Strona 1 z 1

[E52] Reklamacja NOKIA- akcesoria i telefon

Post:26 lis 2011, 17:32
autor: silesia-it
Moje pytanie dotyczy reklamacji telefonu marki Nokia model e52.
W poniedziałek zanoszę go do reklamacji, ale przed tym chciałbym wiedzieć, czego mogę domagać się od serwisu ponieważ:
Po 2 miesiącach od zakupu zepsuł się uchwyt do nawigacji w telefonie. Nie reklamowałem go bo po prostu- nie miałem na to czasu. Dowiedziałem się natomiast, że na akcesoria firma nokia daje 6 mcy gwarancji. Czy jest to zgodne z prawem ? Przecież minimum gwarancji to 12 mcy ?

Pomijam kwestię szybko rysującej się tylnej części obudowy z odpadającym lakierem. Telefon przede wszystkim zawiesza się bardzo często, po wejściu do menu pokazują się "krzaki" na dole ekranu, a po włączeniu aparatu lub otwarciu zdjęcia z galerii- telefon wyłącza się.
Jego ponowne włączenie jest wręcz niemożliwe- trwa to nie raz 20-30 min.

Pobliski serwis komputerowy katowice poradził, aby bez zwłocznie oddać telefon na gwarancji.

Czy mogę liczyć, że w związku z tak dużą liczbą wad, telefon zostanie wymieniony ?
Czy ktoś ma doświadczenie z podobnym problemem w tym modelu ?

Post:26 lis 2011, 17:41
autor: ciuchcia
silesia-it pisze:przecież minimum gwarancji to 12 mcy ?
Na jakiej podstawie to wnosisz ? Gwarancja jest to dobrowolne zobowiązanie się producenta / sprzedawcy do określonych czynności. Więc wogole nie musi występować.
silesia-it pisze:Czy mogę liczyć, że w związku z tak dużą liczbą wad, telefon zostanie wymieniony ?
nie
silesia-it pisze:Czy ktoś ma doświadczenie z podobnym problemem w tym modelu ?
tak - oddawać do skutku.

Post:26 lis 2011, 17:55
autor: silesia-it
Dziękuję za powyższe odpowiedzi.

Skąd wnoszę, że 12 mcy ?
Zgodnie z dyrektywą UE wszystkie nowe urządzenia powinny posiadać gwarancję na sprzedawany produkt minimum 12 mcy

Post:26 lis 2011, 18:15
autor: piokuk
Nie ma takiej dyrektywy. Gwarancja być może, lecz nie musi (jest to dobrowolne zobowiązanie się gwaranta do spełnienia określonych świadczeń na rzecz uprawnionego z tytułu gwarancji). Czymś innym jest natomiast rękojmia/odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Przeczytaj sobie ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej lub art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego (jeżeli kupiłeś telefon "na firmę").
Ps. Tego co piszę jestem pewien.

Post:26 lis 2011, 18:20
autor: silesia-it
Widzę, że jesteś dobrze zorientowany, więc dopytuję dalej :)

Jak więc zgłosić niezgodność z umową ? Czym się to różni ? Jakie znaczenie czy telefon na firmę czy nie ?

Post:26 lis 2011, 18:31
autor: piokuk
Napisz maila - podam numer telefonu, zadzwonisz w poniedziałek - odpowiem na Twoje pytania. Pisać mi się nie chce.

Post:26 lis 2011, 19:04
autor: silesia-it
"zapalony dyskutant" i pisać się nie chce ;)
- ok- fora[at]silesia-it.pl