Strona 1 z 1

[NETIA] Przeciążenie centrali

Post:11 gru 2012, 15:14
autor: koszar93
Prędkość internetu spadła z 6Mb na 3Mb. Dzwoniłem do Netii powiedzieli że jest usterka. Dzisiaj dostałem smsa że centrala jest przeciążona i chcą ją rozbudować. Doczekam się? :)
Woj. Podkarpackie, Powiat Strzyżowski.

Post:11 gru 2012, 15:23
autor: tiger93
A czy to Netia po BSA jak wnioskuje z prędkości ? Jak tak to wszystko zależy od dobrej woli TP :)

Post:11 gru 2012, 15:30
autor: koszar93
tiger93 pisze:A czy to Netia po BSA jak wnioskuje z prędkości ? Jak tak to wszystko zależy od dobrej woli TP :)
Tak, BSA.
Wcześniej dało szybko się, teraz już nie.. Nową umowę mam od sierpnia i do połowy listopada było wszystko fajnie... Coś czuję, że szybko się z tym nie uwinął.

Post:11 gru 2012, 15:35
autor: tiger93
DSLAM i dosył do niego to skomplikowana sprawa. Jeśli dosył jest optyczny to można zmienić sprzęt DWDM, jeśli miedziany będzie gorzej. Na pocieszenie powiem tylko że klienci Neo zapewne też mają kłopoty z przeciążeniami.

Post:11 gru 2012, 16:13
autor: KR2615
Czy da się gdzieś sprawdzić, gdzie TPSA dochodzi światłem?

Post:11 gru 2012, 17:10
autor: Maniek99
Po między central się chyba nie podłącza.
Zwykle światło, ewentualnie radiolinia.

Post:13 gru 2012, 23:30
autor: Spioszek
koszar93, mam podobny problem do Ciebie, z tym że ja mam Neostrade 20Mbitów.
W dzień tak do godziny 13-14 jeszcze chodzi ekstra, problem zaczyna się w godzinach od 16~17 i tak do godzin wieczornych czyli 22-23.

Tak samo dosył.
Nie wiem jak w Netii, ale umnie za sprawdzanie technika 2 razy w ciągu miesiąca na moje życzenie i złożeniu reklamacji, dostałem rachunek o 50% niższy.
Proponuje to samo zrobić w Netii.

Post:13 gru 2012, 23:52
autor: marcinj
Jak miałem neostradę to takie przeciążenia po tej godzinie 16 do godzin wieczornych miałem dość często, czasem też dochodziło aż do zawieszania się i braku internetu przez krótszy lub dłuższy okres czasu. Mam znajomych co mieszkają w małych miejscowościach/wsiach i mają neostradę, to od nich słyszę częste narzekanie, że poczty wieczorem nie mogą sprawdzić. Orange tam tłumaczyło coś, że linia nie jest przystosowana na tak wielu użytkowników.

Teraz internet mam z kablówki. 6 mega jest przez 11 godzin w ciągu dnia, a 20 mega przez 13 godzin (noc i ranek). Prędkość mi trzyma zawsze swoje te 6 czy 20 mega i nie ma żadnych spadków nawet o 1 mega nieważne od pory korzystania. Pingi też są niskie. No i opłaty mam niższe niż za neostradę. Ale wiadomo jak to jest z internetem nie wszędzie ma się wybór operatora.

Post:19 gru 2012, 23:15
autor: tiger93
U mnie też w Netii problemu z przeciążeniami nie mam, ponieważ w budynku gdzie jest DSLAM i centralka telefoniczna jest i BRAS czyli router ich optycznej sieci szkieletowej. Więc DSLAM ma dosył w gigabitach liczony pewnie ;)

A to ten budynek:
Obrazek

Post:20 gru 2012, 10:00
autor: Precelos
tiger93 pisze:Więc DSLAM ma dosył w gigabitach liczony pewnie
max 10GE :mrgreen:

Post:20 gru 2012, 15:31
autor: tiger93
W sumie, mógłbym porobić więcej zdjęć budynków/infrastruktury głownie Netii ale i TP, tylko czy to się przyjmie ? :)

Post:08 sty 2013, 17:59
autor: koszar93
Dziwne te przeciążenia centrali :) Miesiąc mija i dalej tak samo jak było. Dzwoniłem ostatnio bo prędkość internetu spadła do 512, zgłosiłem usterkę - dostałem tą samą wiadomość jednak dodali mi ~2MB. Dodam, że we wrześniu miałem 6-7MB... Rozmawiałem przedwczoraj z sąsiadem - ma neostrade 4MB i działa mu tak jak powinno. Także Orange nie ma przeciążenia, Netia ma choć jest ta same centrala.......

Post:08 sty 2013, 18:02
autor: Maniek99
@koszar93
Tylko że nigdy nie było czegoś takiego jak Neostrada 4Mb (i nie MB) ;)

Post:08 sty 2013, 19:07
autor: koszar93
Maniek99 pisze:@koszar93
Tylko że nigdy nie było czegoś takiego jak Neostrada 4Mb (i nie MB) ;)
dobrze, ale ma taką prędkość.

Post:08 sty 2013, 19:12
autor: Maniek99
@koszar93
No to działa mu jakoś tam, a nie tak jak powinno.

Post:08 sty 2013, 21:35
autor: Vieslav
BSA ma zawsze niższy priorytet. Jeśli coś się zapycha to najpierw BSA, potem dopiero Neostrady.

Post:11 sty 2013, 23:57
autor: Claudec
koszar93, zgłoś reklamacje bo jeśli problem jest dłużej niż 48godz to przysługuje z tego tytułu rekompensata finansowa. Ja przez 3 miesiące za internet płaciłem 1zl

Post:27 maja 2013, 18:36
autor: koszar93
Dzwoniąc dzisiaj na infolinię nie porozmawiałem sobie z nimi. Teraz na infolinii rozmawia się z robotem i sam bez niczego przyjął zgłoszenie problemu z internetem. Czekam na telefon bo chyba będą dzwonić co się dzieje?

A problem mam ten sam. O dziwo jakieś dwa tygodnie temu złapało mojego maksa czyli 6Mb jednak znowu dołuje:
Obrazek
....