Strona 1 z 2
Pytanie do posiadaczy telefonu stacjonarnego
Post:22 paź 2013, 11:24
autor: Temp1234
Witam,
Chciałbym poznać przyczyny dla których wiele osób nadal opłaca telefony stacjonarne.
Jakie są powody tego że ich potrzebujecie, czy telefony komórkowe Wam ich nie zastępują?
Post:22 paź 2013, 12:00
autor: trus1991
Przywiazanie do numeru telefonu
utrzymanie linii telefonicznej do internetu
Post:22 paź 2013, 12:04
autor: jarekb11
Pierwszy powód neostrada (można sobie odliczyć od podatku).
-Darmowe rozmowy stacionarne w PL i UE
Post:22 paź 2013, 12:05
autor: galtom
Ja wlasnie niedawno zrezygnowalem z telefonu Non Stop swiat w netii.
Przenieslismy z Zona dwie komorki do Nju na abonament a te polaczenia miedzynarodowe to mozna od czasu do czasu przez Skype (tez z komorki) - w efekcie taniej i wygodniej.
Post:22 paź 2013, 12:18
autor: usiu128
mieszkam na wsi.
Jedyna możliwość w miarę mocnego i dobrego internetu to DSL z Orange/Netii/T-Mobile itp.
Do tego wymagany jest telefon stacjonarny więc jest i w domu.
Internety radiowe odpadają ponieważ działają gorzej niż ten po kablu.
Poza tym jesteśmy przywiązani do numeru stacjonarnego (czasem dalsza rodzina dzwoni itp) a 30zł miesięcznie to nie jakiś tam majątek. Więcej wydam w knajpie 1 wieczoru

Post:22 paź 2013, 12:20
autor: galtom
Gdybym musial oplacac dodatkowo linie na internet to telefon by zostal. Ale jestem na laczach netii wiec oplacac bede tylko internet.
Post:22 paź 2013, 14:47
autor: marcinek243
Nie mam bo ceny są absurdalne w porównaniu do komórki.
http://www.upc.pl/telefon/
Post:22 paź 2013, 16:14
autor: szati
Gdyby nie internet na linii telefonicznej to pewnie już dawno bym z niego zrezygnowała. Fakt płace 20 zł miesięcznie ale na rok to już 240 zł a i rodzina czasami za granicy dzwoni bo ma taniej niż na komórkę.
Post:22 paź 2013, 20:07
autor: poziom
Utrzymuje nr. stacjonarny w play (6zł/miesięcznie) tylko i wyłącznie aby odbierać połączenia zagraniczne.
Post:22 paź 2013, 21:52
autor: wtd
Do niedawna chciałem zrezygnować ze stacjonarnego, po ostatnich modernizacjach Networks stacjonarny zdecydowanie zostaje, bo to jedyny dobrze działający sposób komunikacji...
Post:22 paź 2013, 23:44
autor: manyaky
Mam centralę alarmową podpiętą pod gniazdko.
Tak to bym już dawno miał ten stacjonarny numer w Play podpięty pod abo.
Post:23 paź 2013, 00:00
autor: tiger93
Ja mam VDSL, a w abonamencie za 1 PLN mam nielimitowane połączenia na telefony stacjonarne w PL, za 12 zł na rok aż żal byłoby mi rezygnować z domowego

Post:24 paź 2013, 20:52
autor: jleszek
tiger93 podpowiedz jak to zrobić .
Aktualnie mam tel./net w Orange na linii TP. obie usługi przechodzą na bezterminowe ,TP "zawala " mnie ofertami (wczoraj był kurier z nową umową o której wysłaniu nikt z TP mnie nie poinformował - odmówiłem odbioru /podpisu ).
Szukam czegoś ciekawego na firmę na linii TP. centralę mam ok. 300 m od domu.
Aktualnie rozpatruję oferty: NETIA ,... a może TKTelekom.
Na centrali są wolne porty VDSL .
Pozdrawiam.
Post:25 paź 2013, 00:28
autor: tiger93
To była specjalna oferta dla stałych abonentów, gotowych do testów niestabilnej wtedy technologii VDSL2 na sieci własnej Netii. Internet za 64 zł, telefon bez limitu za 1 zł plus IPTV za łącznie 120 zł. Obecnie udało się trochę ponegocjować i internet 50 Mb/s, telefon bez limitu i większy pakiet TV mam za ok. 89 zł.
Post:26 paź 2013, 17:45
autor: Aen Hen Cerbin
Sytuacja w mojej firmie jaka była:
ISDN 1 wiodący + 2 MSNy - koszt 49,90 zł + 7,60 netto/mies. + 10 MBit/s ADSL na tej linii - koszt 49,90 zł netto/mies. – co dawało rachunki na poziomie ~130 zł brutto
Sytuacja jaka jest:
Wszystkie trzy numerki zostały sprawnie przeniesione do operatorów VoIP (Happycall i Muff), koszty ROCZNE to Π*oko ~20 zł za utrzymanie + tyle samo 20 zł na dzwonienie po .pl i .eu
Na linii CU Dialoga/Netii pozostał tylko ADSL 10 MBit/s.
W kwestii usług voice powiedziałem Dialogowi - Sayōnara!
Koszt połączeń na numery POTS jest dla dzwoniącego zazwyczaj niższy... albo ma pulę minut wliczoną w abonament, dlatego numerki zostały zachowane.
HTH.
Post:26 paź 2013, 21:40
autor: Temp1234
Tak, właśnie chodziło mi o takie odpowiedzi.
Bardzo mi pomogliście, wielkie THANKS!
Jeśli ktoś chce się jeszcze wypowiedzieć w temacie, będę bardzo wdzięczny!
Post:27 paź 2013, 19:05
autor: irek400
Ja po tym roku rezygnuje ze stacjonarnego. I tak posiadam telefon, gdyż w każdym miejscu mogę z niego korzystać, a tylko niepotrzebne koszta.
Post:27 paź 2013, 21:32
autor: zoltan666
Telefon stacjonarny jest mi potrzebny do internetu, który aktualnie mam w Netii na łaczach TP (około 8Mbit/s za 45,90zł. miesięcznie). Za telefon w TP płacę 35zł. na miesiac w tym 60 minut rozmów na stacjonarne. Umowa wazna jest jeszcze przez rok, ale za pół roku skończy mi sie te 60 minut i bedzie trzeba płacic juz dodatkowo za połaczenia. Mysle by w tym okresie zacząć testować Voipa i jeśli bedzie wszystko ok to po zakonczeniu umowy zawiesic telefon i jechać juz tylko na Voipie. Musze jeszcze tylko do tego czasu bardziej sie zaznajomic z temetem Voipa, bo jeszcze z tego nie korzystałem.
Post:27 paź 2013, 23:44
autor: tiger93
A nie lepiej to:
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/ ... radycyjnej zamiast opłaty za zawieszenie linii ?
Post:27 paź 2013, 23:50
autor: zoltan666
Koszt zawieszenia to 21zł. Nie wiem jaki bedzie koszt 60 minut przez Voip, ale raczej bedzie to mniej niz 14zł., a poza tym tak naprawdę to z tych obecnych 60 minut w sumie wykorzystywane jest około 30.