Strona 1 z 1
[e66] Problem po sciągnięciu Simlocka
Post:13 paź 2009, 01:02
autor: tuptuś
Witam,
mam problem, ponieważ telefon był kupiony w sieci Orange. Ja korzystam z innej sieci. Ściągnęłam Simlocka i tu pojawił się problem, ponieważ telefon sam zaczął się wyłączać i lekko się wiesza. Sądziłam, że może być to wina tego menu Orange, więc zmieniłam je na Nokię, jednak telefon działa nadal tak samo. Proszę, jak ktoś wie to niech powie co mogło się z nim stać? Z góry dziękuję.
Post:13 paź 2009, 06:44
autor: Mordrag
W komisach zawsze coś zepsują. Miałem tak samo z d750i
Post:14 paź 2009, 17:40
autor: Orfi
Wgraj aktualizację softu przez NSU (Nokia Software Updater) a jeżeli to nie pomoże, bo nie będzie aktualizacji dla Twojego operatora to czysty niebrandowany soft( musisz wtedy zmienić Product Code). Gwarancji już i tak nie masz, bo zdjęłaś simlocka w nieautoryzowany sposób, więc zmiana PC nie zaszkodzi.
Post:14 paź 2009, 19:28
autor: fortel
Orfi,wgrała soft nokii ale proponuję zrobić twardy reset telefonu!powinno pomóc!
Post:14 paź 2009, 20:46
autor: Orfi
@Fortel ja zrozumiałem, że autorka tematu wyłączyła Orange menu (które zresztą Orange pakuje do większości swoich telefonów) i zastąpiła je standardowym Nokii, ale problem wystąpił po zdjęciu simlocka, więc to pewnie niewiele pomogło. Wgranie nowego softu przez NSU i tak spowoduje reset poprzedniego, więc jest szansa, że wszystko wróci do normy o ile fachowcy z komisu nie uwalili czegoś na płycie głównej.
Post:14 paź 2009, 22:12
autor: fortel
Popraw mnie jeśli się mylę:żeby wgrać czysty soft Nokii za brandowany to trzeba zmienić PC,tak? więc skoro wgrała nokiowski soft to i zmieniła przed tym PC i moim zdaniem wystarczy po takim zabiegu a:wyłaczyć/włączyć telefon albo b:zrobić reset...można oczywiście jeszcze raz wgrać softa ale czy to ma sens?Może masz i rację,że ,,fachowcy'' coś pochrzanili przy zdejmowaniu simloka-ja bym u nich reklamował tą ,,usługę''!

...wprawdzie tego wyrażnie nie pisze ale być może wcale nie wgrała nowego softu tylko wyłączyła orange menu i myśli,że ma menu nokii ?

Post:15 paź 2009, 10:01
autor: Orfi
@Fortel autorka tematu nic nie wgrywała i nic na temat nie napisała; jedyne co zrobiła to wyłączyła Orange menu po zdjęciu simlocka. Ja sugerowałem aktualizację przez NSU lub zmianę PC jeżeli dla jej brandowanej wersji softu nie będzie aktualizacji ( sam tak kiedyś miałem z E50, że dla brandowanego oprogramowania Plusa nie było aktualizacji a czysty soft Nokii miał już nowszą wersję).
Post:15 paź 2009, 10:04
autor: vinc
Panowie zamiast toczyć dyskusję może zaczekacie jak autorka tematu się wypowie... Jeśli chcecie sobie pogadać polecam pw lub gg

Post:17 paź 2009, 13:51
autor: tuptuś
Do telefonu został w komisie (w którym ściągany był simlock) wgrany nowy soft. Panowie mówili, że to pomoże. Telefon działał po tym jakieś 45 min. i znów zaczął się wyłączać. W serwisie Noki również zaproponowali wgranie nowego softu, jednak już teraz to nie wiem czy się opłaca go oddawać i płacić za tą usługę 120 zl, czy lepiej samemu coś podziałać.
Post:17 paź 2009, 19:37
autor: vinc
uuu to wygląda na coś poważnego i ja na Twoim miejscu domagałbym się od tych magików z serwisu naprawienie tej usterki... Sama nic nie zrobisz bo jak nic nie daje zmiana softu to coś zostało uszkodzone

Post:17 paź 2009, 23:31
autor: tuptuś
A czy Ci Magicy ponoszą jakąś odpowiedzialność? Za pierwszym razem, gdy zgłosiłam im ten problem kazali mi przynieść telefon i zrobili właśnie nowy soft, który nie pomógł. Czy wobec tego serwis może ponieść jakieś konsekwencje? Czego mogę się spodziewać przy kolejnej wizycie u nich. Z góry dziękuję za odpowiedź, jak również za wcześniejszą pomoc.
//
Według instrukcji znalezionej w internecie zmieniłam PC choć chyba był już zmieniony w serwisie przy zmianie softu. Następnie sama wgrałam nowe oprogramowanie. Wykorzystane programy to nss i nsu. Telefon się włączył i przy probie połączenia zgasł "zmęczony".
Post:18 paź 2009, 10:01
autor: dario321
a czy przed sciagnieciem simlocka tez sie wlaczal, wylaczal i wieszal?
piszesz,ze pochodzi z sieci Orange... z Orange PL?
Post:18 paź 2009, 11:52
autor: tuptuś
Telefon pochodzi z polskiego salonu Orange i przed zdjęciem simlocka nic się z nim nie działo. Telefon był zakupiony w marcu i korzystał z niego mój znajomy, więc wszystko do tej pory było w jak najlepszym porządku.
Post:18 paź 2009, 13:26
autor: Orfi
Wygląda na to, że magicy z tego serwisu coś jednak uwalili w telefonie ( szkoda, że nie poszłaś do salonu Orange, ze znajomym, tam simlocka można zdjąć za 77 zł i nie byłoby kłopotu, bo kody mają od producenta). Co do ewentualnej naprawy to jeżeli to jakaś renomowana firma, to powinni pomóc, w innym przypadku nie sądzę, żeby chcieli-nie dają gwarancji na takie usługi i ci uczciwsi nawet to zastrzegają przed zdjęciem simlocka.
Post:19 paź 2009, 09:04
autor: dario321
dokladnie
uwalili cos na plycie glownej
w Orange za 77zl pozbyli by sie blokady i gwarancja by byla
chytry dwa razy traci,pamietaj

Post:19 paź 2009, 19:14
autor: vinc
tuptuś pisze:A czy Ci Magicy ponoszą jakąś odpowiedzialność?
Zapewne nie, ale jeśli jest zależy im na opinii to powinni postarać się naprawić usterkę. Ewentualnie dać zniżkę na usługę...
tuptuś pisze:Według instrukcji znalezionej w internecie zmieniłam PC choć chyba był już zmieniony w serwisie przy zmianie softu. Następnie sama wgrałam nowe oprogramowanie. Wykorzystane programy to nss i nsu. Telefon się włączył i przy probie połączenia zgasł "zmęczony".
To już nic nie poradzisz. Idź do tego serwisu. Jeśli będą chcieli sporo kasy za naprawę to może spróbować oddać na gwarancji do Orange i udać, że nie wiesz co się stało. Być może takie coś by przeszło. Oczywiście wcześniej przywrócić PC Orange i ich soft.