Strona 1 z 6
Aktualizacja do Wp8.1 rozpoczeta :-)
Post:14 kwie 2014, 13:14
autor: galtom
Wlasnie sciagnela sie pierwsza aktualizacja, przygotowujaca a potem ma byc druga, czyli wlasicwy 8.1
Mam nadzieje, ze wszystko pojdzie OK!
Post:14 kwie 2014, 17:39
autor: znawca
Ja wolę poczekać na oficjalną aktualizację, wraz z nową wersją Lumia Black ;]
Ale czekam aż podzielisz się wrażeniami
Post:14 kwie 2014, 21:51
autor: ja.michal
znawca, przecież Lumia Black już jest. Wersja z 8.1 ma nazwę kodową Blue.
Post:14 kwie 2014, 22:39
autor: znawca
Wiem, bo sam mam Lumię Black:)
W każdym razie chodzi o nową wersję nokiowskiej nakładki dostosowaną do WP 8.1, bo ta obecna (czyli Black) ponoć może nie działać właściwie z tym systemem...
No to wtedy będzie się nazywać Lumia Blue... whatever...
Post:15 kwie 2014, 01:49
autor: ja.michal
No, ale i tak nie wyjdzie nowa aktualizacja na Nokie jak nie ta od Nokii. Nie ma opcji instalacji czystego WP8 na Lumiach.
Lumia Black to GDR3 od Nokii.
Lumia Blue to będzie pewnie GDR4 (WP8.1) od Nokii.
Nie będzie Black przy WP8.1.
Post:15 kwie 2014, 11:08
autor: galtom
Wp8.1 zainstalowany. Wszystko dziala. Najsmieszniejsze jest to, ze system jest jeszcze szybszy.
Wczoraj byly problemy z dzialaniem sklepu (nie zwiazane z aktualizacja), dzis juz wszystko dziala. Nic nie jest niestabline, wszystko dziala tak jak dzialalo.
Tylko sa nowosci z 8.1
Generalnie bardzo pozytywnie.
Z negatywow dla mnie:
- wsparcie dla VPN - niby jest ale nie wielkie, bo do wyboru jest tylko 1 protokol IKEv2
- nadal nie ma mozliwosci recznego wyboru serwera DNS
Poza tym na razie sie nie czepiam.
Post:15 kwie 2014, 14:25
autor: user_delete34
galtom pisze:Najsmieszniejsze jest to, ze system jest jeszcze szybszy.
A jest tam może opcja wyłączenia animacji w systemie?
Post:15 kwie 2014, 14:28
autor: galtom
Nie ma.
Post:15 kwie 2014, 14:31
autor: user_delete34
Szkoda, nie każdy potrzebuje animacji kafelków czy podobnych, a czasem można zaoszczędzić... te 0,4 sekundy.

Post:16 kwie 2014, 09:50
autor: galtom
Ale za to jest Cortana

Post:16 kwie 2014, 11:19
autor: user_delete34
USAUSAUSA
Próbowałeś jej już u siebie, galtom? Dobrze rozpoznaje polski angielski? No i jak z funkcjonalnością?
Obsługę głosową miałem na N79 i mam na E72. Kiedyś z tego korzystałem i było naprawdę przyjazne.
Post:16 kwie 2014, 11:24
autor: galtom
Korzystam z niej u siebie.
Polski nie dziala.
To zreszta nie jets kwestia jezyka tylko generalnie innych ustawien bo w UK tez nie dziala.
To jednak cos wiecej niz obsluga glosowa bo to nie tylko proste polecenia. W zasadzie mozna do niej normalnie mowic.
Osobiscie chcialbym tylko (jak doloza obsluge innych jezykow) - ale to chyba nie realne, by dalo sie na raz korzytsac z dwoch. Mam 3/4 korespondencji i spotkan w j. anglieskim ale 1/4 po polsku wiec chcialbym by Cortana reagowala na zapisy np. z maili w obu jezykach.
Ale zobaczymy za tydzien/dwa jak bedzie.
Google Now tez po jakims czasie dzialalo mi duzo sprawniej niz na poczatku.
Post:16 kwie 2014, 16:01
autor: user_delete34
galtom pisze: To zreszta nie jets kwestia jezyka tylko generalnie innych ustawien bo w UK tez nie dziala.
Tak, tak, tam o region chodzi. Co do dwóch języków, może kiedyś doczekamy się takiej opcji (zapewne płatnej, z użyciem zewnętrznej aplikacji), że oprócz wykonania polecenia odczytu wiadomości, w locie przetłumaczy obce słowa na wybrany - np PL - język.
Post:17 kwie 2014, 08:26
autor: lemurek
Witam,
a ja mam problem

Zaktualizowałam moją lumię 520 bez problemu. Te zaczęły się później. Mam komunikat ze sklepu, że 17 aplikacji "wymaga uwagi". Chodzi o same "nokiowskie" rzeczy typu akcesoria, audio, punkt dostępu, kalendarz, kontrola pamięci itd. Klikając na nie wyskakuje: wystąpił błąd podczas realizacji żądania. Kod błędu: 80070490. Ten sam komunikat wyskakuje przy próbie instalacji jakiegokolwiek programu ze sklepu.
Mało inteligentnie z mojej strony zrobiłam hard reset całego telefonu myśląc, że błąd zniknie. No i znikły wszystkie moje zainstalowane programy a błąd pozostał

I teraz nie mogę nic zainstalować, jedynie posiedzieć na necie i sprawdzić pocztę

Ktoś ma może jakieś doświadczenia, pomysły? Byłabym wdzięczna, bo teraz mam telefon o funkcjonalności co najwyżej samsunga monte a potrzebuje na co dzień więcej.
Post:17 kwie 2014, 16:48
autor: nemo2009
galtom pisze:Generalnie bardzo pozytywnie.
Generalnie może tak,ale nie podobają mi sie niektóre kafelki,nie są przeźroczyste i nie widać części tapety. Z małych pozytywów:klawisze wydają cichsze dźwięki,widać zdjęcie z książki telefonicznej podczas wybierania.
Post:18 kwie 2014, 01:05
autor: znawca
lemurek niestety, na razie nie ma opcji downgrade. Była wyraźna informacja, że jest to wersja testowa i instalujesz na własną odpowiedzialność, bo wiele rzeczy może nie działać właściwie. Na blogach technologicznych też piszą o niestabilności i wielu błędach.
Może to będzie pomocne:
http://answers.microsoft.com/en-us/winp ... b599b31bf5
BTW A te aplikacje dadzą się ręcznie pobrać i zainstalować ze sklepu, czy też wyskakuje błąd?
Nie uruchamiają się, czy tylko nie da się ich aktualizować?
Spróbuj zalogować się na swój profil Xbox Live za pomocą konta Microsoft, generalnie zaloguj się na swoje konto, gdzie się da (w każdej aplikacji) włącz pełną synchronizację po 3G etc i wtedy spróbuj, może to coś pomoże
Post:18 kwie 2014, 06:36
autor: galtom
nemo2009 pisze:
Generalnie może tak,ale nie podobają mi sie niektóre kafelki,nie są przeźroczyste i nie widać części tapety.
To nie do konca zalezy od MS. Systemowe kafelki sa w wiekszosci przezroczyste. Natomiast te, ktore sa od zewnetrznych aplikacji, to przezroczystosc zalezy tylko od dewelopera.
[ Dodano: 2014-04-18, 06:40 ]
Z tego co widze w google to blad 80070490 nie do konca jest zwiazany z WP8.1. Pojawial sie I przy WP7 I przy synchoronizacji Xboxa.
Sprobuj jeszcze raz dodac I zsynchronizowac konto Ms w telefonie.
Post:18 kwie 2014, 08:32
autor: lemurek
znawca pisze:lemurek
BTW A te aplikacje dadzą się ręcznie pobrać i zainstalować ze sklepu, czy też wyskakuje błąd?
Nie uruchamiają się, czy tylko nie da się ich aktualizować?
Spróbuj zalogować się na swój profil Xbox Live za pomocą konta Microsoft, generalnie zaloguj się na swoje konto, gdzie się da (w każdej aplikacji) włącz pełną synchronizację po 3G etc i wtedy spróbuj, może to coś pomoże
Dzięki za zainteresowanie, ale niestety nic nie pomogło.
Nic się nie da pobrać (błąd), nie może mi nawet wyświetlić listy aplikacji (błąd), a nie mam zainstalowanych żadnych swoich apek bo telefon jest po hard resecie. Tyle, że poczta działa. Konta nokii mam pologowane ok.
Niby wiedziałam, czym grozi aktualizacja, ale . . . zawsze było ok

Post:18 kwie 2014, 09:03
autor: galtom
To co ci sie przytrafilo to nie jeste norma.
Wiem, ze to male pocieszenie ale niestety przy kazdej aktualizacji dowolnego systemu zawsze jest jakis % uzytkownikow z klopotem.
Proponuje jeszcze raz hard reset (robials z poziomu menu telefonu oczywiscie?).
Co sie dzieje jak chcesz ponownie instalowac swoje aplikacje przez www i konto MS w sklepie (historia zakupów)?
Probowalas zmieniac region telefonu i jezyk i wtedy sciagac jakas aplikacje ze sklepu?
Post:18 kwie 2014, 09:15
autor: nemo2009
W czasie nawiązywania połączenia głosowego,pojawłla się zakładka,połączenie wideo.Niestety jest tylko Skape do pobrania.Być może pojawią się programy,które ułatwią w końcu nawiązanie normalnego połączenia wideo,tak jak jest w innych telefonach.