[Samsung Omnia] Problem z transmisją danych
Post:10 lut 2009, 16:34
Witam
Od pewnego czasu mam problem z Omnią podczas łączenia się z netem. Wygląda to następująco: jeśli podczas aktywnej sesji danych zasięg sieci zmieni się z HSDPA do EDGE, telefon nie chce wymieniać danych, tzn tak jakby transmisja danych się wieszała (nad znaczkiem transmisji znika E i pojawia się "x", a nad wskaźnikiem zasięgu po chwili wywala ikonę E na ikonę G). Telefon zaczyna ponownie wymieniać dane dopiero jak zasięg wskoczy z powrotem na HSDPA. Jeśli transmisja danych zacznie być przeprowadzana w EDGE to wszystko jest ok, działa gdy wskoczy na HSDPA, ale jeśli ponownie przerzuci telefon do EDGE to transmisja się blokuje. Jedynym wyjściem jest albo ustawienie telefonu sztywno na sieć 2G lub 3G (tyle że jadąc pociągiem często mnie przerzuca 2G <-> 3G, więc racjonalne jest jak już to ustawienie tylko 2G) albo gdy spadnie z 3G do 2G - ręczne rozłączenie sesji i połączenie ponownie już w sieci 2G (rozwiązanie beznadziejne bo wiąże się to z wyższą opłata za neta).
Zerowanie pełne urządzenia nie przyniosło żadnych rezultatów. Wgrywanie ROMu w warunkach domowych nie wchodzi w grę - zabraniają tego warunki gwarancji.
Czy ktoś wie co może być przyczyną blokowania się transmisji danych? Da się to w ogóle jakoś naprawić samemu? - nie bardzo mam czas oddawać telefon do serwisu, no ale jeśli nie będzie innego wyjścia to tak zrobię.
Od pewnego czasu mam problem z Omnią podczas łączenia się z netem. Wygląda to następująco: jeśli podczas aktywnej sesji danych zasięg sieci zmieni się z HSDPA do EDGE, telefon nie chce wymieniać danych, tzn tak jakby transmisja danych się wieszała (nad znaczkiem transmisji znika E i pojawia się "x", a nad wskaźnikiem zasięgu po chwili wywala ikonę E na ikonę G). Telefon zaczyna ponownie wymieniać dane dopiero jak zasięg wskoczy z powrotem na HSDPA. Jeśli transmisja danych zacznie być przeprowadzana w EDGE to wszystko jest ok, działa gdy wskoczy na HSDPA, ale jeśli ponownie przerzuci telefon do EDGE to transmisja się blokuje. Jedynym wyjściem jest albo ustawienie telefonu sztywno na sieć 2G lub 3G (tyle że jadąc pociągiem często mnie przerzuca 2G <-> 3G, więc racjonalne jest jak już to ustawienie tylko 2G) albo gdy spadnie z 3G do 2G - ręczne rozłączenie sesji i połączenie ponownie już w sieci 2G (rozwiązanie beznadziejne bo wiąże się to z wyższą opłata za neta).
Zerowanie pełne urządzenia nie przyniosło żadnych rezultatów. Wgrywanie ROMu w warunkach domowych nie wchodzi w grę - zabraniają tego warunki gwarancji.
Czy ktoś wie co może być przyczyną blokowania się transmisji danych? Da się to w ogóle jakoś naprawić samemu? - nie bardzo mam czas oddawać telefon do serwisu, no ale jeśli nie będzie innego wyjścia to tak zrobię.