Strona 1 z 1

Huawei ascend y300 - nie słychać, że ktoś dzwoni

Post:03 cze 2014, 09:14
autor: szarygumis
Witam :smt006
Mam problem z telefonem Huawei Ascend y300. Od pół roku mam problemy z tym telefonem. Na początku było to sporadyczne teraz częściej. Mam abonament w play. Jeśli ktoś dzwoni również z play to słyszy normalny sygnał. Natomiast mój telefon nie wydaje z siebie dźwięku i nie wibruje. Czasami widać, że ktoś dzwoni bo się podświetla tak jakby miał jakiś profil wyłączony.
Niestety żeby było trudniej nie jest to regułą. Czasami może przez 2-3 dni działać bez problemów, a za 15 min. problem za problemem. Nie wiem czy problem dotyczy tylko play-a bo z innych sieci nie występował ale również 90% połączeń mam z play-a.
Ponieważ umowę podpisywałem we wrześniu tamtego roku więc przypuszczam, że jest jeszcze na gwarancji (myślę że rok jest muszę papierów poszukać) - jednak czy jest sens to reklamować?
Czytałem o problemach z tym telefonem ale to były problemy z zadzwonieniem z telefonu (problemy ponoć tylko w play). Tego typu problemy również miałem ale występowały rzadziej w dodatku nie były dla mnie strasznie kłopotliwe (reset i po sprawie). Na początku się tym nie przejmowałem bo myślałem, że to wina profilu - uśpienie ale po zmianie na normalny problem dalej występuje.
Telefon poza tym sobie chwalę działa ok - ale niestety ta usterka jest denerwująca.

Teraz pytania:
1. Czy jest sens iść i dawać na gwarancji - a jeśli tak to gdzie go mam zanieść (umowa przez telefon była zawarta)
2. Jeśli punkt 1 = nie to czy warto go zrootować czy to pomoże? i tak wcześniej czy później myślałem go rootować

Pozdrawiam :-)

Post:03 cze 2014, 15:00
autor: Niezgodna7
Tak, tylko plejoza miała problemy z tym telefonem.
Zamiast roota, to wyczyść wszystko (nie ustawienia fabryczne, bo to to raczej za mało).
PS. Jak ktoś dzwonił, to jest jakiś ślad po wyjściu z uśpienia?

Post:03 cze 2014, 15:31
autor: szarygumis
Tak oczywiście jest ,że dzwonił, mało tego zazwyczaj widać na wyświetlaczu jak dzwoni tylko tyle, że nie słychać dzwonka i wibracji.

Post:03 cze 2014, 22:34
autor: best
Jaką masz wersję oprogramowania?

Post:04 cze 2014, 09:07
autor: szarygumis
Android 4.1.1

Co do resetu to ok ale muszę pierwsze kartę sobie sprawić na backup :)

Na chwilę obecną dzięki za rady. Kupię kartę przekopiuję dane i zobaczę (trochę mam aplikacji i mi szkoda to wszystko od nowa instalować, ale jak trzeba to trudno).

Post:04 cze 2014, 09:58
autor: Niezgodna7
Co najważniejsze kontakty, to w notesie też zapisuj.
Co do aplikacji, to byle była fizycznie na karcie, huk tam z sejwami, zainstalujesz na nowo.
Po kupnie karty, "trochę" popracuj nad nią, a później, po skopiowaniu - sprawdź, czy są te pliki na niej /w fonie /inny czytnik.
A co do decyzji - to już zależy jak bardzo Cię denerwuje /przeszkadza. Przecież nie wiadomo na ile % to pomoże...

Post:04 cze 2014, 23:19
autor: best
Chodziło mi bardziej o pozycję z Inf. o tel.> numer kompilacji (ostatnie 4 znaki) ;).
Ostatnia aktualizacja od Play (do B191) sporo poprawiła, chociaż i tak mogło być lepiej.

Post:05 cze 2014, 14:55
autor: szarygumis
Nr kompilacji: 4 ostatnie cyfry: B191