DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #899273  autor: MICHASB1
 09 gru 2016, 09:28
miałem bramkę sagem RL300 (sieć era-stacjonarna) wkładało się kartę sim i podłączało telefon stacjonarny, ale średnio to działało z bezprzewodowym panasonicem - dużo szumu i trzasku

kod promocyjny micha.b1
50 zł na pierwszy przejazd mytaxi
 #899809  autor: HappyBoy
 13 gru 2016, 07:36
johny7539 pisze:jak to wygląda w przypadku gdy ktoś dzwoni do mnie, czy jest to liczone jako połączenie na stacjonarne czy komórkowe....Bo chciałbym przenieść numer.
Opłata jest jak za połączenie z numer stacjonarny :)
Ryszard Lubicz pisze:Podepnę się pod temat.
Dzisiaj złożyłem w salonie Play wniosek o przeniesienie numeru stacjonarnego z Netii do Play. Po przyjściu do domu zobaczyłem błąd we wniosku - pracownik Play wpisał , że numer ma być przeniesiony z Orange...
Czyli co teraz? Muszę ponownie jechać do salonu i wszystko od nowa? A jeszcze mnie przestrzegał - trzeba uważać na najmniejszy błąd, źle postawiony przecinek i już Netia odrzuci wniosek...
Orange odrzuci wniosek migracji numeru z powodu iź go nie posiada :)
Ponowna wizyta jest nieunikniona :)

johny7539 pisze:Mogę wykorzystać bramkę gsm/3g do w play stacjonarny?
Możesz. Sam korzystam z takiej bramki i działa bez zarzutu (z numerem komórkowym).
 #899963  autor: Ryszard Lubicz
 14 gru 2016, 06:58
HappyBoy pisze:Orange odrzuci wniosek migracji numeru z powodu iź go nie posiada :)
Ponowna wizyta jest nieunikniona :)
Już jest wszystko ok. Człowiek w punkcie Play się pomylił. A jeszcze potem okazało się , ze numer wiele lat temu był w Dialogu i wniosek o przeniesienie trzeba nadal składać do Dialogu chociaż Dialog to już Netia... W piątek podpisuję umowę.

Grażynko wybacz...
 #900909  autor: Kompan
 20 gru 2016, 22:19
Z telefonem to raczej mało opłacalne w Playu,10zł więcej w moim przypadku ( Play Stacjonarna) przez cały okres umowy.Wybrałem bez telefonu dokupiłem klawiszowca Philipsa,abonament 9,99zł na dwa lata,umowa dobiega końca.Zero problemów z usługą.Polecam.
 #900992  autor: Ryszard Lubicz
 21 gru 2016, 17:02
Właśnie byłem po raz któryś aby podpisać umowę z Play. Wszystko niby ok. ale na koniec pan mi oznajmił , że takiej oferty jaką ja chcę (1 zł za posiadanie juz abonamentu telefonicznego + 10,00 za sam aparat, razem 11,00 miesięcznie) to nie ma... Zaoferował mi abo za 25,90. Wstrzymałem się.

Grażynko wybacz...
 #901725  autor: JFK2016
 26 gru 2016, 21:26
zolvio pisze:do VOIP musisz mieć dobre łącze internetowe, ważny jest zwłaszcza niski i stabilny ping.
U mnie około 90ms praktycznie nie da się korzystać ani przez bramkę, ani przez apkę na smartfonie (mam Happycall).
Nie wiem z jakiego ISP korzystasz że przy 90ms opóźnienia nie da się korzystać w VoIP-gdyż technologia ta wymaga stabilnym opóźnień na poziomie do 150ms (już w 2009 roku korzystałem stacjonarnie z VoIP na łączu wówczas 3g [HSDPA/HSPA+], wówczas z modemem E220 podpiętym do routera Asus WL500gp v2, wadą było na starcie kilku sekundowe przesunięcie czasowe, E220 wspierał upload do 384kbps, z E1820, E367 nie było już żadnych problemów). Sieć LTE (w obojętnie jakim paśmie: 800/1800/2100/2600MHz) spełnia z nawiązką wymagania dla SIP/VoIP (wyjątkiem mogą być przypadki gdzie BTS jest totalnie przeciążony, oczywiście nie biorę tutaj pod uwagę aplikacji SIP uruchamianych na smartfonach-gdzie poruszamy się, zmienia nam się dynamicznie poziom sygnału, starsze modele mają w ogóle problem z obsługą kilku narzędzi na raz w telefonie). Na działce 5 lat używałem VoIP z internetem CDMA Nordiska z opóźnieniami ok 100ms i SIP działał dobrze (poza sporadycznymi wyjątkami wieczorami gdy występowało przeciążenie sieci). Do ok. 2010 roku to zdarzało się również że serwery/łącza SIP operatorów również nie dawały sobie rady z obsługą generowanego ruchu, dziś to już historia (poza awariami które mogą się zdarzyć wszędzie). Oto 2 przykłady w real-time LTE Plus-nadajnik przeciążony
Kod: Zaznacz cały
 root@Gargoyle:~# ping happycall.pl
PING happycall.pl (82.177.59.177): 56 data bytes
64 bytes from 82.177.59.177: seq=0 ttl=56 time=42.050 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=1 ttl=56 time=132.685 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=2 ttl=56 time=51.985 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=3 ttl=56 time=44.423 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=4 ttl=56 time=52.464 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=5 ttl=56 time=381.371 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=6 ttl=56 time=52.920 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=7 ttl=56 time=51.638 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=8 ttl=56 time=52.418 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=9 ttl=56 time=52.077 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=10 ttl=56 time=52.068 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=11 ttl=56 time=180.252 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=12 ttl=56 time=51.468 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=13 ttl=56 time=76.495 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=14 ttl=56 time=51.068 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=15 ttl=56 time=50.064 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=16 ttl=56 time=170.780 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=17 ttl=56 time=128.284 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=18 ttl=56 time=49.219 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=19 ttl=56 time=49.807 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=20 ttl=56 time=49.763 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=21 ttl=56 time=55.765 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=22 ttl=56 time=55.496 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=23 ttl=56 time=52.616 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=24 ttl=56 time=45.695 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=25 ttl=56 time=46.660 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=26 ttl=56 time=45.476 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=27 ttl=56 time=44.394 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=28 ttl=56 time=44.314 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=29 ttl=56 time=44.571 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=30 ttl=56 time=52.564 ms 
i Orange-również LTE1800, nadajnik mało obciążony
Kod: Zaznacz cały
 ----------------------------------------------------------------
 | Machine: Nexx WT3020                                         |
 | Uptime: 5d, 09:47:56                                         |
 | Load: 0.03 0.01 0.00                                         |
 | Flash: total: 832KB, free: 248KB, used: 70%                  |
 | Memory: total: 60.0MB, free: 41.0MB, used: 31%               |
 | WAN: 79.162..., proto: qmi                                |
 | LAN: 192.168.200.1                                           |
 ----------------------------------------------------------------
root@Gargoyle:~# ping happycall.pl
PING happycall.pl (82.177.59.177): 56 data bytes
64 bytes from 82.177.59.177: seq=0 ttl=54 time=45.481 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=1 ttl=54 time=42.040 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=2 ttl=54 time=42.781 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=3 ttl=54 time=42.300 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=4 ttl=54 time=42.001 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=5 ttl=54 time=78.942 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=6 ttl=54 time=49.101 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=7 ttl=54 time=48.661 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=8 ttl=54 time=41.460 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=9 ttl=54 time=48.941 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=10 ttl=54 time=40.920 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=11 ttl=54 time=44.261 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=12 ttl=54 time=40.100 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=13 ttl=54 time=41.661 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=14 ttl=54 time=40.221 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=15 ttl=54 time=40.900 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=16 ttl=54 time=41.581 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=17 ttl=54 time=39.160 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=18 ttl=54 time=40.841 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=19 ttl=54 time=40.380 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=20 ttl=54 time=39.061 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=21 ttl=54 time=38.741 ms
64 bytes from 82.177.59.177: seq=22 ttl=54 time=39.300 ms 
, tutaj ping puszczony kilkanaście minut nie daje żadnego opóźnienia 3-cyfrowego. VoIP działa w obu przypadkach (używam do tego telefonów IP: Siemens i Polycom), w przypadku Orange lepiej niż nie jedno połączenie komórkowe w roamingu krajowym P4 lub operatorów wirtualnych. :) P.S Łącza LTE pracują również jako rozwiązanie stacjonarne (z zewnętrznymi instalacjami antenowymi). Koszt utrzymania nr stacjonarnego to 1zł/rok lub free w przypadku PLFON.
 #903447  autor: Gregrin
 04 sty 2017, 03:16
Można zapytać z jakiego sprzętu korzystasz z voip + LTE ?? Dodatkowo zastanawia mnie jak to jest z HDvoice w voip. Muszą to wspierać operator voip, sprzęt (słuchawka podłączona kablem tez?) i później operator docelowy który obsługuje połączenie na stacjonarny/GSM ?? Mam poczciwego fritza 7270 (z którego jestem bardzo zadowolony) i zastanawiam się czy nie wymienić go na "coś lepszego" ?
 #903449  autor: HappyBoy
 04 sty 2017, 04:43
Ryszard Lubicz pisze:Właśnie byłem po raz któryś aby podpisać umowę z Play. Wszystko niby ok. ale na koniec pan mi oznajmił , że takiej oferty jaką ja chcę (1 zł za posiadanie juz abonamentu telefonicznego + 10,00 za sam aparat, razem 11,00 miesięcznie) to nie ma... Zaoferował mi abo za 25,90. Wstrzymałem się.
Nie rozumiem po co Ci aparat skoro kartę wrzucisz do dowolnej komórki...
 #903615  autor: JFK2016
 05 sty 2017, 00:46
Gregrin pisze:Można zapytać z jakiego sprzętu korzystasz z voip + LTE ??
Korzystam w 3 lokalizacjach z tel. IP Polycom, w jednej dodatkowo mam Siemens IP470 (tj. bramka VoIP z bezprzewodową słuchawką), wcześniej korzystałem Grandstream GXP-2000, również nie było żadnych problemów (aparaty te wymieniłem ze względu na jakość/działanie opcji głośnomówiącej).
Gregrin pisze: Dodatkowo zastanawia mnie jak to jest z HDvoice w voip. Muszą to wspierać operator voip, sprzęt (słuchawka podłączona kablem tez?) i później operator docelowy który obsługuje połączenie na stacjonarny/GSM ??
Musi być zachowany cały "łańcuszek" (Twój aparat IP, centrala SIP, klient docelowy obsługujący HD-voice).
Gregrin pisze: Mam poczciwego fritza 7270 (z którego jestem bardzo zadowolony) i zastanawiam się czy nie wymienić go na "coś lepszego" ?
Ja na Twoim miejscu na razie bym jeszcze nie wymieniał (bdb urządzenie), mimo tego że wielu operatorów SIP zaczyna wspierać HD-voice, to na razie nie jest jeszcze tak różowo (otóż oferują oni tą usługę firmą, na których najwięcej zarabiają, niektórzy producenci sprzętu VoIP udostępniają własne serwery dla klientów produktów-ale działa to wyłącznie w sieci urządzeń producenta...).