchym Telefonem.

Skoro już o podwyżkach mowa, to nie mam zdania o wypowiedzi roku. Jest za wcześnie by ją ocenić. Ceny zaczęły rosnąć, widać to u każdego operatora na różne sposoby (u jednych podwyżki wprost, u innych nowe oferty dające więcej, ale za wyższą cenę, u jeszcze innych mniej lub niemal brak promocji itd.). I jakoś ludzie nie wychodzą na ulice, a ruch MNP drastycznie nie rośnie. Może więc skoro tak wzrosły płace w naszym kraju, podwyżki wcale nie są dotkliwe dla Polaków?
 #1086319  autor: Mixiorek
 26 gru 2019, 10:28
Awaria największego i najważniejszego data center TMobile była nieszkodliwa? Podnoszenie usług przez dni i tygodnie. To ciekawe.
1. Awarie zawsze się zdarzają
2. Jednak nie każdy wybiera sobie lokalizację DT z sąsiedztwem za ścianą. Wynajęcie magazynu do podziału to jak się okazało i można było się spodziewać strzał w kolano
3. Jak już taka awaria ma miejsce to jest plan awaryjny. Szczególnie u operatora, który chwali się, że ma sporo DT. Dubluje się kluczowe i krytyczne procesy itp. wdraża i ćwiczy takie sytuacje gdy wypada jeden z kluczowych elementów sieci. Podnoszenie całości to powinna być może jedna noc, weekend (to był bodajże czwartek?) a nie kolejnych tydzień i jeszcze dłużej. Tam były punkty styku z innymi operatorami, system sprzedażowy, system obsługi klientów itp. itd. ponoć również jeden z systemów zarządzania siecią.

O żenujących pretensjach do PSP o wyłączeniu zasilania nie wspomnę. To jedna z podstawowych procedur straży w takich sytuacjach.
TMobile pokazał amatorszczyznę od A do Z. Ktoś zdecydował o takiej lokalizacji. Ktoś widział to sąsiedztwo. Nikt chyba niczego nie ukrywał. Ktoś wiedział czy są procedury awaryjne na krytyczne sytuacje.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2019, 10:35 przez Mixiorek, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1086322  autor: piotrzet
 26 gru 2019, 10:50
Wszyscy tak tutaj krytykują T-M za lokalizację. Dopiero kiedy się coś stało wszyscy ojej mieli lokalizację DC koło hurtowni. Jestem ciekaw gdzie inne firmy mają swoje DC i czy czasem też nie ma takich rzeczy.
Co do samej awarii później. Ciekawe jak inne sieci nie działałyby z powodu czegoś takiego. Też nikt nie wie i teraz to już raczej się nie przekonamy. Ale sądząc po tym jak jedna sieć testuje pewne usługi niektórzy dostępu do telefonu mogliby nie mieć przez dłuższy czas ;)

Owszem nie bronię T-M, że lokalizacja była beznadziejna, bo była ale jakoś kilka lat podejrzewam to DC tam stało i nikt nic o tym nie napisał. A lokalizacja jakaś ukryta nie była i logo T-M DC tam było.

Swoją drogą teraz patrząc na wyciek danych w VM to ni jak ma się to do tego pożaru DC.

Ja swój głos oddałem na 5G Ready w Play. Zdecydowanie kolejne kłamstwo w wykonaniu tego operatora jak było to przy LTE.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1086323  autor: Remington
 26 gru 2019, 10:59
Mixiorek pisze:
26 gru 2019, 10:28
Awaria największego i najważniejszego data center TMobile była nieszkodliwa? Podnoszenie usług przez dni i tygodnie. To ciekawe.

Pożar był szkodliwy - dla środowiska. Czy jego skutki były szkodliwe dla klientów? Były jakieś niedogodności usuwane tygodniami i to wszystko. Szkodliwe są natomiast zmiany w ofertach, bo psują wizerunek i rynek podnosząc ceny.