Strona 1 z 1

Gwarancja serwisowa

Post:20 paź 2012, 08:48
autor: Vieslav
Na allegro jest mnóstwo nowych telefonów z 24-miesięczną gwarancją tzw. serwisową, czyli udzielaną i realizowaną przez komis, w którym dokonuje się zakupu. Jakie są wasze doświadczenia z taką gwarancją? Czy warto pchać się w coś takiego czy będzie gorzej niż w przypadku gwarancji producenta?
Moje doświadczenia z Nokią 6303 kończą się na przygotowaniu paczki do wysyłki (padła płyta główna a akurat miałem drugą więc nie wysyłałem). Telefon był zza granicy i autoryzowany serwis nie chciał gwarancji udzielić. W komisie, w którym telefon zakupiono nie było problemu, ale jak wspominałem, do wysyłki nie doszło.

Post:22 paź 2012, 08:28
autor: user_delete26
Ja niedawno kupiłem ojcu Motorolę przez Allegro, model WX306. Gwarancja 2 lata (niby producenta).
Co się okazało po miesiącu, telefon wyłączał się bez powodu, zatem zgłosiłem to do tego sklepu, a oni mnie odesłali do głównego serwisu Motoroli w Polsce podając numer przez maila, ponieważ u nich wadliwy sprzęt, można było przyjmować tylko przez 2 tygodnie, a potem radź sobie sam. Szczerze mówiąc odechciało mi się kombinowania, i o dziwo telefon zaczął normalnie funkcjonować. Ten telefon był dostępny po dość przystępnej cenie jak na ten model i w dużych ilościach, dlatego zachodziły podejrzenia że coś jest nie tak.

Post:22 paź 2012, 09:06
autor: bledos
Vieslav, nie mam pewności, czy byłoby bez problemu. Jakby jakiś domorosły serwisant wziął się za niego (nie przesądzam, ale niestety tak najczęściej bywa) i nie poradził sobie, to podejrzewam, że ostatecznie odesłaliby rozgrzebany telefon. Co innego gwarancja producenta, który może sobie pozwolić na wymianę płyty głównej, co innego komis, dla którego to praktycznie kosztu drugiego telefonu.

Post:22 paź 2012, 18:24
autor: Vieslav
Dostałem odpowiedź ze sklepu, w którym chcę kupić telefon, że gwarancja realizowana jest za ich pośrednictwem gdyż mają umowę z autoryzowanym serwisem, a telefony niby pochodzą od europejskich dystrybutorów. Także nie wiem co na ten temat sądzić. Google na temat tego sklepu milczy, nie mają strony internetowej, nie podają oficjalnie adresu. Niby działają na allegro już prawie rok i mają prawie same pozytywne komentarze. :roll:

Re: Gwarancja serwisowa

Post:17 kwie 2015, 10:57
autor: Micho
Podnoszę temat. Sporo na All.. jest telefonów nowych, po wymianie gwarancyjnej z 3 miesięczną gwarancją serwisową. Telefony są w bardzo atrakcyjnych cenach. Warto zainteresować się takim zakupem czy to niepotrzebne ryzyko (chytry traci dwa razy) w dobie szybko psujących się sprzętów? Przez moje łapy przewinęło się już kilka telefonów, wszystkie z przedłużeń u operatora i nigdy żadnego nie oddawałem na gwarancję, wszystkie działają do dzisiaj. No może po za Htc Wildfire S gdzie po aktualizacji oprogramowania (okazało się błędne) oddałem na wgranie starego softu.

Dodam, że różnice w cenie sięgają kilkuset złoty więc oferty kuszą :)

Re: Gwarancja serwisowa

Post:17 kwie 2015, 17:53
autor: pakierhakierxd
Ja już kupiłem parę razy z niby gw tzw. serwisową (za każdym razem komis się wyparł :/) ,od tego czasu nigdy nie kupuję z taką gw. ,tylko producenta !

Re: Gwarancja serwisowa

Post:17 kwie 2015, 21:05
autor: KA
Pozytywne komentarze oznaczają, że nie oszukują, czyli wysyłają rzeczywiście telefony, nie cegły. Mogą też znaczyć szybką wysyłkę. Nie oznaczają natomiast dobrego serwisu. Ludzie piszą pozytywy po otrzymaniu i sprawdzeniu sprzętu, później nie ma już możliwości modyfikacji komentarza. Poza tym niewielki procent (na szczęście) ma okazję sprawdzić serwis - mnie zdarzyło się raz w życiu, ale telefon był z "Electro World", więc gwarancja firmowa Nokii.

Re: Gwarancja serwisowa

Post:12 maja 2016, 18:45
autor: benju3
Witam,
Odradzam stanowczo kupowanie w takich punktach. Gwarancja serwisowa nie tylko producenta. Raz wyegzekwować gwarancję od takiego punktu, graniczy z cudem, zawsze zwalą na klienta, nawet jak wada jest fabryczna. Po wtóre: aby udowodnić przed sprzedawcą swoją rację, musiałem wysyłać telefon do rzeczoznawcy, wysyłać do autoryzowanego serwisu na odpłatną ekspertyzę.
Bronić swoich wad u rzecznika praw konsumenckich, który pomógł napisać pozew sądowy na nieuczciwego sprzedawcę. Warto dopłacić kilka złotych więcej, ale mieć pewność gwarancji, Różnica jest kolosalna, bo mamy sprzęt z oficjalnego źródła, na który bezproblemową gwarancję, ale mamy też sprzęt z niewiadomego źródła, powystawowy, z wadliwej produkcji z wadami, na którą sprzedawca i tak nam odrzuci nasze roszczenia. Trzeba odpwoeidzieć sobie czy warto :roll:

Re: Gwarancja serwisowa

Post:12 maja 2016, 18:55
autor: benju3
Tak czasami ceny się różnią i to dużo, jak ktoś się zna to wymieni daną rzecz za różnicę w cenie, ale kupujemy na własne ryzyko, jednak lepiej kupować z gwarancją producenta jak mamy do wyboru. Producent bierze odpowiedzialność za sprzęt, a nie oszust z All..... , jak kolega wyżej potwierdzam, zawsze odrzucą. Spotkałem się że sprzedawali jako nówki sprzęty Refurbished, ale udzielają gwarancji, którą trudno wyegzekwować od sprzedawcy. Szczególnie przestrzegam przed firmą Bomar-com :!: z Konstantynowa Łódzkiego

Re: Gwarancja serwisowa

Post:12 maja 2016, 19:50
autor: DerTolleMajor
Nie zapominajmy, ze przysluguja nam (rowniez) konkretne roszczenia i domniemanie tytulem rekojmi. Inna zas kwestia to mozliwosc skutecznego wyegzekwowania.

Re: Gwarancja serwisowa

Post:20 maja 2016, 07:44
autor: kastiel
Jeśli chodzi o zakupy na allegro to zwykle trzeba być bardzo czujnym... Jest na przykład wielu sprzedawców, którzy oferują fakturę vat marża a wtdy jest bardzo duży problem z gwarancją bo producent może jej nie uznać ( potraktuje telefon jako używany bo na takie jest wystawiany ten rodzaj faktury).

Tak więc najlepiej jest kupować sprzęt w normalnym sklepie na normalna fakturę. Sam kilka telefonów kupowałem na przykład w rtv Euro agd. Mają tam dobre ceny, poza tym jest opcja brania na raty.... Nie kombinują z fakturami.