Strona 1 z 1

Usterka a gwarancja?

Post:23 lip 2012, 17:44
autor: Lorelei
Witajcie :)
Na początku chciałabym abyście byli dla mnie łaskawi, gdyż jestem tu nowa i mam nadzieje, że piszę w odpowiednim dziale i zbytnio nie powielam wątków.
Otóż mam pewien problem odnośnie zepsutego sprzętu i gwarancji do niego... Kupiłam przez sklep internetowy Samsunga Galaxy GIO. Zapłata, przesyłka, wszystko tak jak powinno być. Jednak od wczoraj pojawiła się w telefonie usterka, prawdopodobnie padła płyta główna i trzeba go odesłać do naprawy oczywiście. Byłam dziś w autoryzowanym sklepie, ale nie mogą mi uznać gwarancji, bo jak się okazało karta gwarancyjna nie jest ani podpisana ani podstemplowana. W dodatku nie jestem w posiadaniu niebieskiej, 3-stronicowej książeczki gwarancyjnej, a wydaje mi się, że jest potrzebna (mam taką do telewizora i wydaje mi się, że do telefonu też musi być, ale wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę). Nie wiem za bardzo co robić. Muszę odesłać telefon do sklepu internetowego, gdzie dostanę potrzebny świstek i wtedy z gwarancją pójść do serwisu Samsunga, tak?

Post:23 lip 2012, 18:01
autor: piokuk
Nie wiem czy koniecznie musisz odsyłać telefon do sprzedawcy. Po prostu zadzwoń do niego i wyjaśnij mu problem.
Gdyby uzyskanie dokumentów koniecznych do zrealizowania naprawy gwarancyjnej okazało się niemożliwe, zmień reżim odpowiedzialności na niezgodność towaru z umową uregulowaną w ustawie z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (w przeciwieństwie do gwarancji tutaj odpowiedzialność spoczywa na sprzedawcy).

Post:23 lip 2012, 18:30
autor: Lorelei
Ech dzięki tak oczywiście zrobię i zobaczymy co będzie:|

Post:23 lip 2012, 21:49
autor: orson_dzi
W takim wypadku gwarancji nie posiadasz i musisz radzić sobie sama.
Ale zacznij od sprzedającego.