iPhone 5C - czy warto, co z gwarancją i jej "kruczkami"
Post:20 sie 2015, 12:12
Hej.
Niedawno moja uwage przykuł "ajfon dla ubogich" - model 5C skierowany do mniej zamożnych miłosników marki. Ogólnie chwalę sobie odtwarzacze z logo Apple, natomiast stycznosc z iPhone mam niewielka. W moich rękach gościły modele 2G, 3G i 4. Jednak wszystkie kupowałem jako uzywane, bez gwarancji. Tym razem skłaniałbym się ku nowemu egzemplarzowi. I tu rodzi się pytanie, co z gwarancja? Gwarancja producenta = dobrowolne świadczenie naprawy, warunki gwarancji ustala sam gwarant. Jakie "kruczki" stosuje Apple? Pomijając krótki okres gwarancji wyznaczony na 12 miesięcy? Czy w przypadku powoływania się na niezgodnośc towaru z umowa kręcą nosem i szukają wszelkich wymówek, aby odesłać mnie z kwitkiem?
Ceny na Ceneo przekraczaja 1500zł (w sklepie Apple 1699zł). Na Allegro są egzemplarze po 800zł, ale z niepewnego źródła i z gwarancja serwisową - za taką podziękuje - z wyłączeniem kilku sztuk za kwotę powyzej 1000zł. W sklepie X-KOM nowy żółty 5C - 1499zł, a znalazlem jeszcze takie oferty:
1) http://allegro.pl/apple-iphone-5c-zolty ... 27349.html 1239zł
2) http://allegro.pl/apple-iphone-5c-8gb-z ... 91232.html 1319zł
Jak wyglada kwestia gwarancji w przypadku gdy odkupuje telefon od osoby prywatnej, ktora kupila telefon na umowę? Takie aukcje tez co jakis czas goszczą na Allegro i ceny są całkiem sensowne 1000-1200zł i to za nowe, nierozpakowane, prosto z salonu. Apple nie robi kłopotow z tym, ze jest "drugi" wlasciciel? Co z operatorem - będzie ode mnie wymagał czegoś poza faktura/paragonem gdybym chciał zanieśc telefon na gwarancje do salonu? Na iPhone instalowane jest oprogramowanie operatora (tapety, dzwonki, aplikacje itd.)?
Niedawno moja uwage przykuł "ajfon dla ubogich" - model 5C skierowany do mniej zamożnych miłosników marki. Ogólnie chwalę sobie odtwarzacze z logo Apple, natomiast stycznosc z iPhone mam niewielka. W moich rękach gościły modele 2G, 3G i 4. Jednak wszystkie kupowałem jako uzywane, bez gwarancji. Tym razem skłaniałbym się ku nowemu egzemplarzowi. I tu rodzi się pytanie, co z gwarancja? Gwarancja producenta = dobrowolne świadczenie naprawy, warunki gwarancji ustala sam gwarant. Jakie "kruczki" stosuje Apple? Pomijając krótki okres gwarancji wyznaczony na 12 miesięcy? Czy w przypadku powoływania się na niezgodnośc towaru z umowa kręcą nosem i szukają wszelkich wymówek, aby odesłać mnie z kwitkiem?
Ceny na Ceneo przekraczaja 1500zł (w sklepie Apple 1699zł). Na Allegro są egzemplarze po 800zł, ale z niepewnego źródła i z gwarancja serwisową - za taką podziękuje - z wyłączeniem kilku sztuk za kwotę powyzej 1000zł. W sklepie X-KOM nowy żółty 5C - 1499zł, a znalazlem jeszcze takie oferty:
1) http://allegro.pl/apple-iphone-5c-zolty ... 27349.html 1239zł
2) http://allegro.pl/apple-iphone-5c-8gb-z ... 91232.html 1319zł
Jak wyglada kwestia gwarancji w przypadku gdy odkupuje telefon od osoby prywatnej, ktora kupila telefon na umowę? Takie aukcje tez co jakis czas goszczą na Allegro i ceny są całkiem sensowne 1000-1200zł i to za nowe, nierozpakowane, prosto z salonu. Apple nie robi kłopotow z tym, ze jest "drugi" wlasciciel? Co z operatorem - będzie ode mnie wymagał czegoś poza faktura/paragonem gdybym chciał zanieśc telefon na gwarancje do salonu? Na iPhone instalowane jest oprogramowanie operatora (tapety, dzwonki, aplikacje itd.)?