Strona 1 z 1

E72 - w trakcie transmisji danych telefon po za zasięgiem

Post:16 wrz 2011, 21:21
autor: arczi
Witam,
Od pewnego czasu znajomi narzekają, iż często jestem po za zasięgiem sieci. Sprawdziłem to i okazało się, iż kiedy korzystam z internetu lub mam włączoną aplikację, która transmituje dane telefon jest po za zasięgiem sieci, lecz na wyświetlaczu wskaźnik zasięgu pokazuje sygnał normalnie.
Przykładowo, kiedy w mojej E72 mam włączone gg, wtedy dzwoniący dostaje komunikat o tym, że jestem po za zasięgiem lub mam wyłączony telefon.
W trakcie korzystania z wifi wszystko jest ok., dzieje się tak, gdy korzystam z gprs.

Prośba o radę, czy symbian tak już ma, czy jest sposób na to, aby działało jednocześnie połączenie danych i telefon.
Szukałem w ustawieniach ale nic nie znalazłem.
pozdrawiam

Post:16 wrz 2011, 21:50
autor: Ramirez
Może to wina Orange.?? To samo zauważyłem u kolegi. Tylko on ma Orange Free na kartę i jakiegoś taniego dotykowego samsunga bez systemu. I tez do niego nie mogłem się dodzwonić jak miał włączony internet

Post:16 wrz 2011, 21:53
autor: Jaca
Probowales zaktualizowac soft w telefonie ? Jesli nie, to zrob aktualizacje przez NSU i zobacz czy problem nadal wystepuje.

Post:16 wrz 2011, 21:59
autor: MK_
Gdy jest aktywna transmisja danych w GPRS/EDGE nie jest możliwe połączenie głosowe. Sieć może zawiesić transmisje i przepuścić połączenie, ale nie musi. W 3G takiej niedogodności nie ma.

Post:16 wrz 2011, 22:38
autor: arczi
Soft jest aktualny. Ostatnio aktualizowałem. Chociaż wiadomo jak Orange podchodzi do aktualizacji - niezbyt szybko, powiedziałbym za wolno... ale cóż, taki jest Orange.
Ma swoje wady i zalety... jak każda inna, zasięg i transmisja danych jak dla mnie ok. i tu nie będę polemizował ;)
Faktycznie, w sieci GPRS/EDGE problem występuje (wąskie pasmo), włączyłem Skypa i telefon jest po za zasięgiem. W sieci 3G, jak napisał MK_ tego zjawiska nie ma. wszystko działa poprawnie i net i telefon. Dziękuję bardzo za szybką pomoc.
Ciekaw jestem, czy w innych sieciach jest taka sama sytuacja.
A może np. w Plusie, T-mobile lub Play w trakcie transmisja danych w GPRS/EDGE telefon działa normalnie.
Czy ktoś spotkał się z tym przypadkiem?
pozdrawiam

Post:16 wrz 2011, 22:48
autor: MK_
Swego czasu, jak jeszcze nie miałem telefonu z 3G to często korzystałem z EDGE Plusa i podczas połączenia wychodzącego/przychodzącego transmisja była zawieszana (nie przerywana!) do czasu zakończenia połączenia.

Post:16 wrz 2011, 22:53
autor: arczi
Plus ma najlepszy sprzęt, pewnie z tego to wynika :D
Nie sądzę aby T-mobile albo Play dały możliwość jednoczesnego korzystania z neta i głosu :lol:
Dziękuję za odpowiedź :)
Myślę, że temat jest już do zamknięcia.
pozdrawiam

Post:16 wrz 2011, 23:03
autor: MK_
Sprawdziłem właśnie Playa - w EDGE nie można się dodzwonić. Na roamingu Plusa też.

Post:16 wrz 2011, 23:07
autor: arczi
pewnie Plus dba o swoich klientów a nie o obcych z Playa;)

Post:22 wrz 2011, 18:00
autor: thonka
to nie jest wina sieci, a technologii.
przy technologii GSM transmisja danych jest przerywana lub zawieszana, przy UMTSie problem ten nie wystepuje.

ja majac telefon w erze/t-mobile od 5 lat nigdy nie zauwazylem podobnych problemow, a domyslnie mam wlaczona usluge powiadamiania o probie polaczenia w przypadku braku zasiegu.

Post:22 wrz 2011, 18:30
autor: Kamil_K
Kiedyś sprawdziłem, jak to wygląda w Plusie i w dziadostwie:
Przetestowałem z ciekawości przy intensywnej transmisji danych (pobieranie dużego pliku):

SE Xperia X10i

Plus 3,5G próba 1: OK
Plus 3,5G próba 2: OK
Plus 3,5G próba 3: OK

Plus EDGE próba 1: OK (przerwało EDGE)
Plus EDGE próba 2: OK (przerwało EDGE)
Plus EDGE próba 3: OK (przerwało EDGE)

PLAY 3,5G próba 1: zonk (przerwało HSDPA)
PLAY 3,5G próba 2: OK
PLAY 3,5G próba 3: zonk (przerwało HSDPA)

PLAY EDGE próba 1: zonk (wybrany abonent jest w tym momencie nieosiągalny)
PLAY EDGE próba 2: OK (przerwało EDGE)
PLAY EDGE próba 3: OK (przerwało EDGE)

SE Aspen

Plus 3,5G próba 1: zonk (przerwało HSDPA)
Plus 3,5G próba 2: OK
Plus 3,5G próba 3: OK

Plus EDGE próba 1: OK (przerwało EDGE)
Plus EDGE próba 2: OK (przerwało EDGE)
Plus EDGE próba 3: OK (przerwało EDGE)

PLAY 3,5G próba 1: zonk (przerwało HSDPA)
PLAY 3,5G próba 2: zonk (przerwało HSDPA)
PLAY 3,5G próba 3: zonk (przerwało HSDPA)

PLAY EDGE próba 1: zonk (wybrany abonent jest w tym momencie nieosiągalny)
PLAY EDGE próba 2: OK (przerwało EDGE)
PLAY EDGE próba 3: zonk (wybrany abonent jest w tym momencie nieosiągalny)