DAJ CYNK
  • Uwagi dotyczące serwisu - propozycje zmian, zauważone błędy, itp. Także komunikaty administratorów forum.
Uwagi dotyczące serwisu - propozycje zmian, zauważone błędy, itp. Także komunikaty administratorów forum.

Moderator: Moderatorzy

 #1086326  autor: Mixiorek
 26 gru 2019, 11:47
Jak rozumiem po tych wydarzeniach wizerunek TMobile jako profesjonalnej firmy został utrwalony na rynku? Przecież ten pożar i jego skutki obnażyły do kości wszystkie słabości tej firmy. Można mówić miesiącami o jakości. Uprawiać cudowny PR i marketing. Mówić, że się ma mnóstwo klientów. Szczególnie tych z przetargów publicznych gdzie główne kryterium to najniższa cena a nie na najlepsza jakość . O tym jak bardzo dba się o procedury itp. Robić testy "zewnętrznej firmy". "Best in the test".
A potem przychodzi twarda weryfikacja i "król jest nagi".

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1086327  autor: piotrzet
 26 gru 2019, 11:51
Ale czy testy best in test testują odporność na pożar? Czy coś innego? Bo mnie się wydaje, że zupełnie co innego. Więc nie wiem jakie znaczenie mają w kontekście pożaru. Zresztą nie kojarzę, żeby T-Mobile reklamował się "Sieć najbardziej odporna na pożary" tylko coś zupełnie innego.
Z tego co można przeczytać na stronie wygrywają w kategoriach:
"Jakość połączeń"
"Jakość usług transmisji danych"
"Jakość streamingu video"
"Najszybszy internet mobilny"
"Najszybsze pobieranie danych"
O pożarach ani słowa.

Po za tym słowo "najlepszy" nie oznacza, że są we wszystkim najlepsi. Najlepszy oznacza też, że jest lepszy w większej ilości testów niż konkurencja.
Przykład wygrywają 3 testy z 5. Też mogą się reklamować jako najlepsi.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1086328  autor: Remington
 26 gru 2019, 12:08
Mixiorek,
czy naprawdę uważasz, że klienci TM nadal odczuwają niedogodności związane z tym pożarem? I że nadal go rozpamiętują?

Było to wydarzenie roku, bo bez precedensu i to pod wieloma względami. Ale skończone w czasie.
 #1086334  autor: Mixiorek
 26 gru 2019, 12:37
Nie bardzo rozumiem. Głuchy telefon jest tylko dla wydarzeń, które ciągle trwają lub ich następstwa są nadal odczuwalne?

Orange ma nadal najtańsze usługi prepaid i jedne z najlepszych o ile nie najlepsze na rynku (zależy na co kto zwraca uwagę). Flex i Nju nie mają za bardzo konkurencji na naszym rynku. No może Plush. U pozostałych operatorów jest drożej albo mają oferty prepaid nieadekwatne do naszego rynku (TMobile).
Jakieś chomikowanie GB czy inne sprawy jest dla wąskiej grupy entuzjastów lub studentów/centusiów, którzy dla 3zł mniej są w stanie poświęcać czas, którego mają dużo. Do tego ja nadal uważam, że na naszym rynku ceny są niskie. Jeżeli komuś jest źle prośba by pojechał do innego kraju i zobaczył jak wyglądają ceny usług telco. Jakie są pakiety danych, jak wygląda zasięg itp.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1086339  autor: Remington
 26 gru 2019, 13:14
Mixiorek pisze:
26 gru 2019, 12:37
Nie bardzo rozumiem. Głuchy telefon jest tylko dla wydarzeń, które ciągle trwają lub ich następstwa są nadal odczuwalne?

Skąd w ogóle taki wniosek? Przecież TM dostał GT. Ja natomiast wyjaśniłem, dlaczego moim faworytem spośród wszystkich wyróżnionych jest Orange i dlaczego na nich głosuję - bo chodzi o wiele działań długofalowych, które nadal trwają, a są szkodliwe dla pozycji tego prepaida na rynku i samych klientów. Skala jest więc dużo większa i rozłożona w czasie. Dlatego głosuję na Orange.
 #1086366  autor: Dorotea
 27 gru 2019, 01:50
leszekte pisze:
16 gru 2019, 16:30
T-mobile - za limity prędkości internetu w prepaidzie ( nie chcą szybciej zarabiać?)
piotrzet pisze:
23 gru 2019, 11:46
To ja się odniosę do lejka 15 Mb/s na kartę w T-Mobile.
Co jak co ale moim zdaniem to bardzo dobre ograniczenie dla ofert prepaid. Po pierwsze takie ograniczenie w telefonie nic nie ogranicza, po drugie prepaid to tańsza opcja i musi mieć jakieś różnice w stosunku do abonamentu.
Ja rozumiem, że zwolennicy ofert na kartę chcieliby mieć wszystko jak w abo ale bez przesady.
Ograniczenie jest głupie po prostu. Ponadto można je zdjąć wykupując pewne pakiety netu i wtedy jest jak w abo. Czasami tak robię jak muszę skorzystać z TM by szybko coś wysłać.

Jeszcze dorzucę do nominacji kulawy system, często musi być sterowany ręcznie, bo wiele rzeczy trzeba robić za pośrednictwem zgłoszeń.
 #1086369  autor: fwitkowski17
 27 gru 2019, 07:27
Dorotea pisze:
27 gru 2019, 01:50
Ograniczenie jest głupie po prostu. Ponadto można je zdjąć wykupując pewne pakiety netu i wtedy jest jak w abo. Czasami tak robię jak muszę skorzystać z TM by szybko coś wysłać.

Jeszcze dorzucę do nominacji kulawy system, często musi być sterowany ręcznie, bo wiele rzeczy trzeba robić za pośrednictwem zgłoszeń.
Jakim pakietem zdejmujesz ten lejek? Bo u mnie jak dezaktywowałem przed czasem pakiet no-limit 25 zł i aktywacji 15 GB za 15 zł to mi lejek pozostał (15 Mb/s). Do dzisiaj się z tym nie uporali. Za to błyskawicznie uporali się z nieprzyznanymi 5 GB na święta...
 #1086370  autor: Remington
 27 gru 2019, 08:08
@Dorotea
bo to wszystko jest przenoszeniem przez TM do Polski rozwiązań niemieckich, bez refleksji, że Niemcy są mega zacofane:
- lejek w prepaidzie (tam jest 25Mbps)
- brak listy połączeń w aplikacji (przez długie miesiące, bo ostatnio to dodali)

Cud, że za wjazd do LTE nie każą płacić.
 #1086372  autor: piotrzet
 27 gru 2019, 08:24
Zadałem pytanie czy ten lejek coś ogranicza w telefonie konkretnej odpowiedzi dalej nie dostałem.
Ograniczenie jest bardzo sensowne. Płacisz mniej to i masz mniejsze możliwości. Tak działa to wszędzie czemu u operatorów miałoby być inaczej?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1086385  autor: Karlos20
 27 gru 2019, 10:12
piotrzet: To wytłumacz czemu w prepaidach T w podobnych cenach jak u konkurencji net jest przycinany i to permamentnie, w pakietach GB na szybszą transmisję a w innych sieciach już nie? (Nie wspominam o starych taryfach w Play gdzie jest 7 mbps, bo to cena za roczną ważność konta lub darmowe połączenia wewnątrzsieciowe). Żeby abonenci MIX lub postpaid mieli wyższe prędkości. 70GB w nowych abo musi być w jakimś stopniu swobodnie wykorzystywane.
I jeszcze jedno: w T jest nieśmiertelny lejek 16 kbps lub net jest odcinany po pakietach (albo włączy się powalona opcja "Bezpiecznego Internetu"), a nawet tańsze a2mobile po wyczerpaniu GB na maksa jest 0,5 mega. Można tanio i dobrze. To wola sieci.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1086391  autor: piotrzet
 27 gru 2019, 10:41
a2mobile w tej sieci nawet nie ma HDVoice więc o czym ty mówisz? Naprawdę jak już coś porównujesz to mniej więcej to samo, a nie dwa różne. Można porównać malucha z ferrarii tylko co z tego?
A to już pytanie do konkurencji. Spytaj przy okazji czemu konkurencja nie daje promocji w trakcie umowy dla abonamentu tylko dla samych prepaidów? Bo złapali na umowę to dopóki się nie skończy to nikt nie ucieknie? Czy jak?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1086395  autor: piotrzet
 27 gru 2019, 10:56
Nie byłoby problemu gdyby tą aplikację wprowadzili kilka lat temu, a nie teraz. Swoją drogą podobno miało już działać VoLTE i VoWiFi w tej sieci natywniee jak to pisało parę osób na forum, a tu dalej nic. Teraz chyba czekają nas kolejne 4 lata testów tych usług :lol:

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png