Strona 1 z 2

Dziwne SMS-y do Hongkongu (na numery +852)

Post:19 sty 2020, 19:43
autor: gtoni13
Dzis wlaczylem telefon lezak z nr na ktory przyszlo ostrzeżenie o wycieku moich danych
i widze ze SAME wysylaja sie sms z kodami na nr rozne z prefiksu +85.
Wylaczylem telefon i zglosilem sprawe na CMOK Virgin !
Ktos tez tak ma ??
Ten nr i telefon jest nie uzywany, ale mialem ostrzenia i na inne nr uzywane i juz przeniesione do innego opa

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 19:57
autor: gtoni13
Ustalilem ze to chyba jest Hong Kong prefiks +852.
Calych nr teraz nie mam bo tel zresetowalem do ustawien fabrycznych a strona logowanie Virgin na PC warjuje to zalogowany to start co pare sekund cos sie sie dzieje niedobrewgo z opem !!

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 20:10
autor: babciagienia1p
U mnie jest wszystko w porządku. Mam, w tej chwili, dwa aktywne numery. Jeden w smartfonie jako hotspot Wi-Fi, drugi w modemie. Żadnych problemów. Logowanie przez www.virginmobile.pl bez zarzutu. Wykazywane zużycie danych jest nie wyższe niż prawdopodobne.

Być może masz jakiegoś wirusa w smartfonie.

Po zajściach z wyciekiem, przez dłuższy czas, będzie grana muzyka relaksacyjna. Bach, Weber itp.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 20:23
autor: gtoni13
To sa przykladowe nr 85295803989, 85295804184 z nr ktory jest przypisany do logowania do strony Virgin, Na innym nr mam JUZ wyslanych 12 SMS !! tez w swiat
ale strona Virgin jest cos zhakowana bo nie widac ani nr na ktory wyslano ani kwot pobranych. Widze ze pobiera 0,67 zl za sms !

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 20:34
autor: babciagienia1p
To raczej kwestia telefonu. Wyjmij kartę i włóż do innego urządzenia. Zobacz co się stanie.

Kwota 0,67 zł też jest dziwna, ponieważ 0,54+VAT=0,66 zł, a 0,55+VAT=0,68 zł, więc coś jest nie halo.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 20:38
autor: gtoni13
To sa 2 rozne telefony do drugiego nie mam dostepu ma je starsza osoba w innym miescie ktora nigdy nie pisze sms nie umie a telefon zwykly nie smartfon.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 20:39
autor: babciagienia1p
To niech pójdzie, albo poprosi sąsiadów, którzy mają dzieci i dzieci jej to sprawdzą.

------------Edit-----------
Niech wyjmie kartę i włoży jeszcze raz. Może wystarczy....
-----------Edit2----------------
Albo niech wyłączy i włączy telefon, wyjmie i włoży baterię itp.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 21:28
autor: Remington
@gtoni13
podaj w jakich urządzeniach są te karty SIM (nazwy, modele).

Nie rozumiem skąd domniemanie, że strona Virgina jest shackowana.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:01
autor: gtoni13
Opisze calosc:
Sim o nr 799... byl w X5metal to tel z Tesca nie uzywany. Kilka dni temu do tego telefonu
wlozylem do 2 slotu karte przeniesiona do wrodzinie by sprawdzic jakie sa zasiegi w okolicy-marne zasieg skacze od 1 kreski LTE do 3 3G. Dzis postanowilem wywalic ta karte do kosza, wyjalem, wlaczylem tel i aktywowalem 1 slot z virgin. Wczesniej caly czas ten sim byl nie czynny. Po przeladowaniu widze za mam wiadomosci, patrze
wiadomosc konfiguracyjna ! i potem zaraz wyslane 1 na +852... loguje sie na strone
virgin i widze wyslane sms do +85295803989 cena 0.67 zl. Tesc w tel byla BINcode i litery i cyfry. Wylogowalem sie z strony virgin i widze ze w tel. leci nowy sms wyslany na *852..
i znowu BINcode i litery. Wchodze znowu na strone virgin to w kompie! i nie da sie zalogowac strona skacze to raz zalogowany to do logowania.
Zresetowalem tel do ustawien fabrycznych wiec juz teraz nie podam dokladnych tresci sms. Potem po kilkudziesieciu min loguje sie na kompie do virgin i widze te 2 smy wychodzace do +852, sprawdzam drugi nr jest wydlane 12 sms. Opiekuje
sie starszym panem malo kumatym ma stary tel chyba nokie. jutro z nim pogadam.
Przed chwila sprawdzalem strone virgin na pc i znowu skacze zalogowana za pare sekund do logowania . Po paru minutach jeszcze raz sie loguje i jest wszystko ok i tak w kratke W tej chwili strona znowu skacze zaloguj, wyloguj
Musze sprawdzic inne numery przeniesione z virgin do pleya.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:06
autor: Remington
Dobry opis. Strona zrobiona po dziadowsku, miewa różne humory to się nie przejmuj.

Koniecznie sprawdź:
1. te karty w innym telefonie i to najlepiej prostym bez Androida
2. włóż do tego tescowego kartę od innego operatora

Zobacz potem billingi z wszystkich tych kart i daj znać.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:14
autor: babciagienia1p
Nadal uważam, że to jest kwestia telefonu. Tesco ma, w Hong Kongu, zależną sieć U Select. Mogli coś wgrać i się wysyła. U nich wszystko jest możliwe, bo łapią zbyt dużo srok (hongkońskich też :D ) za ogon. Styl zarządzania - kiepski. Od kilku lat, w Polsce, permanentnie zamykają sklepy.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:16
autor: Remington
Też tak uważam. Opisany przeze mnie test pozwoli to zweryfikować.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:38
autor: gtoni13
Zobaczymy sim virgin przeniesiony do smartwacha dz-09 tylko taki mam prosty, inne
stare maja popuchnięte aku. Oby bylo tak jak mowicie, ten tescowy nigdy nie wariowal ale juz lezy z 2 lata bo slaby. Czasami uzywam go jako modem LTE bo ma dobra czulosc.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:42
autor: babciagienia1p
@gtoni13
Wpisałam ten numer do wyszukiwarki. W linku masz efekt. Prawdopodobnie ktoś odpowiedział na zaproszenie do otrzymania giftu.
https://spamcalls.net/pl-pl/number/85295803989

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:47
autor: Remington
Sugerujesz, że ten ktoś zrobił to na kilku numerach w tym na jednym aż 12 razy? To musi jakaś apka wysyłać. Oby dało się ją zamierzyć i odinstalować.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:51
autor: gtoni13
Czyli jednak nr z wycieku poszly w swiat ! Teraz w virgin mam 3 nr ale mialem z 10, reszta przeniesiona. Zastrzeglem tez dowod osobisty
Ostrzezenia mialem tez na nr przeniesionych !

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:57
autor: babciagienia1p
Remington pisze:
19 sty 2020, 22:47
To musi jakaś apka wysyłać.

Może wystarczyła jedna odpowiedź, żeby zainstalować apkę, a może apka jest fabryczna. W każdym razie zgłoszenia są głównie z Polski, Niemiec i Hiszpanii, co raczej nie wskazuje na Tesco jako źródło.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 22:59
autor: gtoni13
Ciekawi mnie ta wiadomosc konfiguracyjna bo sim virgin byl w x5metal kilka miesiecy
przynajmniej i ostatnio o ile pamietam virgin nigdy nie wysylal konfiguracji.
Jakis tydzien temu telefon byl wlaczony z sim wrodzinie bo sprawdzalem zasiegi i nic
sie nie dzialo a dopiero teraz po usunieciu w rodzinie i przelaczeniu na virgin.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 23:14
autor: babciagienia1p
Według mnie wysyła. Tak samo jak i Play. Na starych telefonach pojawia się pytanie Czy karta SIM może wysłać żądanie? Na smartfonach z Androidem SMS Witaj! Wysyłaj zdjęcia i korzystaj z internetu w Play! Za chwilę otrzymasz darmowe ustawienia dla Twojego telefonu. Zainstaluj je używając menu wiadomości. W starych odpowiadam Nie. W Androidach nie reaguję - wtedy przez kilkanaście godzin miga zielona dioda powiadomień.
Mimo, ze karty Virgin, to komunikaty jak z Playa.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:19 sty 2020, 23:29
autor: Remington
STK na karcie rozpoznaje czy zmienił się telefon i wtedy żąda z sieci przysłania konfiguracji. Poza tym, operator może sam od siebie wysłać ustawienia jeśli kartę włożyliśmy do innego telefonu.
gtoni13 pisze:
19 sty 2020, 22:51
Czyli jednak nr z wycieku poszly w swiat ! Teraz w virgin mam 3 nr ale mialem z 10, reszta przeniesiona. Zastrzeglem tez dowod osobisty
Ostrzezenia mialem tez na nr przeniesionych !

Gdzie Ty widzisz związek z wyciekiem, to ja nie wiem. Znając czyjś numer (np. z wycieku) to można coś skierować DO niego, a Ty masz problem z ruchem wychodzącym.

Włóż koniecznie inną kartę i zajrzyj na jej billing.

Co mówi wykaz Virgina po włożeniu karty do smartwatcha?
babciagienia1p pisze:
19 sty 2020, 22:57
Może wystarczyła jedna odpowiedź, żeby zainstalować apkę, a może apka jest fabryczna. W każdym razie zgłoszenia są głównie z Polski, Niemiec i Hiszpanii, co raczej nie wskazuje na Tesco jako źródło.
Najpewniej apka fabrycznie wgrana przez producenta (AKAI iLike). Jakiś komunikator zapewne lub chmura.

@gtoni13 wrzuć tu może listę aplikacji jakie są na tym telefonie.