Strona 1 z 1

Duplikat karty gwarancyjnej

Post:23 paź 2009, 22:03
autor: wrc_fan_
Zamierzam kupić telefon Samsung Omnia. Wszystko pięknie fajnie, pełny zestaw, ale....
W zestawie nie ma karty gwarancyjnej. Posiada fakturę zakupu telefonu w salonie Plusa, nr IMEI z telefonu zgadza się z tym z pudełka.

Czy jeśli zgłoszę się do najbliższego salonu Plusa, to na podstawie okazania:
- faktury zakupu
- telefonu
- pudełka

mogę domagać się wystawienia duplikatu karty gwarancyjnej? Ewentualnie, jeśli zepsuje się telefon i będę chciał go oddać do naprawy gwarancyjnej, czy sam dowód zakupu (faktura) wystarczy?

pozdrawiam ;)

Post:23 paź 2009, 23:21
autor: kuwejt
Domagać się napewno nie możesz. Możesz się zapytać i od ewentualnej dobrej woli pracownika i tego czy wogole bedzie dysponował jakąś kartą gwarancyjną to zależy, no i od tego czy właśnie w tym salonie był kupiony, ale na wiele bym nie liczył
Ewentualnie, jeśli zepsuje się telefon i będę chciał go oddać do naprawy gwarancyjnej, czy sam dowód zakupu (faktura) wystarczy?
Powinna

Post:24 paź 2009, 00:25
autor: Kaczy
wrc_fan_ pisze:mogę domagać się wystawienia duplikatu karty gwarancyjnej?
Z takimi rzeczami to nie do Plusa a do producenta.
Kiedyś miałem podobną akcję z LG to pisałem list z prośbą o wystawienie duplikatu karty gwarancyjnej do Mławy (tam jest serwis LG).
Z Samsungiem to bym się kontaktował w ten sposób.

Post:24 paź 2009, 01:30
autor: bledos
Dowód zakupu jest wymagany /zazwyczaj, choć nie zawsze/ jako potwierdzenie praw gwarancyjnych. Dokumentem niezbędnym natomiast do realizacji gwarancji jest karta gwarancyjna i nieprawdą jest, że wystarczy dowód zakupu.

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się, dlaczego sprzedający nie dołącza karty gwarancyjnej? Może tel trafił do serwisu, ten stwierdził np. ingerencję cieczy i na karcie gwarancyjnej wbił pieczęć "Gwarancja nieważna"? Przypadek skrajny, ale czasem warto dopłacić za kompletny sprzęt niż później się "bujać" ;)

pzdr

Post:24 paź 2009, 11:43
autor: yagi
bledos pisze:i nieprawdą jest, że wystarczy dowód zakupu.
To co napisales jest nieprawda. Idac do salonu operatora mozna oddac na sam dowod zakupu. Wystarczy ze napisza, ze klient zgubil karte gwarancyjna i prosza o naprawe na podstawie faktury. Dziala na 100% z CCS. Nie wiem jak Regenersis, ale tez powini to respektowac, poniewaz to z tego co wiem zarzadzenie Samsunga.

Post:24 paź 2009, 14:48
autor: bledos
yagi, w większości salonów nie przyjmą takiego telefonu ze względu na brak karty gwarancyjnej. Być może jest tak, jak piszesz, nie znam zarządzeń Samsunga - w tym przypadku jednak tel szybciej i łatwiej byłoby przesłać samodzielnie do serwisu niż oddawać w salonie. Choć tak jak pisałem wcześniej - wg. mnie karta gwarancyjna jest niezbędna. Cytat ze strony Samsunga:
Kod: Zaznacz cały
Czy gwarancja obejmuje produkty zakupione poza granicami kraju?
Nie, naprawie gwarancyjnej podlegają jedynie produkty wyposażone w kartę gwarancyjną SAMSUNG Electronics Polska. 
oraz
Kod: Zaznacz cały
Notebooki oraz materiały eksploatacyjne do drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych są naprawiane tylko na podstawie ważnego dowodu zakupu.

Do tych produktów nie jest wydawana karta gwarancyjna SAMSUNG.
Myślę, że wątpliwości może rozwiać kontakt z infolinią/serwisem Samsunga ;)

Post:24 paź 2009, 18:50
autor: vinc
wrc_fan_, masz instrukcję obsługi? Samsung kartę gwarancyjną ma na pierwszej stronie instrukcji ;)

Post:25 paź 2009, 20:39
autor: yagi
vinc pisze:wrc_fan_, masz instrukcję obsługi? Samsung kartę gwarancyjną ma na pierwszej stronie instrukcji ;)
Nie w przypadku telefonu. Jest osobna ksiazeczka w Samsungach. Laczenie instrukcji i karty gwarancyjnej kojarze tylko z LG.
bledos pisze:yagi, w większości salonów nie przyjmą takiego telefonu ze względu na brak karty gwarancyjnej. Być może jest tak, jak piszesz, nie znam zarządzeń Samsunga - w tym przypadku jednak tel szybciej i łatwiej byłoby przesłać samodzielnie do serwisu niż oddawać w salonie.
Wtedy Ci nie uznaja. Telefon musi przeslac punkt sprzedazy operatora, zeby poszlo tylko na fakture. Skoro dziala to w Erze to w Plusie tez musi. Jak konsultant oporny to niech to sprawdzi albo niech wysle na ryzyko klienta.

Post:25 paź 2009, 21:03
autor: vinc
yagi pisze:vinc napisał/a:
wrc_fan_, masz instrukcję obsługi? Samsung kartę gwarancyjną ma na pierwszej stronie instrukcji ;)

Nie w przypadku telefonu. Jest osobna ksiazeczka w Samsungach. Laczenie instrukcji i karty gwarancyjnej kojarze tylko z LG.
Rzeczywiście. Coś mi się pomyliło :? Mimo wszystko karta gwarancyjna Samsunga nie jest jakoś super wyeksponowana jak np. Nokii. W Samsungu przypomina książeczkę :)