Strona 1 z 1
Rezygnacja z WLR
Post:19 lut 2013, 17:41
autor: Russski
Witam, skończył mi się abonament na tel. stacjonarny w orange, skuszony niższym przyszłym rachunkiem udałem się do t-mobile w celu podpisana umowy. Dziś niestety otrzymałem list informujący o braku możliwości podłączenia usługi z przyczyn formalnych.
Na swoim nr. posiadam usługę WLR w związku z powyższym T-mobile nie może świadczyć swoich usług.
Moje pytania, co to w ogóle jest, czy nie powinienem zostać poinformowany o tym w salonie t-mobile czy podczas rozmowy z konsultantem orange?.
Co zrobić, jak załatwić, abym mógł przenieść mój nr. do t-mobile?
Post:19 lut 2013, 17:58
autor: Rezo
Na swoim nr. posiadam usługę WLR w związku z powyższym T-mobile nie może świadczyć swoich usług.
Więc, to co podpisywałeś to nie było przeniesienie numeru?
Post:19 lut 2013, 18:16
autor: Russski
Tak, złożyłem zamówienie na przeniesienie numeru do sieci T-mobile, po czym TP poinformowało T-mobile, że przeniesienie nr. nie jest możliwe gdyż jest świadczona usługa WLR.
Post:19 lut 2013, 18:19
autor: Rezo
zgłoś sprawę do
UKE
myślę, że ten dokument wiele wyjaśnia:
Stanowisko PTC
Post:19 lut 2013, 18:41
autor: kamil1221
Jeśli numer jest na łączu TP ale dostawcą usługi jest PTK Centertel (WLR) - nie ma możliwości przeniesienia go do innego podmiotu świadczącego usługę WLR na linii TP. By coś takiego zrobić, musisz powrócić z numerem do TP S.A. a następnie przenieść go do PTC.
Post:19 lut 2013, 18:56
autor: Russski
Po 4 rozmowie z konsultantem dowiedziałem się, że powinienem napisać Oświadczenie o rezygnacji z zamówienia WLR, odesłać bądź zanieść do salonu i to wystarczy.
Ciężko jest rozmawiać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia
A ja głupi myślałem że ta zmiana usługodawcy to taka prosta jest.
Post:19 lut 2013, 21:53
autor: Maniek99
Zwykle w przypadku WLR wcale nie trzeba wracać do TP, żeby przenieść numer do innego WLR.
TMobile niestety jest tu wyjątkiem, bo na linii TP potrafią przenieść numer tylko od TP.
Post:21 lut 2013, 15:04
autor: Russski
Znów tel do t-mobile i znów dowiaduje się nowych rzeczy, mianowicie rezygnacja z wlr wiąże się z rezygnacją ze starego nr. co za tym idzie aby przenieść nr. do tmobile powinienem przenieść usługę do TP? i płacić za utrzymanie linii + abonament z tmobile.
Nie mam pojęcia dlaczego nie dowiedziałem się tego w salonie sprzedaży, gdzie sprzedawca miał rachunki i chyba wszelkie informacje potrzebne do uprzedzenia mnie o takiej ewentualności.
Post:21 lut 2013, 18:18
autor: Vieslav
Tak - jeśli wyślesz wypowiedzenie będzie to jednoznaczne z całkowitą rezygnacją z numeru. Ze wszystkich operatorów tylko T-Mobile nie umożliwia migracji WLR-->WLR. Musisz najpierw przejść do TP a potem do TM. Innej opcji nie ma, nie ważne co byś zrobił.
Russski pisze:płacić za utrzymanie linii + abonament z tmobile.
A skąd wzięło ci się jakieś utrzymanie linii?
Post:21 lut 2013, 19:01
autor: Russski
Tak powiedział mi konsultant z t-mobile, jeśli mam mieć aktywną linię z numerem który obecnie posiadam i go przeniosę do t-mobile muszę utrzymywać linię w TP do tego płacić abonament za świadczoną usługę w tmobile.
Post:21 lut 2013, 19:34
autor: orson_dzi
To już nie lepiej jest Ci zostać w TP?
Post:21 lut 2013, 20:02
autor: Vieslav
Najprawdopodobniej chciał cie przenieść na stacjonarny via gsm, więc jeśli masz internet adsl typu neostrada to zgadza się; w takim przypadku będziesz płacił za utrzymanie. Jeśli jednak będzie to telefon świadczony na linii tp nic nie będziesz płacił nikomu, oprócz tm.
Post:21 lut 2013, 21:19
autor: Russski
Tak, zostawię tel. w orange/ nie ma sensu się męczyć.
Zdziwiłem się po prostu, że za każdym razem od konsultantów słyszę co innego, a przedstawiciel w salonie nie mówi tak istotnych rzeczy. Gdybym wiedział o tych przepisach nie zaczynałbym w ogóle procesu przejścia, mimo że w orange dostaję dużo mniej za zbliżoną cenę.
