Strona 1 z 2

Re: [T-Mobile] Przedłużenie umowy cd.

Post:29 cze 2018, 09:33
autor: t r o i p
Obecnie można kupić bez większego problemu LG G7 za 2500, a V30 za około 2000 PLN
Biorąc prepaid lub umowę z 30 dniowym okresem wypowiedzenia za 25, 30 PLN. I kupując telefon na wolnym rynku Zaoszczędzisz parę ładnych stówek.
Do tego nie będzie skażony brandem i wszystkie aktualizacje i łatki bezpieczeństwa będziesz mieć od razu, a nie po kilku miesiącach.

Re: [T-Mobile] Przedłużenie umowy cd.

Post:29 cze 2018, 11:15
autor: piotrzet
t r o i p pisze:Obecnie można kupić bez większego problemu LG G7 za 2500, a V30 za około 2000 PLN
Biorąc prepaid lub umowę z 30 dniowym okresem wypowiedzenia za 25, 30 PLN. I kupując telefon na wolnym rynku Zaoszczędzisz parę ładnych stówek.
Do tego nie będzie skażony brandem i wszystkie aktualizacje i łatki bezpieczeństwa będziesz mieć od razu, a nie po kilku miesiącach.
Ktoś ma problemy z liczeniem o ile V30 nie opłaca się brać o tyle nie G7 całkowity koszt umowy w przypadku G7 105*24+779=3299 telefon twierdzisz że w sklepie kosztuje 2500zł czyli koszt abonamentu wychodzi 799 na 24 miesiące w stosunku miesięcznym w przybliżeniu to 34 zł gdzie w takiej cenie dostanie 20 GB internetu z lejkiem aplikacje bez limitu, nielimitowane połączenia, SMS i MMS w PL i UE? I gdzie ta oszczędność ładnych kilku stówek? Po za tym sprawdź jak T-Mobile aktualizuje urządzenia nie raz szybciej do tego są VoLTE i VoWiFi które w przypadku podróży po za UE obniży o kilka stówek ceny połączeń. Oferta z V30 tak jak mówię nie jest opłacalna to fakt ale nie z G7.

Re: [T-Mobile] Przedłużenie umowy cd.

Post:29 cze 2018, 11:35
autor: t r o i p
Piotrze, ciebie jak zwykle przerasta matematyka z 3 klasy szkoły podstawowej.
105 x24+50 opłata aktywacyjna+779 koszt telefonu=3449
3449 - 2500 (cena telefonu) = 849
Koszt prepaida czy abo z 30 dniowym okresem wypowiedzenia to około 25 PLN za miesiąc. 25 x 24 = 600
849 - 600 = 249 PLN nadpłaty
Tak więc płacąc więcej dostajemy umowę z której nie możemy zrezygnować z powodu wysokiej kary pieniężnej, nie możemy też przejść na korzystniejszą ofertę jeśli taka się pokaże, dostajemy w zamian urządzenie skażone brandem, w którym zabezpieczenia jeśli w ogóle są aktualizowane to z kilkumiesięcznym opóźnieniem, albo w ogóle, bo operatorowi to zwisa czy cię okradną czy nie.
Aktualizacje wersji androida też oglądasz sobie tylko na internecie przez kilka miesięcy , u tych co mają telefony z wolnego rynku.
Weźmy przykład samsunga galaxy S7, urządzenia z wolnego rynku mają go już dawno.

Wniosek jest taki, jak tu nie kochać abonamentu. :lol:

[T-Mobile] Gwarancja

Post:30 cze 2018, 12:38
autor: iLuminary
t r o i p pisze:Obecnie można kupić bez większego problemu LG G7 za 2500, a V30 za około 2000 PLN
Biorąc prepaid lub umowę z 30 dniowym okresem wypowiedzenia za 25, 30 PLN. I kupując telefon na wolnym rynku Zaoszczędzisz parę ładnych stówek.
Do tego nie będzie skażony brandem i wszystkie aktualizacje i łatki bezpieczeństwa będziesz mieć od razu, a nie po kilku miesiącach.
Nigdzie nie kupisz V30 za 2000 nowego z f-ra VAT 23%. Najtaniej 2500, więc bądźmy realistami.

Re: [T-Mobile] Przedłużenie umowy cd.

Post:30 cze 2018, 13:02
autor: t r o i p
Iluminary widzę, że jesteś następnym który nie rozumie jak działa gwarancja.
Tak dostaniesz od sprzedawcy FV VAT marża, ale też kupując ten produkt ze sprzedaży operatorskiej dostajesz dowód zakupu od operatora i kartę gwarancyjną, co upoważnia cię do napraw na podstawie gwarancji.

Zaś co do samej gwarancji to musisz wiedzieć, że Gwarancja to tylko dodatkowe uprawnienie konsumenta. Jest ona udzielana przez producenta.
Gwarancja to dobra wola producenta, może jej w ogóle nie dawać. Wszyscy producenci teraz gwarantują bezproblemowe działanie swojego telefonu przez 24 miesiące. Gwarancji udziela producent na potwierdzenie, że jest pewien swojego produktu, a w razie awarii naprawi ci go. Żaden producent telefonu nie określa dokładnie terminu naprawy. W kartach gwarancyjncyh są zapisy typu "jak nie mamy części to naprawa się przedłuży ponad 2 tygodnie". Więc telefon może leżeć w serwisie nawet 3 miesiące.
Nie oznacza to, że bez gwarancji nie mamy żadnych praw. Podstawowe uprawnienia konsumenta znajdują się w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zapisy art. 8 ustawy tzw Rękojmi dają konsumentowi dwa roszczenia: bezpłatna naprawa albo bezpłatna wymiana. Wybór spośród roszczeń należy do konsumenta. Zamiast zatem oddawać do gwarancji najlepiej zażądać na podstawie Rękojmi.

Czy wszystko jest teraz jasne?

Re: [T-Mobile] Przedłużenie umowy cd.

Post:30 cze 2018, 13:25
autor: iLuminary
t r o i p pisze:Iluminary widzę, że jesteś następnym który nie rozumie jak działa gwarancja.
Tak dostaniesz od sprzedawcy FV VAT marża, ale też kupując ten produkt ze sprzedaży operatorskiej dostajesz dowód zakupu od operatora i kartę gwarancyjną, co upoważnia cię do napraw na podstawie gwarancji.

Zaś co do samej gwarancji to musisz wiedzieć, że Gwarancja to tylko dodatkowe uprawnienie konsumenta. Jest ona udzielana przez producenta.
Gwarancja to dobra wola producenta, może jej w ogóle nie dawać. Wszyscy producenci teraz gwarantują bezproblemowe działanie swojego telefonu przez 24 miesiące. Gwarancji udziela producent na potwierdzenie, że jest pewien swojego produktu, a w razie awarii naprawi ci go. Żaden producent telefonu nie określa dokładnie terminu naprawy. W kartach gwarancyjncyh są zapisy typu "jak nie mamy części to naprawa się przedłuży ponad 2 tygodnie". Więc telefon może leżeć w serwisie nawet 3 miesiące.
Nie oznacza to, że bez gwarancji nie mamy żadnych praw. Podstawowe uprawnienia konsumenta znajdują się w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zapisy art. 8 ustawy tzw Rękojmi dają konsumentowi dwa roszczenia: bezpłatna naprawa albo bezpłatna wymiana. Wybór spośród roszczeń należy do konsumenta. Zamiast zatem oddawać do gwarancji najlepiej zażądać na podstawie Rękojmi.

Czy wszystko jest teraz jasne?
Nie za bardzo Cię rozumiem, bo teraz zacząłeś na początku pisać o sprzedaży operatorskiej.

Cena którą podałeś, jakoby LG V30 miał kosztować 2 tysiące złotych, to cena serwisów krzaków, która wystawia fakturę VAT MARŻA. Doskonale wiem, że gwarancja nie jest jedynym, a jedynie dodatkowym zabezpieczeniem. Kupując w serwisach, które oferują fakturę VAT marżę, nie dostajesz często żadnego potwierdzenia zakupu operatorskiego czy producenckiego. W związku z tym tracisz prawo zarówno do gwarancji producenckiej, jak i rękojmi.

Aby wnioskować o uznanie naprawy z tytuły rękojmi musisz mieć dowód zakupu, a w tym wypadku faktura VAT marża dowodem zakupu nie jest.

Re: [T-Mobile] Przedłużenie umowy cd.

Post:30 cze 2018, 16:31
autor: Remington
t r o i p pisze: Gwarancja to tylko dodatkowe uprawnienie konsumenta. Jest ona udzielana przez producenta.
Jest udzielana przez gwaranta, a nim może być producent, importer, a nawet sprzedawca.

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:30 cze 2018, 20:18
autor: myk6414
t r o i p pisze:Iluminary widzę, że jesteś następnym który nie rozumie jak działa gwarancja.
Tak dostaniesz od sprzedawcy FV VAT marża, ale też kupując ten produkt ze sprzedaży operatorskiej dostajesz dowód zakupu od operatora i kartę gwarancyjną, co upoważnia cię do napraw na podstawie gwarancji.
Kupując na fv vat marża nie wiesz skąd telefon pochodzi. Nie wiesz, czy wogole ktoś odprowadzil za niego vat I inne podatki.
Kupując u operatora/na pełną fre VAT wiesz że telefon jest na terenie pl sprzedany legalnie.
No i najważniejsze - kupując na marzę, nie masz żadnej gwarancji. Sprzedawca da Ci co najwyżej gwarancje rozruchowa.

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 12:46
autor: t r o i p
Remington, nie do końca masz rację, gwarancji udziela producent, a sprzedawca lub importer udziela rękojmi.

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 12:49
autor: t r o i p
myk6414. Napisał (a) :
Kupując na fv vat marża nie wiesz skąd telefon pochodzi. Nie wiesz, czy wogole ktoś odprowadzil za niego vat I inne podatki.
Kupując u operatora/na pełną fre VAT wiesz że telefon jest na terenie pl sprzedany legalnie.
No i najważniejsze - kupując na marzę, nie masz żadnej gwarancji. Sprzedawca da Ci co najwyżej gwarancje rozruchowa.
Napisałem bardzo wyraźnie :
Tak dostaniesz od sprzedawcy FV VAT marża, ale też kupując ten produkt ze sprzedaży operatorskiej dostajesz dowód zakupu od operatora i kartę gwarancyjną, co upoważnia cię do napraw na podstawie gwarancji.
Zawsze można się skontaktować ze sprzedawcą i zapytać czy dołącza dokumenty od operatora.
Kupowałem w ten sposób wielokrotnie, i raz nawet korzystałem z naprawy gwarancyjnej.

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 12:51
autor: myk6414
Jałowa dyskusja.

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 12:57
autor: t r o i p
Nie zgadzam się, jeżeli ktoś chce zakupić telefon i nie wie czy może bezpiecznie kupić np na allegro z FV VAT MARŻA, to ta dyskusja bardzo mu pomoże.

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 13:12
autor: myk6414
No nie pomoże. VAT marża to bardzo śliski temat. Pisałem wyżej dlaczego. Od VAT marża trzeba się trzymać jak najdalej. Rozumiem że jesteś jednym z handlarzy?

Edit: http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/ ... ie-MF.html

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 13:24
autor: t r o i p
Nie, jestem jednym z kupujących.
I nie ma żadnego ryzyka kiedy sprzedający dołącza dokumenty od operatora.
Ponieważ do uznania gwarancji potrzeba pierwotnej faktury lub paragonu, tj. od pierwszego sprzedawcy. Jeśli to jest dołączone to można śmiało brać.
Tak trudno jest to zrozumieć?

Re: [T-Mobile] Gwarancja

Post:01 lip 2018, 13:35
autor: myk6414
Ale wiesz że operatorzy sprzedają teraz telefony na raty? I zgodnie z umową nie wolno takiego telefonu sprzedać przed spłata rat.
Zdajesz sobie sprawę, że kupując taki telefon, jak poprzedni właściciel przestanie spłacać raty, operator Ci go zablokuje/ telefon trafi na czarną listę imei?
Skąd ta niska cena się bierze.
Poszukaj sobie tutaj na forum - ktoś się kiedyś żalił że kupił telefon z papierami od operatora i przy próbie zgłoszenia reklamacyjnego kazali żeby przyszła osoba która jest na fakturze a nie on.

http://m.telepolis.pl/wiadomosci/nowa-f ... 41040.html