DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy urządzeń Apple: iPhone, iPod oraz iPad - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
Jeśli interesują Cię sprawy związane z aplikacjami oraz systemami mobilnymi Apple - zajrzyj do działu iOS i iPadOS.
 #959231  autor: tortex32
 03 lis 2017, 17:03
Witam, mam problem dotyczacy zakupu Iphona 8 na allegro a mianowicie czytalem na wielu stronach ze na produkty apple jest 12 miesieczna gwarancja producenta, lecz w aukcji ktora mnie zainteresowala sprzedawca pisze ze obowiazuje gwarancja 24 miesieczna i czy w tym wypadku jest to gwarancja producenta czy gwarancja serwisowa, nie jest czasami tak ze kazdy iphone podlega gwarancji producenta przez 12 miesiecy?
Moglby mi ktos rozjasnic ta sprawe, z gory dziekuje.
 #959235  autor: Remington
 03 lis 2017, 17:49
Gwarancja - dobrowolna odpowiedzialność producenta lub dystrybutora lub sprzedawcy (zależnie od tego kto z nich udziela tej gwarancji), na warunkach określonych przez niego

Rękojmia - 24-miesięczna odpowiedzialność sprzedawcy za jakość towaru, regulowana prawnie; w praktyce zabezpiecza tylko jeśli jest się konsumentem (zakup od firmy przez osobę fizyczną)
 #960469  autor: ipman
 10 lis 2017, 19:06
Remington pisze: Rękojmia - 24-miesięczna odpowiedzialność sprzedawcy za jakość towaru, regulowana prawnie; w praktyce zabezpiecza tylko jeśli jest się konsumentem (zakup od firmy przez osobę fizyczną)
Najważniejszą rzeczą jest to, że w przypadku uszkodzenia towaru z powodu wady fabrycznej w ciągu pierwszych 12mscy od zakupu to na sprzedawcy leży obowiązek udowodnienia, że sprzedany towar nie posiadał wad w momencie sprzedaży(jeśli trafimy na nieuczciwego sprzedawcę, który nie chce zrealizować gwarancji). W przypadku gdy towar ulegnie uszkodzeniu z winy producenta w okresie od 12-24msca sprawa się komplikuje, bo to TY jako konsument musisz wykazać sprzedawcy, że towar w momencie sprzedaży posiadał wadę fabryczną - to wiąże się z kosztami sądowymi, ekspertyzami, a jeżeli producent oficjalnie nie potwierdzi, że dana partia towaru była wadliwa sprawa jest skazana na porażkę.