Strona 1 z 2

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:10 lip 2015, 15:45
autor: Dodo84
robriot77 pisze:Dodo84 to nie jest tak ze ty mieszkasz w miescowosci A a on B i juz np vdsla nie mozesz miec. pytanie czy jestes podpiety pod ta sama szafe i jaka masz dlugosc lini.
W końcu był dziś u mnie technik który byłem przekonany zajmie się w końcu linią a ten... przyszedl zapytać się czy byli u mnie jacyś technicy bo on nie rozumie o co chodzi że w raporcie było napisane hasło "szczury". Ręce opadają. Po tym jak on wyszedł znowu telefon na infolinię i z tamtąd się dowiedziałem że do centali mam 3,5 km, czyli wychodzi na to że nie jestem wpięty pod tą "nową" centralę a w dodatku dowiedziałem się że przesuneli mi termin naprawy z 17 na 24 lipca

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:13 lip 2015, 20:58
autor: Dodo84
Dzisiaj Netia już "przelała czarę goryczy". Zadzwoniła do mnie pani z obsługi klienta ( na komórkę) i tak wyglądała nasz rozmowa:
-Dzień dobry
*Dzień dobry
-Próbowałam się skontaktować z panem na telefon domowy ale nikt nie odbiera.
* Przecież zgłaszałem że nie działa,
CHWILA CISZY
- No tak, rzeczywiście, (TERAZ CZAS NA KURIOZJUM) Dzwonię zapytać czy działa panu internet i telefon..................
W tym momencie dostałem jakiejś "kurw**y", odpowiedziałem że nie działa, technik który zje**ł mi tel stacjonarny ani żaden inny nie przyjeżdża choć dzwoniłem w tej sprawie co najmniej 3 razy żeby przyjechał a do tego netia wystawia mi normalną fakturę, TO JEST JAKAŚ KPINA. Gdybym ja nie zapłacił to posypały by się na mnie "pioruny, gromy siarczyste" itp. a oni mogą bezkarnie przedłużać sobie czas naprawy, dzwonić do mnie i głupio pytać się czy działa i oczekiwać zapłaty za niewykonaną usługę. Czy jest jakaś możliwość rozwiązania z nimi umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kar?.
Pani która zadzwoniła do mnie trochę za mocno się oberwało ale już takiej sytuacji dawno nie miałem. ( teraz trochę mi głupio że na nią tak mocno "wskoczyłem")

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:13 lip 2015, 21:10
autor: Maniek99
Napisz im pismo że skoro sobie nie radzą, to dopuszczasz polubowne rozwiązanie umowy.
Myślę że nie będzie problemu, bo będzie to dla nich tańsze.

Tylko ciekawe czy tepsie się będzie chciało Cie przyłączyć, jeżeli mieliby coś rozkopywać.

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:13 lip 2015, 21:24
autor: tyre23
Napisz do UKE, nagle objawią się technicy ;)
Co do awarii i rekompensat:
Z Regulaminu Świadczenia Usług przez Spółki Grupy Netia:
5. W przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora, Planowanymi Pracami, Konsument może żądać zapłaty odszkodowania w formie kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte 24 godziny Awarii, z tym, że w przypadku przerwy w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo, kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora lub Planowanymi Pracami, trwającej dłużej niż 12 godzin.

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:15 lip 2015, 13:42
autor: kikoza
tyre23 pisze:Napisz do UKE, nagle objawią się technicy ;)
Co do awarii i rekompensat:
Z Regulaminu Świadczenia Usług przez Spółki Grupy Netia:
5. W przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora, Planowanymi Pracami, Konsument może żądać zapłaty odszkodowania w formie kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte 24 godziny Awarii, z tym, że w przypadku przerwy w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo, kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora lub Planowanymi Pracami, trwającej dłużej niż 12 godzin.
Dokładnie możesz ubiegać się o zwrot.

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:15 lip 2015, 13:55
autor: kamil1221
Korekta za brak świadczenia usługi oczywiście, że się należy. Jednak trzeba pamiętać - to Klient musi w pierwszej kolejności o to wystąpić. Samo się to nie zainicjuje.

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:16 lip 2015, 15:42
autor: Dodo84
Byli u mnie dziś technicy ( W KOŃCU !) i przeszli do działania. Zaczęli szukać gdzie jest problem i znaleźli na środku drogi, nie naprawią go bo jak pan technik przyznał nikt nie da zgody na przekopanie mojej drogi ( długo czekałem na kogoś kompetentnego). W domu obok (bliżniak) mieszka mój brat który miał kiedyś internet i tel stacjonarny, lecz z niego zrezygnował. Poprosiłem panów techników by mnie podpięli pod tą linię a ci to zrobili ( szacun, tamte niedojdy jak przyjechały na początku to nie chciały mnie słuchać).
Przy okazji wyjaśnili mi dokładnie gdzie jestem podpięty. Moja linia została doprowadzona do domu w latach 90 i wtedy zostałem wpięty wówczas pod najbliższą centralę do której mam 3,5 km. W 2013r. w miejscowości obok wybudowali nową centralę do której mam 600~700m lecz nie mogą mnie przepiąć bo musieliby dostać zgodę od gminy na przekopanie mojej drogi co jest nie możliwe. Według technika oczekiwanie na zgodę od gminy oraz doprowadzenie do mnie dodatkowego łącza jest po prostu nie opłacalne. Sąsiad dlatego domyślnie został wpięty w nową centralę bo u niego nie musieli prowadzić kabli pod kostką brukową. Szkoda...

PS. Teraz zostało mi ubiegać się o "ulgę" z tytułu braku dostępu do usług. Zna ktoś może jakąś gotową formułkę lub wie jak takie coś napisać?

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:17 lip 2015, 23:06
autor: tiger93
Czy po naprawie poprawiło się tłumienie i szybkość łącza ?

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:18 lip 2015, 00:20
autor: Dodo84
@tiger93 wróciło wszystko na swoje dawne parametry:
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 7.3 7.0
Attenuation (dB): 44.5 17.4
Output Power (dBm): 1.5 12.8
Attainable Rate (Kbps): 8004 1048
Rate (Kbps): 8761 884
Obrazek

Re: [Netia] Problem z internetem i telefonem stacjonarnym

Post:20 lip 2015, 19:01
autor: ot_byt
Korekta faktury swoją drogą, a kara umowna swoją drogą :)