DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #758970  autor: Mila89
 28 paź 2014, 17:28
Witam

4 sierpnia zadzwonił do mnie konsultant z UPC ktory zaproponował mi 60 Mb/s za 70zl w umowie na okres 12 miesiecy i w TYM 3 miesiace abonamentu za 0zl warunki wydały mi sie interesujące dlatego tego dnia na nie przystałem
Dziś rano dostaje sms od UPC o treści: "UPC przypomina ze minął termin płatności prosimy o wpłate 70zl... no jak to minał skoro jeszcze 3 miesiace nie mineły? No nic dzwonie do UPC

W UPC(po tym jak czekałem kilkanaście minut) zapytałem sie Pani ktora odebrała dlaczego naliczaja mi 70zl don płacenia skoro jeszcze 3 MIESIĄCE NIE MINEŁY??? Pani poszperała w komputerze i stwierdziła ze skorzystałem z jakies tam promocji wakacyjnej czy studenckiej i ze te 3 miesiace były od lipca do konca wrzesnia a ja ze przedłuzalem umowe w sierpniu to mam tylko 2 miesiace... na moja sugestie ze konsultant(w rozmowie ktora jest rejestrowana) stwierdzil ze mam 3 miesiace Pani stwierdziła ze UWAGA: TAKI JEST ZAPIS W REGULAMINIE PROMOCJI KTORY W MOMENCIE DECYDOWANIA SIE NA UMOWE POWINIENEM ZNAĆ umowy zadnej do podpisania nie dostałem na email zadnego regulaminu nie dostałem wszystko sie odbyło przez telefon ale mimo to mam znać regulamin a nie zdawać sie na to co mi mowi konsultant i teraz pytania:

1)Czy faktycznie konsultant moze mi obiecywać ze mi GWARANTUJE ze da mi np 6 miesiecy abo za 0zl ale i tak jest to nie istotne jesli reguloamin do oferty ktora mi (niby prezentuje) mowi inaczej?
2)czy faktycznie musze go znac(regulamin tej promocji) w momencie rozmowy?
3)Czy musze w ogole opłacac te 70zl skoro jest ono nie zasadne a odpowiedz na reklamacje moge otrzymać do 30 dni?
4)Czy informować o tym jakiś urzad? np UOKIK? i kiedy teraz czy dopieron jak dostane odpowiedz?
5)Czy w zwiazku z tym ze otrzymalem produkt ktorego w tej formie w ogole nie zamawialem(mialem miec 3 miesiace za 0zl a dali mi 2 miesiace) po tej sprawie moge rozwiazac umowe bez konsekwencji
6)Czy w ogole myslicie ze cos sie z nimi ugra czy poprostu trzeba zacisnac zeby zaplacic a za 10 miesiecy sie z nimi pozegnac? :)

Napiszcie mi co o tym sądzicie, przepraszam za forme ale troszke sie zdenerwowałem

Pozdrawiam

14 lipca wyłaczyłem AdBlocka-


Nokia 33310--> Mitsubishi Trium :P --> Nokia 3310--> SE K300i-->SE K700i-->Samsung L760-->LG KU990--> Nokia e72--> Samsung Galaxy SII--> Sony Z3c--> Xperia XZ--> LG G6
 #758979  autor: Golarz Filip
 28 paź 2014, 18:39
Jestem w stanie zrozumieć zdenerwowanie,bo przeważnie każdy z Nas podpisywał kiedyś swoją pierwszą umowę , której mechanizmu nie do końca rozumiał albo podpisywał kolejną, z problemami.
A już podpisywanie jej na tak zwaną odległość,ma swoje plusy ale i minusy.Już teraz mogę Ci jednak powiedzieć,że zyskałeś na pewno jedno- doświadczenie.W przyszłości będziesz więcej pytać,prosić o potwierdzenie czy notować np.nazwisko osoby z którą rozmawiałeś.
Teraz odpowiadając na Twoje pytania:

ad.1
Przeważnie w wielu poważnych firmach,a taką jest UPC nawet jak konsul daje jakąś lepszą ofertę, to ma ona w 100% swój regulamin plus cennik.Procedura- jeśli nie umawialiście się inaczej- jest taka,że po mniej więcej 24 do max 48 godzin po rozmowie a jeszcze przed wizytą montera na maila powinien przyjść cennik plus regulamin na którą się umówiliście.
Jeśli miał możliwość dania Ci 6 miesięcy za zero złotych,to tak powinien mówić ten cennik.UPC pod tym względem ma bardzo przejrzyste i czytelne tabelki,więc na pewno byś się poznał.Reasumując ten punkt- nie może Ci dać innej oferty,niż ta która jest zawarta regulaminie danej promocji.

ad.2
W trakcie rozmowy to konsul Ci przedstawia warunki.Wiadomo- może ze złej woli,może ma zły dzień- może wszystkiego nie powiedzieć,ale po to masz możliwość rezygnacji w określonym okresie po rozmowie, żeby mieć czas na zapoznanie się z dokumentami,które przeważnie przynosi monter lub w przypadku przedłużenia kurier.

ad.3
Z tego co wiem,w UPC jest procedura,że kwoty spornej,jeśli wystawiona została reklamacja,nie musisz płacić,ale dla pewności- nauczony już doświadczeniem,wykonaj najlepiej jeden albo dwa telefony i wypytaj jak to będzie w Twoim przypadku.Dla większej pewności,wyślij jeszcze zapytanie mailowo,przedstawiając swój problem

ad.4
UOKiK zajmuje się sprawą dopiero wtedy,kiedy wyczerpałeś drogę postępowania reklamacyjnego w danej firmie.Przeważnie ( w tym w UPC ) sprawa wygląda tak: reklamacja=> odpowiedź UPC ( jeśli nie ma adnotacji,że wyczerpałeś drogę reklamacji )=>piszesz odwołanie i dopiero wtedy,bo niekorzystnym dla Ciebie wyniku,piszesz do Urzędu.Oczywiście powie ktoś,że można już teraz zawiadomić urząd,jednak sam pracuję w dość dużej korporacji,gdzie dziewczyny z departamentu reklamacyjnego zdradziły mi kiedyś tajemnicę- najlepszy klient to taki,który nie załatwia nic na krzyk oraz chce zakończyć sprawę bez angażowania służ publicznych.Ostatecznie nie jakiś Golarz Filip czy inny anonimowy użytkownik ale Ty podejmiesz decyzję,co zrobić już teraz :-)

ad.5
To czy możesz rozwiązań umowę bez konsekwencji,reguluje regulamin bądź jego zmiana w trakcie jej trwania.
Innym słowy- musisz mieć podstawy,a na razie masz tylko przypuszczenia,że zostałeś oszukany,jednak moim zdaniem niekoniecznie,o czym za chwilę.

ad.6
Jak wspomniałem w punkcie czwartym,jeśli chcesz załatwić sprawę z korzyścią dla siebie i przede wszystkim korzystać z dobrego netu jaki oni oferują, załatw wpierw wszystko bez emocji,na spokojnie z UPC.
Możesz się na bieżąco radzić tutaj,na pewno znajdą się osoby które Ci pomogą.Zakładamy,że pójdzie coś nie tak, daj znać,postaram Cię skontaktować z osobą która pracuje w UPC.

Teraz słowo wyjaśnień,czemu za bardzo nie ma podstaw do tego,że zostałeś nabity w butelkę.
Jak może wiesz,w każdej umowie obowiązują okresy rozliczeniowe. Jeśli rozmowa była w sierpniu,daję sobie obciąć dwa palce,że już wtedy zetknęły się dwa okresy rozliczeniowe,we wrześniu był trzeci a mamy już październik,stąd ponaglenie od UPC.
Wina konsula: nie poinformował Cię o całym procesie rozliczeń, nie uprzedził,kiedy zaczniesz płacić.Być może popełnił jakieś inne błędy,ale znamy tylko Twój- subiektywny punkt tej rozmowy.
Twoja wina: jeśli nie otrzymałeś po rozmowie na maila oferty ( a to się u nich czasem zdarza )trzeba się oto upomnieć.
W jakiś sposób musiałeś w końcu ją otrzymać- albo od montera albo kuriera i wtedy masz czas na zapoznanie się z nią.Oczywiście nie musisz tego zrobić przy nich ale tak jak wspomniałem masz okres na rozwiązanie umowy bez konsekwencji. Nie doczytałeś- Twój błąd.
Ty jak piszesz,przedłużałeś jedynie umowę ( bez wymiany sprzętu ),to tym bardziej powinieneś po 48 godzinach od rozmowy naciskać na otrzymanie warunków umowy drogą elektroniczną.
Mam nadzieję,że trochę rozjaśniłem.

 #758983  autor: Mila89
 28 paź 2014, 19:09
Dzieki bardzo za pomoc ale nie moge sie zgodzić do paru rzeczy... po pierwsze

ad2 dlaczego mam zakładać zła wole? Pocoś chyba rozmowy sa rejestrowane? Zakładam ze nie rozmawiam z dziećmi 12 letnimi ktore obiecują(moga obiecywać) co chca wazne tylko zeby klient wział umowe... jak sie doczyta innych warunkow to pech(dla konsultanta) a jak sie nie do czyta do klient ma pecha... nie uwierze ze taka jest polityka firmy i jest ona akceptowana. Skoro sie z kims na cos umawiam tzn ze tak powinno być(zreszta dziwie sie ze dział kontroli? tego nie wychwycił)

ad 6 wg tej "promocji" okres 3 miesiecy za darmo obowiązywał od 1 lipca do 30 wrzesnia(pełne 3 miesiace z tego co zrozumiałem od tej Pani w zwiazku z tym ze ja przedluzylem 4 sierpnia to mam sierpień bez płatny do końca(26 dni) oraz wrzesien cały do konca(1 miesiac) w sumie gratis miałem 1 miesiac i 26 dni wg jakiegos regulaminu promocji co jest w zupełnej sprzecznosci do tego ze konsultant mi GWARANTOWAŁ ze przez najblizsze 3 miesiace nie bede w ogole płacił rachunku...

Dziwne to wszystko bardzo Fakt kwota nie jest jakaś zawrotna i jesli faktycznie czegośn nie dopełniłem to kwote oczywiscie zaplace niemniej osobiscie czuje sie oszukany... rozmawiam o 1 natomiast dostaje coś zupełnie innego czego w rozmowie w ogole nie bylo. Gdyby mi konsultant to wyjasnił ze nie 3 miesiace a 2 to bym sie pewnie mocniej zastanowił nad oferta.

Bardzo zle zachowanie UPC w tym przypadku... tak to poprostu czuje

14 lipca wyłaczyłem AdBlocka-


Nokia 33310--> Mitsubishi Trium :P --> Nokia 3310--> SE K300i-->SE K700i-->Samsung L760-->LG KU990--> Nokia e72--> Samsung Galaxy SII--> Sony Z3c--> Xperia XZ--> LG G6

 #758984  autor: Golarz Filip
 28 paź 2014, 19:25
Pamiętaj,że rozmawiasz z człowiekiem.Może akurat nie dostał premii, rzuciła go kobieta,umarł kochany piesek cokolwiek.
Nie naginajmy rzeczywistości,że na słuchawkach pracują w 99% wyspecjalizowani i obcykani ludzie, którzy pełną profeskę pokazują w każdej rozmowie.
Zwyczajnie, jak wspomniałem wcześniej, popełnił błąd,że dokładnie nie zapoznał Cię z regulaminem i czasem trwania bezpłatnego okresu albo- co najgorsze- mówił jedno a w systemie zaznaczył ( celowo bądź nie ) co innego.
Również wspominałem,że sprzedaż na odległość to zyski ale i straty jak się nie dopilnuje pewnych kwestii. Błąd jak sam już przyznałeś polegał na tym, że nie zapoznałeś się z papierem na którym jest wszystko napisane.
Piszesz również o czasie trwania okresu za zero złotych.Ale wiesz to jedynie ze słów Pani konsultantki.Znów nie masz na to papierka.Rozumiesz?
Po to właśnie są rozmowy nagrywane,by te kwestie wyjaśnić.Jeszcze raz powtarzam: z relacji,którą przeczytałem,widzianą jedynie Twoimi oczami,jestem zdania,że oboje z pierwszym konsultantem popełniliście błędy.
Bo nawet teraz do końca nie wiesz,jak nazywa się Twoja promocja,do kiedy tak naprawdę trwa itd.
Wiesz to jedynie od pracowników UPC,a powinieneś mieć to przed oczami.