Jestem w stanie zrozumieć zdenerwowanie,bo przeważnie każdy z Nas podpisywał kiedyś swoją pierwszą umowę , której mechanizmu nie do końca rozumiał albo podpisywał kolejną, z problemami.
A już podpisywanie jej na tak zwaną odległość,ma swoje plusy ale i minusy.Już teraz mogę Ci jednak powiedzieć,że zyskałeś na pewno jedno- doświadczenie.W przyszłości będziesz więcej pytać,prosić o potwierdzenie czy notować np.nazwisko osoby z którą rozmawiałeś.
Teraz odpowiadając na Twoje pytania:
ad.1
Przeważnie w wielu poważnych firmach,a taką jest UPC nawet jak konsul daje jakąś lepszą ofertę, to ma ona w 100% swój regulamin plus cennik.Procedura- jeśli nie umawialiście się inaczej- jest taka,że po mniej więcej 24 do max 48 godzin po rozmowie a jeszcze przed wizytą montera na maila powinien przyjść cennik plus regulamin na którą się umówiliście.
Jeśli miał możliwość dania Ci 6 miesięcy za zero złotych,to tak powinien mówić ten cennik.UPC pod tym względem ma bardzo przejrzyste i czytelne tabelki,więc na pewno byś się poznał.Reasumując ten punkt- nie może Ci dać innej oferty,niż ta która jest zawarta regulaminie danej promocji.
ad.2
W trakcie rozmowy to konsul Ci przedstawia warunki.Wiadomo- może ze złej woli,może ma zły dzień- może wszystkiego nie powiedzieć,ale po to masz możliwość rezygnacji w określonym okresie po rozmowie, żeby mieć czas na zapoznanie się z dokumentami,które przeważnie przynosi monter lub w przypadku przedłużenia kurier.
ad.3
Z tego co wiem,w UPC jest procedura,że kwoty spornej,jeśli wystawiona została reklamacja,nie musisz płacić,ale dla pewności- nauczony już doświadczeniem,wykonaj najlepiej jeden albo dwa telefony i wypytaj jak to będzie w Twoim przypadku.Dla większej pewności,wyślij jeszcze zapytanie mailowo,przedstawiając swój problem
ad.4
UOKiK zajmuje się sprawą dopiero wtedy,kiedy wyczerpałeś drogę postępowania reklamacyjnego w danej firmie.Przeważnie ( w tym w UPC ) sprawa wygląda tak: reklamacja=> odpowiedź UPC ( jeśli nie ma adnotacji,że wyczerpałeś drogę reklamacji )=>piszesz odwołanie i dopiero wtedy,bo niekorzystnym dla Ciebie wyniku,piszesz do Urzędu.Oczywiście powie ktoś,że można już teraz zawiadomić urząd,jednak sam pracuję w dość dużej korporacji,gdzie dziewczyny z departamentu reklamacyjnego zdradziły mi kiedyś tajemnicę- najlepszy klient to taki,który nie załatwia nic na krzyk oraz chce zakończyć sprawę bez angażowania służ publicznych.Ostatecznie nie jakiś Golarz Filip czy inny anonimowy użytkownik ale Ty podejmiesz decyzję,co zrobić już teraz :-)
ad.5
To czy możesz rozwiązań umowę bez konsekwencji,reguluje regulamin bądź jego zmiana w trakcie jej trwania.
Innym słowy- musisz mieć podstawy,a na razie masz tylko przypuszczenia,że zostałeś oszukany,jednak moim zdaniem niekoniecznie,o czym za chwilę.
ad.6
Jak wspomniałem w punkcie czwartym,jeśli chcesz załatwić sprawę z korzyścią dla siebie i przede wszystkim korzystać z dobrego netu jaki oni oferują, załatw wpierw wszystko bez emocji,na spokojnie z UPC.
Możesz się na bieżąco radzić tutaj,na pewno znajdą się osoby które Ci pomogą.Zakładamy,że pójdzie coś nie tak, daj znać,postaram Cię skontaktować z osobą która pracuje w UPC.
Teraz słowo wyjaśnień,czemu za bardzo nie ma podstaw do tego,że zostałeś nabity w butelkę.
Jak może wiesz,w każdej umowie obowiązują okresy rozliczeniowe. Jeśli rozmowa była w sierpniu,daję sobie obciąć dwa palce,że już wtedy zetknęły się dwa okresy rozliczeniowe,we wrześniu był trzeci a mamy już październik,stąd ponaglenie od UPC.
Wina konsula: nie poinformował Cię o całym procesie rozliczeń, nie uprzedził,kiedy zaczniesz płacić.Być może popełnił jakieś inne błędy,ale znamy tylko Twój- subiektywny punkt tej rozmowy.
Twoja wina: jeśli nie otrzymałeś po rozmowie na maila oferty ( a to się u nich czasem zdarza )trzeba się oto upomnieć.
W jakiś sposób musiałeś w końcu ją otrzymać- albo od montera albo kuriera i wtedy masz czas na zapoznanie się z nią.Oczywiście nie musisz tego zrobić przy nich ale tak jak wspomniałem masz okres na rozwiązanie umowy bez konsekwencji. Nie doczytałeś- Twój błąd.
Ty jak piszesz,przedłużałeś jedynie umowę ( bez wymiany sprzętu ),to tym bardziej powinieneś po 48 godzinach od rozmowy naciskać na otrzymanie warunków umowy drogą elektroniczną.
Mam nadzieję,że trochę rozjaśniłem.