Strona 1 z 3

[E51] Notoryczne wieszanie się

Post:07 lut 2008, 08:21
autor: endzik
Witam.

Od około tygodnia jestem posiadaczem Nokii E51 (z Ery, przedłużenie umowy). Jeszcze nie mam karty pamięci, aplikacji nie instalowałem praktycznie wcale. Mimo tego telefon notorycznie wiesza się.

Kiedy? Podczas rozmów. Praktycznie zawsze poprzez VoIP i WiFi lub też GSM/3G z użyciem zestawu słuchawkowego Bluetooth. Co jest cechą wspólną wszystkich tych zwisów, to nagrzany telefon.

I tak oto mogę rozmawiać godzinę po GSM przy uchu i "raczej" się nie zawiesi. Wystarczy podłączyć słuchawkę BT, porozmawiać ok. 10 minut i pad. Telefon restartuje się, jest nagrzany. Kolejna rozmowa i kolejny pad.

Po VoIP to już w ogóle tragedia, bo używam do tego jeszcze WiFi. Są chwile, kiedy moja rozmowa nie może przekroczyć 3 minut, bo co tyle (w miarę regularnie) restartuje się telefon. Gdy dam mu trochę ostygnąć, mogę pogadać kolejne 10 i... znowu to samo.

Iść z tym do serwisu? To nie jest raczej wina softu. Szukałem informacji na ten temat, znalazłem wzmiankę na jednym z forów, gdzie komuś też tel. padał z "przegrzania". Mnie też na początku dziwiła temperatura przy rozmowach, raczej zdrowa to ona nie jest. Pal licho celsjusze, ja chcę porozmawiać!

Co poradzicie, użytkownicy? Próbować mieszać z softem? Zajść do serwisu i spytać? Naprawa gwarancyjna? Ale co tu naprawiać? Wszystko działa, telefon idealnie wręcz, nie wiesza się - z wyjątkiem tych felernych rozmów.

PS. Przy okzaji - witam wszystkich. :)

Post:07 lut 2008, 08:43
autor: user_delete3
endzik pisze:PS. Przy okzaji - witam wszystkich. :)
Witam również
endzik pisze:Próbować mieszać z softem?
Spróbuj może zaktualizować softa przez NSU tu masz link http://www.nokia.pl/link?cid=PLAIN_TEXT_265721, aktualizacja oprogramowania nie wiąże sie z utratą gwarancji. Jak to nie pomoże to na twoim miejscu poszłabym do serwisu

Post:07 lut 2008, 08:49
autor: endzik
Spróbuję, choć dwa-trzy dni temu sprawdzałem już na stronie Nokii czy są dostępne aktualizacje - okazało się, że mam najnowszy soft do tego telefonu i nie ma czego aktualizować.
Ponowne wgranie może cokolwiek zmienić?

Najbardziej martwi mnie właśnie to, że ani razu nie zawiesił się podczas użytkowania, zawsze tylko przy nagrzaniu spowodowanym używaniu technologii bezprzewodowych BT/WiFi. :(

Post:07 lut 2008, 09:15
autor: user_delete3
endzik pisze:Spróbuję, choć dwa-trzy dni temu sprawdzałem już na stronie Nokii czy są dostępne aktualizacje - okazało się, że mam najnowszy soft do tego telefonu i nie ma czego aktualizować.
Ponowne wgranie może cokolwiek zmienić?
Jeżeli na nie jest dostępny nowszy soft od tego którego posiadasz w telefonie to nie ma sensu aktualizować. Tak więc według mnie pozostaje serwis, ale poczekaj aż sie wypowiedzą inni userzy, może oni będą ci w stanie pomóc.

Post:07 lut 2008, 09:19
autor: endzik
To moja pierwsza Nokia (na prawdę :)), więc nie orientuję się...
Czy brandowany na Erę soft może cokolwiek psuć? Bo jeżeli zdarzały się dotychczas w innych modelach sytuacje, że po zmianie "sieciowego" softu na oryginalny Nokii następowała poprawa, to może warto spróbować...

Inna sprawa, że mam nie podbitą gwarancję. Jedyne potwierdzenie zakupu to faktura, ale ma wszystko IMEI, moje dane, podpisy itp. Mam nadzieję, że wystarczy.

Post:07 lut 2008, 09:28
autor: maniek
endzik pisze:Przy okzaji - witam wszystkich
witam rowniez
endzik pisze:Bo jeżeli zdarzały się dotychczas w innych modelach sytuacje, że po zmianie "sieciowego" softu na oryginalny Nokii następowała poprawa, to może warto spróbować...
moj kumpel ma ta nokie tylko ze z orginalnym softem nokii i wszystko gra wiec ja na twoim miejscu udalbym sie do serwisu

Post:07 lut 2008, 09:29
autor: user_delete3
Inna sprawa, że mam nie podbitą gwarancję. Jedyne potwierdzenie zakupu to faktura, ale ma wszystko IMEI, moje dane, podpisy itp. Mam nadzieję, że wystarczy.
A przedłuzałeś pewnie umowe przez biuro obsługi abonenta. Tak dowód zakupu oraz karta gwarancyjna wystrczą. Poniżej masz cytat z strony Ery
Jeżeli aparat zostanie uszkodzony, konieczna będzie wizyta w serwisie producenta telefonu. W przypadku, gdy telefon podlega gwarancji, trzeba zabrać ze sobą do punktu kartę gwarancyjną wraz z dowodem zakupu aparatu.
Warunki gwarancji uzależnione są od producenta i określone w karcie gwarancyjnej, którą otrzymałeś w momencie zakupu aparatu (podana jest tam miedzy innymi informacja o maksymalnym terminie naprawy
i okresie, przez który ww. gwarancja obowiązuje).

Post:07 lut 2008, 09:46
autor: endzik
Przed chwilą zadzwoniłem do Nokii. Zostałem przełączony do dz. Technicznego.
Konsultant po wysłuchaniu objawów powiedział, że bateria nie powinna się tak nagrzewać - więc wg. niego jest to usterka albo baterii albo hardware'owa. (Wspomniałem mu, że podczas ładowania i używania WiFi/BT stalowa klapka jest "cieplejsza" niż standardowo w innych telefonach).

Poprosiłem o adresy punktów serwisowych, zapewne zajdę do jednego z nich jeszcze dziś.
(Opisuję to wszystko tak dokładnie, żeby inni - ewentualni - szukający znali dokładne objawy i sposób rozwiązania usterki).

Dla zainteresowanych, Warszawa:
Sienna 39; KEN 96; Broniewskiego 28; Kijowska 1 oraz Puławska 15

--Update: 08/02/2008--
Telefon poszedł do serwisu.

Post:11 lut 2008, 17:11
autor: mkforever1
endzik pisze:Przed chwilą zadzwoniłem do Nokii. Zostałem przełączony do dz. Technicznego.
Konsultant po wysłuchaniu objawów powiedział, że bateria nie powinna się tak nagrzewać - więc wg. niego jest to usterka albo baterii albo hardware'owa. (Wspomniałem mu, że podczas ładowania i używania WiFi/BT stalowa klapka jest "cieplejsza" niż standardowo w innych telefonach).

Poprosiłem o adresy punktów serwisowych, zapewne zajdę do jednego z nich jeszcze dziś.
(Opisuję to wszystko tak dokładnie, żeby inni - ewentualni - szukający znali dokładne objawy i sposób rozwiązania usterki).

Dla zainteresowanych, Warszawa:
Sienna 39; KEN 96; Broniewskiego 28; Kijowska 1 oraz Puławska 15

--Update: 08/02/2008--
Telefon poszedł do serwisu.
Tak na marginesie, Sienną omijaj z daleka, to tragiczny serwis. Najgorszy z jakim miałem styczność, tam potrafią zmienić tylko soft i wydać zaświadczenie że to w 100% rozwiązuje problem choć tak nie jest.

Post:11 lut 2008, 19:29
autor: endzik
Dzięki. Ja oddałem na Broniewskiego.
Z tego co widzę po „śledzeniu” IMEI to wyszedł do „Centrum serwisowego”.

Ciekawe, czy z opisanych objawów ktoś tam wywnioskuje, że chodzi o poważniejsza niż moje przwidywania wadę. Jeśli nie, znowu stracę telefon na…
Właśnie! Ile średnio trwa naprawa usterki polegająca (zapewne) na wymianie baterii?
Serwis Siemensa potrzebował maksymalnie 14 dni na załatwienie wszystkiego. Jak to jest u Nokii?

Post:11 lut 2008, 22:26
autor: wtd
endzik pisze:Jak to jest u Nokii?
A czy przypadkiem nokia nie ma wpisu w karcie gwarancyjnej że zobowiązują się naprawić/wymienić w ciągu 14dni?

Post:11 lut 2008, 22:38
autor: Prometo
wtd poczytaj tutaj :wink:

Post:11 lut 2008, 23:01
autor: wtd
Prometo pisze:wtd poczytaj tutaj :wink:
To w takim razie pomyliło mi się z jakimś innym producentem, pamiętam że któryś oferował naprawę w 14dni. :)
endzik pisze:Jak to jest u Nokii?
W takim razie skoro w gwarancji nie ma żadnych zapisów to jedynym terminem jaki pojawia się w przepisach jest to że w ciągu 14dni muszą cię poinformować jeżeli gwarancja nie obejmuje naprawy. Jeżeli tego nie zrobią reklamację przyjmuje się za uznaną i serwis ma w zasadzie nieograniczony czas na naprawę, ile im to zajmie zależy od dostępnych części i głównie od ich dobrej woli. :)

Post:12 lut 2008, 07:03
autor: endzik
Acha, czyli nacieszyłem się telefonem niecały tydzień, a nie zobaczę go przez miesiąc albo i dłużej?

W przypadku padła jakim był Siemens miałem chociaż tę pewność, że wszystko nie potrwa dłużej jak dwa tygodnie. :(

Post:12 lut 2008, 10:31
autor: piotrz
po prostu zmieniły się przepisy. niestety.

Post:12 lut 2008, 12:35
autor: endzik
Dzwoniłem do Ery, z racji tego, że to ich brandowany telefon. I niech się interesują biednym klientem. Polecili mi następnym razem oddać telefon do salonu, wtedy to oni będą "ponaglać" i monitorować stan naprawy. Zastosuję się.

Spytałem co zrobić w przypadku, gdy telefon (nie daj boziu) wróci z komentarzem, że wszystko okej i dalej będzie trzeszczała szybka przy przykładaniu do ucha. Powiedzieli, że najlepiej będzie złożyć reklamację i oddać go do reklamacji gwarancyjnej przez serwis ze wskazaniem, że już tam był i nic nie zrobiono.

Pożyjemy, zobaczymy. Szczerze mówiąc, chciałbym mieć już ten telefon. Spodobał mi się...

Post:13 lut 2008, 12:31
autor: marcinb
Tak się zastanawiam jak to by było w przypadku kupna tego telefonu z Allegro od sprzedawców, którzy oferują nowy telefon, bez simlocka, z PL menu i gwarancją... 12-to miesięczną. Podejrzewam, że to nie gwarancja producenta tylko tego sprzedawcy. I czy oni się wywiązują ze zgłoszonych usterek... :(

Post:13 lut 2008, 12:36
autor: Prometo
marcinb pisze:I czy oni się wywiązują ze zgłoszonych usterek... :(
Przypuszczam, że porządny sprzedawca nie będzie robił z siebie idioty i tracił na wizerunku. Opinia, że jest np. niesolidnym i niewywiązującym się z umowy sprzedawcą ma odzwierciedlenie w komentarzach :wink:

Post:13 lut 2008, 12:38
autor: marcinb
Tylko, że komentarz zazwyczaj wystawiam po kilku-kilkunastu dniach po kupnie i sprawdzeniu jakiegoś towaru. A telefon może się zepsuć np. w 11-tym miesiącu użytkowania.

Post:13 lut 2008, 12:47
autor: Prometo
marcinb pisze:A telefon może się zepsuć np. w 11-tym miesiącu użytkowania.
Powiem Ci tak, że zazwyczaj telefony psują się jak coś w nim majstrujesz. Przykład podam na sobie. Robiłem aktualizację oprogramowania do swojej Nokii i wszystko przebiegło ok, gdyby nie to, że po wgraniu najnowszej wersji oprogramowania miałem język angielski zamiast polskiego (nie zauważyłem, że telefon był zakupiony poza granicami Polski). Przeglądając internet wyczytałem, że można zmienić Product Code na polski i ponownie wgrać najnowsze oprogramowanie. Zmieniłem Product Code, wgrywam oprogramowanie i w trakcie aktualizacji nagle telefon rozłączył się i klapa :| Taka impreza kosztowała mnie 50,00 PLN. Do dzisiaj nie wiem co było jej przyczyną.