Strona 1 z 2

Gwarancja ceny w Netii - zmiana warunków umowy...

Post:13 paź 2012, 13:33
autor: zoltan666
Od listopada 2010 posiadam internet w Netii LLU na łączach TP. W ramach umowy, którą podpisałem na 2 lata mogłem w trakcie jej trwania dwukrotnie skorzystać z Gwarancji ceny. W regulaminie promocji z której skorzystałem był punkt mówiący, że: "Po zakonczeniu 24 miesięcznego okresu lojalnościowego Umowa przechodzi na czas nieokreślony, bez zmiany wysokosci opłat abonamentowych". Pierwszy raz skorzystałem z Gwarancji ceny rok temu. Teraz skorzystałem z tego po raz drugi na miesiąc przed zakonczenie umowy i otrzymałem z Netii potwierdzenie następujacej treści (fragmenty):

"Potwierdzenie zmiany warunków Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nr. ........ zawartej w dniu .......... dokonanego w formie ustnej w trakcie rozmowy telefonicznej w dniu ...... pomiędzy.....itd.

Zważywszy, że Abonent wyraża wole kontynuowania Umowy na zmienionych warunkach Strony postanawiają zmienić:
- dotychczasowy okres na jaki zostaje zawarta Umowa: Bez zmian

Zmianie ulega: obowiazuje od dnia: 2012.10.08
- oferta: Oferta bez zmian
- wersja usługi internetowej: Szybki internet Max

Uwagi: Zmiana w ramach gwarancji ceny - nowa cena brutto: 45,90zł."


I tu wszystko się zgadza, nie zauważam żadnych haczyków, ale poniżej śa dodatkowe punkty, które juz mnie trochę niepokoją:

"1. Cena oraz wysokość przyznanych ulg podana jest w Szczegółowych Warunkach Promocji określonej w pkt.II powyżej, stanowiących integralną część niniejszego
Potwierdzenia, SWP dostępne również na stronie www.netia.pl.

7. Abonent ma prawo do odstąpienia od zmiany warunków Umowy w terminie 10 dni od otrzymania niniejszego Potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy,
że przed jego upływem zostanie do Operatora wysłane oświadczenie na piśmie o odstąpieniu od zmian Umowy dokonanych na podstawie rozmowy telefonicznej. Umowa
zawarta na czas określony, równy lub dłuższy niż 30 dni, ulega po upływie okresu, na jaki została zawarta, automatycznemu przedłużeniu na warunkach z ostatniego Okresu
Rozliczeniowego, na czas określony kolejnych 12 Okresów Rozliczeniowych, chyba, że Abonent, na co najmniej 30 dni przed datą upływu okresu obowiązywania Umowy
złoży w siedzibie Operatora lub listownie pisemne oświadczenie o braku woli przedłużenia Umowy. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od zawartej Umowy, jeżeli
Operator rozpoczął świadczenie usług telekomunikacyjnych za jego zgodą przed upływem terminu na odstąpienie.

8. Abonentowi przysługuje prawo pisemnego rozwiązania Umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia ustalonego w Umowie tj. jednego pełnego Okresu Rozliczeniowego,
w każdym momencie trwania Umowy."


Niepokoi mnie ten 7 punkt.
1. Czy to oznacza, że teraz po zakonczeniu moja umowa nie przejdzie na czas nieokreślony, a przedłuzy sie o kolejne 12 miesięcy?
2. Jeśli sie przedłuży, to czy moga naliczyć mi jakąś karę, jesli w tym okresie skorzystał bym z tego co jest w 8 punkcie?

Post:13 paź 2012, 14:37
autor: Maniek99
Wygląda że chcą nagiąć gwarancję ceny i chyłkiem wcisnąć autoprzedłużanie.
Czyli tak jak byś przedłużył teraz umowę na rok.

Należy się opieprz i wyjaśnienia na piśmie.

Post:13 paź 2012, 15:35
autor: zoltan666
Szczerze mówiąc to nie zamierzałem wcale rezygnować z Netii, bo to co otrzymałem w ramach Gwarancji ceny mnie satysfakcjonuje, czyli około 8Mbit/s za 45,90zł. Miałem jednak nadzieję, ze po zakonczeniu umowy okresowej będę miał taka na czas nieokreslony, gdzie w każdej chwili bedę mógł się porzegnać z Netią, więc to autoprzedłużenie bardzo mi sie nie podoba.
W potwierdzeniu jest mowa o rozmowie telefonicznej, a tym czasem była to rozmowa poprzez chat. Czy to jest traktowane tak samo?
I druga rzecz. W tym 7 punkcie jest mowa o conajmniej 30 dniach na złożenie pisma, jeśli nie chciałbym przedłużac umowy. Tymczasem potwierdzenie jest z datą 11.10, a umowa konczy się 07.11, czyli termin ten jest niemozliwy do zrealizowania.

Post:13 paź 2012, 15:46
autor: Maniek99
Te 30dni powinno dotyczyć tej nowej umowy.
W ogóle jakieś niezłe combo z tego wyszło i ma to niewiele z GC wspólnego.

Post:13 paź 2012, 16:16
autor: zoltan666
Tak się teraz zastanawiam, czy oni nie wcisnęli mi przedłuzenia umowy na podstawie aktualnych promocji, a to by oznaczało, ze przedłuzyli umowę o kolejne 2 lata. Mam zapisaną rozmowę z pracownikiem Netii poprzez chat i nie wiem, czy to ja nie popełniłem w niej błędu który mógł spowodować taka sytucja jak jest teraz:

"Ja: - Chciałbym w ramach Gwarancji ceny, która mam zawarta w aktualnej umowie skorzystac z aktualnej promocji
Netia: - przedstawię Panu aktualne oferty w ramach Gwarancji Ceny
w ramach Gwarancji Ceny koszt abonamentu wynosi 45,90 zł z aktywną e-fakturą...
Ja: - ok, na cos takiego sie zgadzam, czyli te okolo 8Mbit za 45,90
Netia: - dobrze, w takim razie proszę o chwilę cierpliwości, wypełnię odpowiedni formularz
Ja: - rozumiem, ze po zakonczeniu umowy i przejsciu na czas nieokreslony szybkosc i cena pozostana bez zmian?
Netia: - tak, nowa taryfa powinna wejść w życie 8.10.2012"

Martwi mnie to moje "skorzystac z aktualnej promocji". Chodziło mi, aby Gwarancja ceny była na podstawie aktualnych promocji (cena-prędkość łącza), a oni pewnie potraktowali to jako chęć przedłużenia umowy. Choc z drugiej strony w rozmowie nie było nic o przedłużeniu umowy, a pracownik Netii potwierdził, że po przejściu umowy na czas nieokreslony warunki pozostaną bez zmian.

Pozostaje mi chyba tylko w poniedziałek poprzez chat zapytać kiedy kończy mi sie aktualna lojalka? ;)

Post:14 paź 2012, 20:50
autor: gauri7
I ja się podłącze. Mam już trzeci rok 8 Mb/s LLU z hipnotyzującej promocji. W ramach gwarancji ceny zaoferowali prędkość do 10 Mb/s za 45,90. Gdzieś wyczytałem, że na LLU powinni dawać net do 20 Mb/s. Mam rację? Chyba nawet autorowi wątku ustawili Szybki Internet MAX. Czy jak wchodzi ta zmiana od 17 listopada, to jeszcze można coś zmienić? Ja tak czy siak nie będę miał tych 10 Mb/s bo niestety ale linia się pogorszyła wraz z upływem czasu i z początkowych 11Mb/s mam mniej niż 8 Mb/s (skantarek pokazuje 5 Mb/s). Ale tak dla zasady chciałbym te 20 Mb/s :P Ewentualnie jutro zadzwonie na infolinię. Znowu. Pozdrawiam!

Post:14 paź 2012, 21:11
autor: Sig
Jak was osłabia "profesjonalizm" BOK Netii piszcie na blogu/bezpośrednio do rzecznika. Jak ja miałem przypadek beznadziejny z BOK (kłamanie, wprowadzenie do systemu ustaleń innych niż umówione, inny okres umowy - długo by ciągnąć) to przekazał sprawę do kogoś ogarniętego.
Co do firmy... Został jeszcze rok i już nie popełnię błędu przedłużenia z nimi umowy.

Post:14 paź 2012, 22:00
autor: zoltan666
gauri7 Wydaje mi się, że nie przyznaja ci poprostu oferty do 20Mbit/s skoro wiedza, że i tak wiecej niz 10 nie wyciagniesz. Mnie facet powiedział, że powinienem miec około 8Mbit/s, czyli oferta do 10Mbit/s, ale w zmianach warunków umowy mam zapisane Szybki Internet Max i nie ma ani słowa, że do 10Mbit/s. Co ciekawe 8Mbit/s miałem 2 lata temu na początku umowy. Potem w zeszłym roku w wakacji ograniczyli mi do 4Mbit/s, bo zrywało połaczenie wieczorami, o czymi pisałem tutaj. Stwierdzili, ze 8Mbit/s u mnie działać nie będzie. Teraz mam różnie, od 8 do 9Mbit/s.

Sig Jutro spróbuje wypytać jak obecnie wygląda u nich moja umowa, do kiedy obowiązuje.

[ Dodano: 2012-10-15, 08:36 ]
Rozmawiałem dziś poprzez chat z Netią i otrzymałem informację, ze moja aktualna umowa obowiązuje do 7.11, a potem przechodzi na czas nieokreślony na warunkach z ostatniego okresu rozliczeniowego. Zapytałem tez o punkt 7 przytoczony powyżej i czy dotyczy on mojej umowy. Otzryamałem odpwoedz: "Nie, umowa przejdzie normalnie na czas nieokreślony bez żadnych zmian"

gauri7 Otrzymałem dzis fakturę za tą nowa prędkość, a w niej widniej Szybki internet Max 20, więc pewnie bedziesz miał podobnie.

Post:28 paź 2012, 01:38
autor: earth
A to bardzo ciekawy przypadek :) Skorzystałeś z Gwarancji Ceny i dostałeś potwierdzenie zmiany warunków umowy prawdopodobnie z zapisami, które obecnie obowiązują w ofertach - umowy po 24 miesiącach, jeśli nie zainterweniujesz, automatycznie przedłużą się na 12 miesięcy. Ale Ty zmieniłeś warunki w ramach swojej oferty, w której nie było zapisów o przedłużeniach na 12m-cy. Ciekawe na które pisma będą się powoływać :) Mi się zdaje, że nawet byłbyś w bardzo dobrej sytuacji, gdybyś zahaczył się o przedłużenie na 12m-cy, ponieważ Netia standardowo przedłuża umowę na 24m-ce.
Tak na marginesie - w Twojej ofercie jest zapis na temat gwarancji ceny, dlatego jeśli już będziesz przedłużał umowę, to przedłużaj w ofercie którą masz, w nowych warunkach decydowałbyś się na niezmienność umowy przez 2 lata, a tak dwukrotnie będziesz mógł zmienić jej warunki.

Post:28 paź 2012, 11:43
autor: Maniek99
@earth
W ramach GC nie powinno mu się nic przedłużyć, po lojalce ma być bezterminowa i tyle.
Nikt mu teraz nie przydłuży umowy z zapisem GC.

@zoltan666
Zażądaj od nich potwierdzenia na piśmie, że to tylko GC.
Jeżeli znowu przyślą taki bubel, to zgłoś do UKE.

Post:19 lis 2012, 11:17
autor: luukasz82
Mam umowe na czas nieokreslony w netii za 6mb place 59zl czy moge skorzystac z obecnej promocji 45.90?

Post:19 lis 2012, 12:08
autor: Maniek99
@luukasz82
Możesz, ale wtedy będzie lojalka.

Post:20 lis 2012, 11:59
autor: zoltan666
Z dośc istotnym punktem w regulaminie:
"9.11. Po zakończeniu okresu lojalnościowego określonego w pkt 1.2. Umowa ulega automatycznemu przedłużeniu na warunkach z Ostatniego Okresu Rozliczeniowego na kolejnych 12 Okresów Rozliczeniowych, chyba że Abonent na co najmniej 30 dni przed datą upływu okresu obowiązywania Umowy złoży w siedzibie Operatora lub listownie pisemne oświadczenie o braku woli przedłużenia Umowy."

Post:20 lis 2012, 14:02
autor: luukasz82
Bylem przekonany ze mam umowe na czas nieokreslony a wczoraj rozmawiam przez czat i okazalo sie za mam na czas okreslony do 16-08-2013 dziwne bo mialem 2 m-ce po 1zl a tylko bylo to mozliwe przy umowie na czas nieokreslony i podobno nie moge skorzystac z promocji 45.90

Post:20 lis 2012, 14:19
autor: Maniek99
@luukasz82
Jak masz lojalkę to nic dziwnego że nie możesz.
Pewnie masz umowę bezterminową z malejącą opłatą aktywacyjną, więc w pewnym sensie lojalka jest (w tych umowach nie było gwarancji ceny).
Poza tym skoro masz no limit, to przejście na taryfę za 45,9zł będzie się wiązało z redukcja prędkości do 10Mb, bo na BSA to ona tyle kosztuje.

Post:25 sty 2013, 15:47
autor: gauri7
Dotychczas miałem 8 mega LLU bez opłaty za utrzymanie łącza (nie mam aktywnej linii). W listopadzie w ramach Gwarancji Ceny podnieśli prędkość do 20 mega (osiągalne jest tylko 10) i obniżyli abo do 45,90. A tu nagle w styczniu dostaje fakturę wyższą o 30 zł, bo doliczyli utrzymanie łącza. Ręce opadają. Ktoś ma podobnie?

Post:25 sty 2013, 16:28
autor: Maniek99
@gauri7
Na LLU jest opłata za kabel, tak samo jak na BSA.
Tylko na linii własnej Netii (Cu) niema.

Post:26 sty 2013, 14:18
autor: gauri7
Jak była Hipnotyzująca promocja i wybierało się 8m, to tej opłaty nie było.

Post:26 sty 2013, 14:47
autor: zoltan666
W warunkach promocji "Hipnotyzująca promocja w Netii II" jest taki punkt: "opłata, o której mowa w punkcie 1.1. nie obowiazuje w przypadku zawarcie przez Abonenta Umowy Promocyjnej na Usługe Internetową Bez Linii Telefonicznej". Chodzi właśnie o te 30zł. za utrzymanie łączą. Pewnie umowa ci sie zakończyła i przeszła na czas nieokreślony.

Post:26 sty 2013, 15:32
autor: Maniek99
No właśnie czyli opłata za kabel była, tyle że była wliczona w abo.
Wychodziło zdaje się z 5zł taniej niż gdyby ją oddzielnie płacić.
Teraz już niema takiej opcji.