Strona 1 z 1

Rękojmia- proszę o poradę

Post:24 lip 2009, 11:30
autor: Grzegorz.Ol
Proszę o porade w takiej kwestii- oddałem do salonu Ery w ramach rękojmii (nie gwarancji) telefon SE X1 z niedziałającym wyświetlaczem, prawodopobnie popsutym z mojej winy. Uznałem, że jeśli rękojmia nie zostanie uznana to po prostu zapłacę za naprawę. Nie otrzymałem jednak do tej pory odpowiedzi czy rękojmia została uznana. W poniedziałek mija 2 tygodnie kalendarzowe od oddania. Czy po upływie tego terminu mogę rządać uznania rękojmi a tym samym nieodpłatnej naprawy bądź wymiany telefonu? Podobno regulują to przepisy Kodeksu Cywilnego. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Post:24 lip 2009, 11:54
autor: knopers
Grzegorz.Ol, oni mają chyba 2 albo 3 tygodnie na oddanie telefonu, takie przepisy ma era i bardzo często z tego korzysta.
Ja bym Ci radził żebyś poszedł do ery i się po prostu o to zapytał. Chyba że już to robiłeś...

Co do przepisów to mogę pomóc jedynie w taki sposób KLIK . Musisz poszukać na jakiś forach albo stronach prawnych dokładniej...

Post:24 lip 2009, 14:24
autor: Grzegorz.Ol
Z tego co wiem to formalnie mają niestety nielimitowany czas na naprawe.. Słyszałem natomiast, że jest określony czas (właśnie te 2 tygodnie) na ustosunkowanie się do reklamacji/rękojmi. Nie byłem jeszcze w Erze ale pytam, żeby wiedzieć jaki front obrać idąc tam. Wiadomo, że jeśli będzie taka możliwość (niedotrzymanie terminu przez Erę) to będę się upierał na naprawę w ramach gwarancji, zamiast płacić, mimo tego, że telefon byłby uszkodzony z mojej winy. Wydaje mi się, że każdy postąpiłby podobnie, chyba, że ma za dużo pieniędzy na zbyciu:). Ktoś wie czy obowiązuje właśnie ten termin dwóch tygodni?

Post:24 lip 2009, 14:40
autor: joasia_23
Niezgodność towaru z umową , bo tak to się nazywa, dotyczy wymiany telefonu na nowy, a nie naprawy. Jeśli telefon uszkodzony jest z twojej winy, to ani wymiana na nowy ani naprawa ci nie przysługują.

Post:24 lip 2009, 15:56
autor: Grzegorz.Ol
joasia_23 pisze:Niezgodność towaru z umową , bo tak to się nazywa, dotyczy wymiany telefonu na nowy, a nie naprawy. Jeśli telefon uszkodzony jest z twojej winy, to ani wymiana na nowy ani naprawa ci nie przysługują.
Proszę o czytanie ze zrozumieniem na przyszłość. Moje pytanie dotyczy czternastodniowego okresu rozpatrywania mojej reklamacji. Dobrze wiem, że w przypadku terminowego rozpatrzenia reklamacji nie przysługuje mi prawo wymiany ani naprawy telefonu. Moje pytanie brzmi jakie mam prawa w przypadku PRZEKROCZENIA ustawowego terminu 14 dni.

Post:24 lip 2009, 22:01
autor: joasia_23
Jeżeli sprzedawca zawiadomiony o niezgodności towaru z umową nie ustosunkował się do żądania kupującego określonego w art.8 ust. 1 (bezpłatna naprawa lub wymiana) w terminie 14 dni uważa się, że uznał je za uzasadnione

Post:24 lip 2009, 22:16
autor: Grzegorz.Ol
Dziękuję za potwierdzenie mojej tezy. Jeszcze jakby mogła Pani podać na podstawie art.8 ust. 1 jakiej umowy/ustawy to wynika. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Post:25 lip 2009, 23:52
autor: joasia_23
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002 r.).

Post:02 sie 2009, 17:21
autor: yagi
I jest to 14 dni roboczych...