Strona 1 z 4

Problem z gwarancją/serwisem

Post:03 sie 2009, 14:54
autor: elrond
Od niedawna z przyjemnością użytkuję sobie Nokie 6650 Fold. Telefon kupiłem na Allegro, nowy, z pełną gwarancją producenta. Z założenia miał to być telefon na dłuższy okres użytkowania więc wolałem więcej zapłacić i mieć pewność co do gwarancji w razie problemów.

Telefon mimo, że był sprzedawany przez jakiś komis z Poznania (ul. Długa), miał być nowy, na normalnej gwarancji 24 miesięcznej. Pochodzenie - salon Ery. Oczywistym więc wydawało mi się, ze w karcie znajdę pieczątkę i paragon z jakiegoś salonu tego operatora. Tak jednak nie jest. Paragon jak i pieczątka pochodzą z komisu! Dodatkowo na paragonie telefon figuruje jako "używany"!

Domyślam się więc, że w razie problemów na żaden salon Ery nie mogę liczyć. Jedyne co wiąże w tej chwili telefon z tym operatorem to logo podczas włączania telefonu i erowskie pudełko. Pytanie więc, czy jakikolwiek autoryzowany bezpośredni serwis Nokii przyjmie mi ten telefon?

Wysłałem maila do sprzedawcy. Czekam na wyjaśnienia.

EDIT:

Jest i odpowiedź:
wSZYSTKO SIĘ ZGADZA MA PAN 24 MIESIĄCE GWARANCJI HONOROWANEJ W KAŻDYM PUNKCIE ERY ORAZ W KAŻDYM SALONIE NOKII, POZDR
Czy można temu wierzyć...?

Post:03 sie 2009, 15:18
autor: nemo2009
Ja bym nie wierzył.Ale można spróbować w autoryzowanym serwisie Nokii aktualizować oprogramowanie na niebrandowane(jeśli nie ma simloka).Z drugiej strony,jeśli gwarancja jest trefna,mogą ją zatrzymać.

Post:03 sie 2009, 16:56
autor: dario321
nemo2009- piszesz bzdury :!:

wez telefon z karta gwarancyjna i paragonem,idz do serwisu nokii i sie przekonasz czy akceptuja gwarancje.jesli nie to sprzedawc z allegro Cie oszukal.poinformuj go o tym i zadaj zwrotu gotowki,jesli sie nie zgodzi to zloz stosowne zeznanie na policji,prokuraturze.
zachowaj korespondencje od sprzedawcy,pozdro

Post:03 sie 2009, 20:51
autor: nemo2009
dario321 pisze:wez telefon z karta gwarancyjna i paragonem,idz do serwisu nokii i sie przekonasz czy akceptuja gwarancje
dario321 przeczytaj jeszcze raz co napisałem :!:

Post:03 sie 2009, 21:56
autor: elrond
Ok, czyli mając dwie sprzeczne opinie stoimy na razie w miejscu :wink:

Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia na tym polu? Dobrze, że jeszcze nie wystawiłem na Allegro komentarza, bo jeśli coś będzie nie tak, o zielonym pozytywie sprzedawca może zapomnieć...

Re: [6650 Fold] Problem z gwarancją

Post:03 sie 2009, 21:58
autor: Xander99
elrond pisze:Z założenia miał to być telefon na dłuższy okres użytkowania więc wolałem więcej zapłacić i mieć pewność co do gwarancji w razie problemów.
W takim wypadku to robi się zakupy w Media-Markt, Saturn, Electro World lub innych sieciowych sklepach z elektroniką a nie na Allegro.

Post:03 sie 2009, 22:02
autor: babeo
Xander99 pisze:W takim wypadku to robi się zakupy w Media-Markt, Saturn, Electro World lub innych sieciowych sklepach z elektroniką a nie na Allegro.
To nie temat o radach na przyszłość, tylko o konkretnym przypadku. Trzymajmy się tematu, ok?

Post:03 sie 2009, 22:12
autor: ciuchcia
ja mam spore doswiadczenie na allegro - przynajmniej tak mi sie wydaje (ok 300 transakcji - wiekszosc kupna). Prawo stoi po Twojej stronie. Jesli masz jakies watpliwosci do 10 dni mozesz zwrocic towar (jesli kupowales od firmy) bez zadnego tlumaczenia sie. Najlepiej bylo by isc rzeczywiscie do Nokii i dowiedziec sie, czy zaakceptuja taka gwarancje (wg mnie o salonie ery mozna zapomniec), ale watpie zeby ja zaakceptowali. Jesli okaze sie, ze nie to smialo zwracaj towar z pisemkiem (mailem), ze towar zwracasz ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa. Sa 2 ale - po pierwsze nie dostaniesz zwrotu za przesylke (w obie strony), po drugie czesto sprzedawcy nie przyjmuja zwrotow i wtedy pozostaje centrum sporow allegro (ktore prawie zawsze przyznaje racje sprzdawcy), a nastepnie policja. Dodam, ze mi sie zawsze udawalo rozwiazac takie problemy, a troche juz ich mialem bo zawsze probuje kupic jak najtaniej i czesto kupuje u sprzedajacych o podejrzanej reputacji. Jezeli te wyjasnienia sa niewystarczajace moge uzupelnic je o konkretne paragrafy z prawa handlowego, ale to juz jak bede w domu (kolo 24)

Post:03 sie 2009, 22:46
autor: orson_dzi
Też uważam, że powinieneś iść do Nokii i sprawdzić. Jak tego nie uznają, to w kartonik, kopertę/papier, obleć taśmą i ślij z powrotem ;) . Towar jak najbardziej niezgodny z opisem, więc co byś nie robił racja jest po Twojej stronie.

Xander99 pisze:W takim wypadku to robi się zakupy w Media-Markt, Saturn, Electro World lub innych sieciowych sklepach z elektroniką a nie na Allegro.
A gdzie zdanie: "I płacisz 1.5-2 razy więcej" ?

Post:03 sie 2009, 22:50
autor: elrond
Xander99 pisze:W takim wypadku to robi się zakupy w Media-Markt, Saturn, Electro World lub innych sieciowych sklepach z elektroniką a nie na Allegro.
1. Telefon jest dotępny NA WYŁĄCZNOŚĆ w Erze (T-mobile). Więc albo wezmę u nich abonament albo kupie go na allegro.
2. Nie mam tego typu sklepów u siebie. Jedna z zalet życia na prowincji.

Od zakupu minęło już więcej czasu niż 10 dni. Telefon działa ok, ale jakby przestał (odpukać) to widzę, że jednak może być problem. Zwracać go nie chce, bo mi odpowiada, poza tym ostatnio zbyt często bawiłem się w zamiany co mi się już znudziło, dodatkowo nie bardzo mam na to czas.

Komentarza nie wystawie, aż nie będe miał pewnego obrazu. Ale troche głupio chodzić po salonach i ie wypytwywać czy "w razie czego mi uznacie tą gwarancje" :wink: Prędzej poszedłbym bezpośrednio do Nokii ale jak już wspomniałem - prowincja :wink: Będe w Rzeszowie to o tym pomyśle.

Post:04 sie 2009, 11:03
autor: kowcio
elrond, będziesz się martwił jak coś się stanie. Z Nokiami ostatnio to nic nie wiadomo, ale nie ma co panikować. Jak masz paragon (ważne, żeby było Nokia 6650) i kartę gwarancyjną podbitą (IMEI, data, podpis, pieczątka) to nie będzie problemu. W Nokii nawet nie wymagają paragonów- chyba, że coś się zmieniło. Także głowa d góry i nie ma co się martwić o przyszłość. Co będzie, to będzie. Może akurat przez te 2 latka nic się nie stanie i będziesz zadowolony.

Post:04 sie 2009, 11:10
autor: elrond
To jest tak: nie robie paniki, bo nie ma o co. Tylko próbuje sie upewnić czy przypadkiem nie dostałem jakiegoś bubla, z gwarancją podpisaną przez niewiadomo kogo. Jest naklejka z IMEIem, podpis, data, pieczątka no i paragon. Mam nadzieje że w razie czego nie będzie problemów - przynajmniej bezpośrednio u Nokii.

Znając życie i wszelkie clamshelle w moich rękach, prędzej czy później Nokia będzie potrzebowała nowej taśmy :wink: Nawet mimo metalowej obudowy.

Dzięki wszystkim za opinie i pomoc.

Post:04 sie 2009, 20:31
autor: yagi
elrond pisze:Znając życie i wszelkie clamshelle w moich rękach, prędzej czy później Nokia będzie potrzebowała nowej taśmy :wink: Nawet mimo metalowej obudowy.
Znajac 6650 to moze tez byc potrzebna po jakims czasie plyta glowna ;)

Post:04 sie 2009, 20:39
autor: dario321
nemo2009 pisze:Ale można spróbować w autoryzowanym serwisie Nokii aktualizować oprogramowanie na niebrandowane(jeśli nie ma simloka).Z drugiej strony,jeśli gwarancja jest trefna,mogą ją zatrzymać.
zaden serwis nokii nie aktualizuje mu softu na inny niz z fabrycznym product code,wiec jesli ma pc z ery to pod ten pc mu aktualizuja (chyba,ze ma znajomego serwisanta).

i pytanie; co ma simlock do softu brandowanego lub nie?

a jesli gwarancja jest trefna to jej nie zatrzymaja tylko jej nie uznaja.

stad moje stwierdzenie o bzdurach :P


co do telefonu to moze on dzialac i bedzie dzialal prawidlowo nawet bez waznej gwarancji-fakt
chcesz sie dowiedziec czy nokia honorowac bedzie gwarancje,ktora ten telefon posiada w/g zapewnien sprzedajacego to zwroc sie z telefonem i jego dokumentami do nokii-fakt.

zas co do zapewnien sprzedawcy... w opisie aukcji byla mowa o nowym telefonie,a tymczasem ten sam sprzedawca w dowodzie zakupu wpisal ,,używany,, -fakt.



P.S. jakie jeszcze fakty sa Ci nie znane?

Post:04 sie 2009, 21:12
autor: elrond
yagi pisze:Znajac 6650 to moze tez byc potrzebna po jakims czasie plyta glowna
Wiesz coś więcej na ten temat...? :| Nie słyszałem o trefnych płytach głównych. Bardziej o problemach z softem...

Post:04 sie 2009, 21:17
autor: kowcio
yagi pisze:elrond napisał/a:
Znając życie i wszelkie clamshelle w moich rękach, prędzej czy później Nokia będzie potrzebowała nowej taśmy :wink: Nawet mimo metalowej obudowy.

Znajac 6650 to moze tez byc potrzebna po jakims czasie plyta glowna ;)
Też pierwsze słyszę. To, ze na początku potrafiła fiksować to wiadomo- soft, teraz jest już w miarę OK i telefon działa stabilnie. Ale płyty główne?? Czyżby one tak często wracały do Ery? To może dobrze, że moja poszła :)

Post:04 sie 2009, 21:55
autor: orson_dzi
Ale płytę można samemu wymienić spokojnie ;) . Fakt, że trzeba za nią trochę zapłacić ale koszt robocizny zostaje w kieszeni :P .

Post:05 sie 2009, 00:04
autor: yagi
Ja znam masowy problem z cichymi dzwonkami i rzadszy z tym, ze telefon potrafi sie wylaczyc i juz sie nie uruchomic, choc teraz juz prawie nie ma takich przypadkow...

Post:05 sie 2009, 00:28
autor: elrond
yagi pisze:Ja znam masowy problem z cichymi dzwonkami
Tak... czytając jakiekolwiek komentarze problem ten urasta do wielkości plagi. Ja jednak używam dzwonka typu "ring ring" więc on cichy nigdy nie jest :wink: Ten problem został chyba przynajmniej częściowo wyeliminowany przez nowy soft.

Post:05 sie 2009, 08:35
autor: yagi
elrond pisze:Ten problem został chyba przynajmniej częściowo wyeliminowany przez nowy soft.
Albo masz telefon z nowej partii z lepszymi glosnikami ;)